• MeAndM­yBoys
    Äldre 20 May 18:19
    16069 visningar
    22 svar
    22
    16069

    Tom hinnsäck? vecka 7... råd?!?

    Finns säkert flera sådana här trådar men jag önskar hitta flera svar...

    Jag är enligt min BM i vecka 7+0 (alltså vecka 8!) detta tror jag inte på då jag själv räknade och då fick det till 6+5 (alltså vecka 7!) Vet inte om detta stämmer heller, kan ju diffa några dagar.

    Jag har haft lite blödningar av och till under nästan en vecka och nu har det upphört, jag har inte haft ont eller haft klumpar i blodet (enbart klart rött blod).

    Jag var på vul i dag och då såg hon en hinnsäck men inget foster eller hjärta, är detta normalt?

    Hon sa att det antagligen var missfall, men att de blivit förvånade förr. Anledningen att hon trodde missfall var att säcken var "stor" så hon tyckte att hon borde sett mera!

    Ska tillbaka om en vecka för att titta igen. Vad är era erfarenheter, både negativa och positiva? vad hände på erat vul?

    Vi tror ju på missfall så jag är inte hoppfull längre men man vill gärna veta. Kram på er alla...

  • Svar på tråden Tom hinnsäck? vecka 7... råd?!?
  • Äldre 20 May 18:34
    #1

    Fann dig här med. Är i liknande sits som dig. Jag är i vecka 6+0 enligt mina beräkningar. Jag blödde endast lite vid ett toalettbesök för ett par dagar sedan. Då jag haft lite ont emellanåt fick jag göra VUL i går. På mig hittade de inte heller något foster. Endast hinnsäck. De sa att jag kan vara en vecka kortare i tid. Jag själv tvivlar då jag använt ägglossningstester. De tog blodprov på mig när jag var där i går. De ska ta igen på fredag och jämföra. Se om gravhormonerna ökat.

    Har du fått tid för nytt VUL ? Eller hormonmätning ?

  • MeAndM­yBoys
    Äldre 20 May 19:23
    #2

    hej!

    jag ska dit om en vecka och titta igen... annars kanske jag får hjälp att få ut det...
    Lät på henne som om att det borde komma ut av sig själv tills dess.

    Jag ligger ju en vecka senare än dig... sa dom något om storleken på din hinnsäck? min sa de bara var tillräkligt stor så att man skulle sett något.

    av det jag hört tidigare kan man ju inte se något hjärta i alla fall innan vecka 8 men på dig kanske de inte såg någon skugga heller?

    mvh /Lycka till

  • Äldre 20 May 19:31
    #3

    På mig såg de enbart en hinnsäck. Ingen antydan till foster. Om hinnsäcken sa de att den var 10 millimeter i storlek. Vad det nu innebär. Den skulle vara tillräckligt stor för en graviditet i vecka 4+ något. Men för liten för den vecka jag är i enligt min sista mens. De sa att jag kanske inte var så långt gången som jag tror. Samtidigt vill de inte ge mig några förhoppningar så. De sa att det kan vara så att det aldrig utvecklades något foster, att något gick snett vid befruktning. Att det kan vara en ofostrig graviditet. Något mer VUL har jag inte fått tid för. Bara provtagning på fredag för att se om hormonerna ökar eller minskar. Har fått löfte om tabletter som stöter ut allt om det inte är någon förändring tills fredag.

    Jag känner mig inte ett dugg gravid så jag antar att det är kört..

  • Äldre 20 May 19:38
    #4

    Vart har ni gått för att få vul och hcg-mätning?
    Blir så trött på att inte platsa in någonstans! Fick ett mf för 14 dagar sedan och var då på gyn.akuten då det var mitt andra mf inom 3 månader. Läkaren konstaterade att hon inte kunde se något på vul förutom en tjcok slemhinna så hon trodde allt hade kommit ut redan. HCG var så pass lågt så hon misstänkte inte utomkved och jag skulle inte behöva göra några fler prover då allt skulle försvinna fort enligt henne. Blödde kraftigt i 2 dagar och sen kom det spottings i ytterligare 4-5dagar.

    Nu 14 dagar senare har jag superplus på testen (starkare än några dagar in mf). Är sjukt trött och yrslig. Ringde till Rådgivningen på SÖS (det var den gyn.akuten jag var på) och ville ha råd om vart jag ska vända mig men hon menade att det bara var att vänta 4 veckor... suck! Jag önskade ju bara få komma in och få göra hcg mätning för att se att det sjunker! Närjag kontaktat andra gyn. så har de så lång kö och bm är jag ju inte inskriven på ännu eftersom jag fått mina mf innan det varit dags för det.

    Har ni några bra tips? Förra gången jag fick mf försvann alla hormoner efter bara 3 dagar.

  • Äldre 20 May 19:48
    #5

    Stella78,

    Jag ringde vanliga kvinnokliniken för att få komma in. Vis av erfarenhet överdrev jag mina problem. Att säga att jag tror jag håller på att få missfall, jag har haft en blödning räcker inte här får att få komma in. Jag sa att jag hade jätteont i högra sidan. Jag har värk i magen fast kanske inte just där. Jag lät påskina att det var lite värre än det var. Det hjälpte, jag fick komma in.

  • MeAndM­yBoys
    Äldre 20 May 20:01
    #6

    ja oftast kan man "snygga" till det lite till det sämre men annars är det bara vänta om du inte vill betala en privat klinik.

    Jag skulle fråga vilka mått det var på min hinnsäck, ångrar mig stort att jag inte gjorde det. Ja ja bara vänta och se nu!

  • Äldre 20 May 20:14
    #7

    JAg har ju redan varit inne på gyn.akuten och fått det bekräftat att det var mf, men hormonerna försvinner ju inte utan testet är snarare starkare nu 14 dagar efter mf.

    Åhhh-... kan det inte bara försvinna så vi kan fortsätta igen!? Har ju försökt bli gravida i 2 år och sen plötsligt fått mf 2 gånger inom 3 månader... Kan inte något bara gå lite normalt för oss? Kan ju inte låta bli att hoppas att det trots allt finns något liv där inne. Får väl försöka jaga en privat gyn. Kostnaden struntar jag i.. det kostar förresten ungefär detsamma oavsett vart man går. Men problemet är att hitta någon som har tider att ta emot på. Eg. vill jag ju bara göra ett hcg test för att se om det sjunkit överhuvudtaget under dessa 14 dagar. Borde ju vara nästan 0 eftersom jag bara hade 270 när jag var på akuten.

  • Fröken Freda
    Äldre 21 May 13:41
    #8

    Jag fick ma konstaterat för en vecka sedan, var då i v 14. Man konstaterade att fostret dött i v 9 eller tidigare och fostret var då 16 mm stort. Alltså alldeles för litet om man jämför med foster i v 14.
    Läkaren förklarade att foster ibland kan försvinna av sig själv, bli mindre, i fostersäcken. På måndagen åkte vi in för att påbörja en medicinsk abort eftersom min kropp inte släppte ifrån sig det. Och då fanns inget foster kvar. Dock var fosterhinnan kvar. Alltså har fostret lösts upp eller något sånt och det kan ju tyvärr vara det som hänt även i ditt fall... att fostret förvunnit och därför syns inget? Kan ju vara så.

    Jag hoppas att du får vara med om ett litet mirakel, att fostret gömmer sig eller något sånt och att allt är bra.

    Har kanske inget råd att ge dig men min erfarenhet kanske kan göra något klarare för någon.


  • ZJN
    Äldre 21 May 21:19
    #9

    Hej jag är i samma sits! har fått hjälp av en privat läkare för att få igång äl, var på besök den 15 för att avsluta allt. Gjorde då Ul och då säger han att de är lika stortt som att jag vore i vecka 5, (då jag borde ha vart i vecka 7) han sa då att vi kunde få ställa oss in påatt de skulle sluta i mf. ska tillbaka nu på måndag(den 25) o göra ul igen. Saken är den att ja har inte fått några blödningar, mår fortfarande illa, öma bröst, hungrig jämt! så vet inte vad man ska tro

  • Äldre 21 May 21:39
    #10

    ZJN,

    Håller tummarna för dig. I motsats till dig känner jag mig inte ett dugg gravid. Jag får veta i morgon om graviditetshormonerna ökar eller minskar. Har inga höga förväntningar.

    I vecka 6+ enligt mens. Hinnsäcken så stor som 4+...

Svar på tråden Tom hinnsäck? vecka 7... råd?!?