• aspenb­äck
    Äldre 2 Jun 22:26
    27688 visningar
    724 svar
    724
    27688

    5 min metoden fungerar!!!

    Vill bara skriva av mig lite, har haft världens krångel med våran snart 11 månaders lillkille att somna. Han har inte kunnat komma till ro på ngt sätt och jag har hållt på att vela fram och tillbaks med honom, han har fått ligga hos oss i sängen men inte kunnat somna, då har jag lagt honom i sin säng men inte där heller så har jag hämtat honom igen osv. Läggningen har säkert tagit 1-1 1/2 timme. Till slut fick jag nog och har stålsatt mig och kört 5 min metoden ( ca ) Första dagarna skrek han i vansinne, men somnade till slut, Igår gjorde han ett litet plutteskrik, men somnade och idag bara la jag honom ner i spjälsängen pussade honom och sa godnatt, och han min lille älskling somnade lugnt och tryggt för sig själv! Ville bara dela med mig
    Jag vet att 5 min metoden är omdisskuterad här på FL men för oss funkade det super bra. Det tog en vecka!

  • Svar på tråden 5 min metoden fungerar!!!
  • näradi­g
    Äldre 3 Jun 17:09
    #61
    lykta skrev 2009-06-03 17:08:51 följande:
    Vad? Att köra bil och ha ett skrikande barn???? Då slår jag vad om att du bara har en!!! Vad gör man om sonen ska hämtas 14.00??? ;)
    jo, vi har fler barn. Vi väljer bara att ta hand om så många som vi kan sköta på ett bra sätt.
  • Tidiz
    Äldre 3 Jun 17:12
    #62

    men herregud! låt folk natta sina barn som dom själva vill!

  • näradi­g
    Äldre 3 Jun 17:13
    #63
    Tidiz skrev 2009-06-03 17:12:41 följande:
    men herregud! låt folk natta sina barn som dom själva vill!
    nej!
  • Äldre 3 Jun 17:17
    #64
    näradig skrev 2009-06-03 17:09:55 följande:
    jo, vi har fler barn. Vi väljer bara att ta hand om så många som vi kan sköta på ett bra sätt.
    Tänk den dagen det blir smolk i bägaren!!!!
  • Tidiz
    Äldre 3 Jun 17:20
    #65
    näradig skrev 2009-06-03 17:13:01 följande:
    nej!
    å varför kan man inte låta någon natta med barnet i knät, någon med 5 mm eller någon gå ut å gå med barnet i vagnen tills det somnar? herregud! det är väl upp till var å en hur man gör? huvudsaken är väl att barnet får sova å vet att mamma/pappa/mormor/farmor eller vem det nu är som nattar är där? om du nu är så starkt emot 5 mm är du brevid ditt barn hela dagarna också gissar jag på. du kan alltså inte ens gå ut i köket medans barnet är inne i vardagsrummet å leker? eller?
  • Äldre 3 Jun 17:28
    #66

    Sedan är det ju så att bebisar skriker utav tusen anledningar, en anledning kan vara att de är uttråkade. Då är det inte SÅ hemskt att lämna dem ensamma i fem minuter, för uttråkad blir man här i livet. Vet du att barnet är mätt och torrt (och friskt) så är inte fem minuter utan mamma eller pappa omänskligt.
    Jag håller med dem som säger att man borde prova sig fram och hitta det som funkar för en själv.

  • Asia1
    Äldre 3 Jun 17:35
    #67

    Jag anser nog att et INTE fungerade särskillt bra. Han skrek ju, desperat dessutom. Jag tror inte han ser det så som ni gör. Tyvärr.

  • Ord blind
    Äldre 3 Jun 18:09
    #68

    SUCK!! Här är TS GLAD för att hon/han hittat en metod som gör att hon/han får ett harmoniskt barn (trygg i sig själv) så han VÅGAR somna själv, så ska man klanka ner på denna personen. Jag blir så TRÖTT på alla dessa påhopp!! Kan man inte bara GLÄDJAS åt att någon har det bra?

    GRATTIS TS!! för att du nu fått 1 timme som du eventuellt kan andvända till att vårda din kärlek till din man/kvinna så att eran son får ett tryggt hem med TVÅ föräldrar (om ni nu sambor förstås, annars får du ta hand om dig själv :)!!
    KRAM

  • linda6
    Äldre 3 Jun 18:12
    #69

    Ord blind skrev 2009-06-03 18:09:48 följande:


    SUCK!! Här är TS GLAD för att hon/han hittat en metod som gör att hon/han får ett harmoniskt barn (trygg i sig själv) så han VÅGAR somna själv, så ska man klanka ner på denna personen. Jag blir så TRÖTT på alla dessa påhopp!! Kan man inte bara GLÄDJAS åt att någon har det bra?GRATTIS TS!! för att du nu fått 1 timme som du eventuellt kan andvända till att vårda din kärlek till din man/kvinna så att eran son får ett tryggt hem med TVÅ föräldrar (om ni nu sambor förstås, annars får du ta hand om dig själv :)!! KRAM
    håller fullständigt med dig!!!
  • linda6
    Äldre 3 Jun 18:12
    #70

    Ord blind skrev 2009-06-03 18:09:48 följande:


    SUCK!! Här är TS GLAD för att hon/han hittat en metod som gör att hon/han får ett harmoniskt barn (trygg i sig själv) så han VÅGAR somna själv, så ska man klanka ner på denna personen. Jag blir så TRÖTT på alla dessa påhopp!! Kan man inte bara GLÄDJAS åt att någon har det bra?GRATTIS TS!! för att du nu fått 1 timme som du eventuellt kan andvända till att vårda din kärlek till din man/kvinna så att eran son får ett tryggt hem med TVÅ föräldrar (om ni nu sambor förstås, annars får du ta hand om dig själv :)!! KRAM
    håller fullständigt med dig!!!
Svar på tråden 5 min metoden fungerar!!!