• Fru Fortun­a
    Äldre 27 May 09:01
    2046 visningar
    11 svar
    11
    2046

    var e alla regnbågspar

    Hej !

    Är här inne lite då och då och kollar om ngn skriver eller liknande, men det är nästan aldrig det. Här känns så tomt..

    var skriver alla regnbågs par?? (skulle vara kul o läsa bloggar o liknande.)
    eller ni har alla fått er lilla och har fullt upp..?=))hehe

    ha d bra

  • Svar på tråden var e alla regnbågspar
  • Miss Pride
    Äldre 7 Jun 20:27
    #1

    Jag tycker också att det är "dålig fart" här inne..

    Antar att folket hänger i andra trådar "inte under regnbåsgforum". Någon av oss regnbågsgravida som befinner sig runt vecka 29??

  • Clodia
    Äldre 7 Jun 22:58
    #2

    Det finns en tråd för oss som inte är gravida, och jag tror att många hänger i ankomstgrupper och sånt. Min fru gör det i alla fall.

  • mammam­u och kråkan
    Äldre 8 Jun 01:05
    #3

    Miss Pride skrev 2009-06-07 20:27:34 följande:


    Jag tycker också att det är "dålig fart" här inne..Antar att folket hänger i andra trådar "inte under regnbåsgforum". Någon av oss regnbågsgravida som befinner sig runt vecka 29??
    Vi är i vecka 31, så det är väl i närheten i alla fall ;)
  • Äldre 8 Jun 10:12
    #4

    Håller med om att det är dålig fart här inne!

    Jag är i vecka 40! nu. (39+1) och har alltså bf i helgen. Hade hoppats på att han (det är en pojke) skulle kommit igår för jag fick såna kraftiga värkar som jag aldrig haft. Har haft förvärkar och sammandragningar men inget som var i närheten av det jag kände igår. Men de avtog senare och nu sitter jag här i soffan som vanligt och känner mig som en strandad val

  • Äldre 8 Jun 13:12
    #5

    Alltså vi har också varit inne o kollat i regnbågsforumen hur ofta som helst, men då det aldrig händer någonting så tappar man till slut suget... Så nu håller vi iallafall mest till på facebook... Lite svårare att hitta varandra där dock!

    Vi bor i Malmö med våra tre barn... någon mer här nere??

  • Clodia
    Äldre 8 Jun 14:32
    #6

    Skåne här också.

  • mammam­u och kråkan
    Äldre 8 Jun 21:59
    #7
    michelodeon skrev 2009-06-08 10:12:16 följande:
    Håller med om att det är dålig fart här inne!Jag är i vecka 40! nu. (39+1) och har alltså bf i helgen. Hade hoppats på att han (det är en pojke) skulle kommit igår för jag fick såna kraftiga värkar som jag aldrig haft. Har haft förvärkar och sammandragningar men inget som var i närheten av det jag kände igår. Men de avtog senare och nu sitter jag här i soffan som vanligt och känner mig som en strandad val
    Hoppas verkligen att du slipper gå över alltför länge - helst när man väntat och längtat så länge redan innan =)
    Lycka till med allt!!
  • Äldre 9 Jun 10:21
    #8

    mammamu och kråkan skrev 2009-06-08 21:59:45 följande:


    Hoppas verkligen att du slipper gå över alltför länge - helst när man väntat och längtat så länge redan innan =)Lycka till med allt!!
    Tack!
    Ja det hoppas vi verkligen vill så gärna att han kommer nu... man blir verkligen fruktansvärt otålig på slutet
  • Hurtbu­llarna
    Äldre 3 Jul 13:33
    #9

    Hej ja jag håller med, vi har en blogg som ni kan kolla in på där vi skriver lite om vårt liv och om vår bebis som är på ingång, (BF den 6 oktober).

    www.lillgrodanimagen.blogg.se

    Kolla gärna in och skriv om ni har frågor!

  • Äldre 3 Jul 17:02
    #10

    Har blivit så att jag mest här på FL har hängt på i en Uppsala-tråd och i en IVF-gravid-tråd. Försöker smälta in så gott jag kan som icke-gravid... och det går bra tycker jag, mentalt är jag ju så gravid som man kan vara.

  • susand­ra
    Äldre 4 Jul 11:36
    #11

    Här inne på FL har jag/vi fått mer stöd, mer info, mer pepp och råd än av sjukvården eller världen utanför (vi har väldigt bra vänner och familjer, vill jag tillägga!!!) Men under vår långa, hårda process för att nå plusset var FL det ställe som hjälpte oss och knuffade oss framåt.
    För att här finns så många i smma situation, med samma erfarenhet och problematik.
    Då 2007-2008, skrevs här flera inlägg om dagen!

    Men nu är jag i vecka 38 och en hel del par här inne har ju blivit antingen gravida eller föräldrar, så man kanske inte "behöver" samma stöd och kontakt längre?

    MEN det hade varit kul med mer action, jag håller med!

    Och så är det sommar ju... Det håller folk borta från datorerna!

    men vi kan ju sätta fräs om vi tycker det är stiltje här inne??!!

    Ha dte bra!
    S


    Går allt bra kommer vår RegnbågsTjej om 2 veckor!
Svar på tråden var e alla regnbågspar