• fam kaos
    Äldre 21 Jun 10:47
    3088 visningar
    23 svar
    23
    3088

    Köpt ny bärbar dator, bör inte office ingå?

    Köpte en ny bärbar dator i fredags, www.phonehouse.se/laptops/standard/compaq-cq60-300
    främst för att skriva uppsatser och liknande.

    När jag senare gick in i orbehandlaren i works så kommer det upp ett medelande om att jag bara kan gå in där 20 ggr, sen behövs det en produktnyckel.
    Vad menas det?
    Office är väl något som ska ingå när man köper ny dator?

  • Svar på tråden Köpt ny bärbar dator, bör inte office ingå?
  • Äldre 21 Jun 10:49
    #1

    Nej det bör det inte, officepaketet kostar eller då i ditt fall works kostar pengar, det finns gratisalternativ att ladda ner eller alternativt använda google docs, eller betala för office.

  • LuMa
    Äldre 21 Jun 10:49
    #2

    Office ingår aldrig om du inte köper ett paket där office ingår.
    Så står det inte uttryckligen att det ingår så gör det det inte.

  • fam kaos
    Äldre 21 Jun 10:52
    #3

    Jag är ju inte det minsta haj på datorer men det står att den ska ha windows vista home basic och på nätet står det att man ska kunna hantera dokument med vista home basic, alltså att det mest grundläggande ska finnas.

  • Äldre 21 Jun 10:53
    #4

    fam kaos skrev 2009-06-21 10:52:29 följande:


    Jag är ju inte det minsta haj på datorer men det står att den ska ha windows vista home basic och på nätet står det att man ska kunna hantera dokument med vista home basic, alltså att det mest grundläggande ska finnas.
    Ja men det innebär inte att officepaketet ingår, du kan ju använda wordpad som ingår eller notepad.
  • fam kaos
    Äldre 21 Jun 10:53
    #5
    c0ol skrev 2009-06-21 10:49:33 följande:
    Nej det bör det inte, officepaketet kostar eller då i ditt fall works kostar pengar, det finns gratisalternativ att ladda ner eller alternativt använda google docs, eller betala för office.
    Sen är det ju inte så att jag fick datorn gratis, den kostade 4500 och då bör det ju gå att skriva enkla dokument på den.
  • LuMa
    Äldre 21 Jun 10:54
    #6

    Office räknas inte som grundläggande.

  • fam kaos
    Äldre 21 Jun 10:54
    #7
    c0ol skrev 2009-06-21 10:53:25 följande:
    fam kaos skrev 2009-06-21 10:52:29 följande:
    Ja men det innebär inte att officepaketet ingår, du kan ju använda wordpad som ingår eller notepad.
    Fast det är bara anteckningsprogram, det bör ingå ett riktigt skrivprogram.
  • fam kaos
    Äldre 21 Jun 10:55
    #8
    LuMa skrev 2009-06-21 10:54:19 följande:
    Office räknas inte som grundläggande.
    Vi har nog delade åsikter om det då. När sambon köpte dator så ingick office och räknades som grundläggande. Kanske det går att använda den produktnyckeln.
  • LuMa
    Äldre 21 Jun 10:57
    #9

    fam kaos skrev 2009-06-21 10:55:55 följande:


    Vi har nog delade åsikter om det då. När sambon köpte dator så ingick office och räknades som grundläggande. Kanske det går att använda den produktnyckeln.
    Fast då fick han nog betala för det också, inbakat i priset för datorn.
    Alla program som kostar räknas ju inte som grundläggande.
  • Äldre 21 Jun 11:00
    #10

    Ladda hem openOffice på nätet
    det är gratis att ladda hem & använda & liknande som Microsoft Office

Svar på tråden Köpt ny bärbar dator, bör inte office ingå?