• Äldre 29 Jun 08:47
    2964 visningar
    29 svar
    29
    2964

    en fråga om mensen och ny graviditet efter mist ängel..

    Har så svårt att formulera mig är rädd att jag gör någon ledsen.. Jag  har bara en undran, när fick ni tillbaka mensen efter ni mist en ängel i magen och hur fort blev ni gravida igen ni som ville..

  • Svar på tråden en fråga om mensen och ny graviditet efter mist ängel..
  • Vilja 71
    Äldre 29 Jun 10:18
    #1

    Jag har så otoligt dåligt minne fast det inte är så längesen- men som jag minns det så fick jag tillbaka mensen efter ca 1 månad. Jag åt sen minipiller 1 1/2 månad, men sen tordes jag börja lyssna på mina känslor att jag ville försöka få ett syskon. Då tog det ca 3 månader, sen var vi gravida. Hela processen kändes väldigt låååång, men det var inte så lång tid egentligen. Men när man är i det hela och bara vill bli gravid så är dagar och veckor till ägglossning och mens enormt långa!

    Om ni planerar att försöka igen snart så önskar jag er all lycka!!

    Kramar

  • AnnaKa­rin79
    Äldre 29 Jun 18:21
    #2

    jag fick tillbaka mensen efter ca 6-8 veckor. hann med 'en omgång' och sen blev jag gravid igen. vi skyddade oss inte alls dock, men försökte heller inte.

    Men det är väldigt välkommet och efterlängtat och blir ett speciellt barn för mig. ( om nu allt går bra....)

    Men det har varit rätt tufft att bli gravid så 'tätt' inpå, psykiskt alltså. Mycket känslor och sorg och saknad och längtan och en massa andra känslor. Nervös..

    kram kram

  • Äldre 29 Jun 18:31
    #3

    Jag fick tillbaka mensen ca 1månad efter förlossningen!
    och det tog oss på 9:onde försöker att bli gravida,igen!
    Var mycket frustation då det ända man ville var att bli gravid igen och man tyckte man såg graviad över allt och det gjorde mig mera stressad och frustrerad då månad för månad gick!

    Men nu så är i efterhand är jag faktist väldigt glad att det gick så "lång tid" för då fick jag sörja det värsta i början av min Ängel och kunde få koncentrerara mig just på bara henne och allting kring det och få låta sorgen sjunka in i mig!

    Nu är jag "lite starkare på benen" än i början och eftersom den här graviditeten är mycket psykisk så är jag glad jag är lite "starkare" än vad jag var i början då jag knappt orkade kliva upp i sängen!

  • Äldre 29 Jun 22:48
    #4

    Ganska precis en månad efter förlossningen fick jag tillbakas mensen, i maj. Jag blev gravid i oktober. Dottern föddes 15 månader efter sin bror. Vi kämpade från första stund att bli gravida, men kroppen/hjärnan var nog inte redo förrän så "pass länge" efteråt. Jag ville att det skulle ta på 1:a försöket, men icket. Var en ganska jobbig graiditet psykiskt. Kunde inte direkt känna någon glädje förrän barnet kom ut, levandes. Men vilken lycka då hon kom Lycka till !

  • Äldre 29 Jun 23:18
    #5

    Jag förlöste den 15 november och fick mens på julafton. Plussade i mars( alltså tog det tre månader att bli gravid igen)

  • Cornel­iamamm­an
    Äldre 30 Jun 13:04
    #6

    Jag fick mens efter 8 veckor, den 19/4 och hade sista mens 17/5. Jag är glad att det gick så fort att bli gravid igen, det var min allra största önskan.
    Jag räknade ut att bf är 21/2-2010, exakt på dagen ett år efter att Cornelias hjärta slutade slå. Känns lite skumt.

  • Äldre 30 Jun 13:44
    #7

    Jag fick tillbaka mensen efter ca 1 månad. Sen strulade den med mellanblödningar och var oregelbunden i några månader. Plussade igen ca ett år efter årsdagen på försök 11. Ängeln blev till på försök ett, så tar det sig inte snabbt, försök att hålla ut och inte gå under av oro. Du kommer att bli gravid igen förr eller senare och det kommer att gå BRA! Beklagar sorgen efter er lille.

  • Mkmit
    Äldre 30 Jun 16:38
    #8

    Jag skrapades fyra veckor efter förlossningen och därefter tog det fyra veckor till. Hade mens den gången och sedan blev jag gravid.

    Lycka till!

  • Äldre 30 Jun 16:47
    #9

    det verkar som om man oftast får tillbaka mensen efter en månad? nu har det gått 2 månader här men e inte 100 på att jag har fått tillbaka min mens. känslomässig stress? eller kan det ta så lång tid? jag hade en blödning efter avslaget hade hållt uppe i en vecka som varade i en vecka men vet inte om det var mensen? det kunde inte doktorn heller svara på..han sa att det kunde vara avslaget som kommit tillbaka..jag tycker det e jobbigt att inte veta. blir mensen regelbunden direkt annars eller är det oxå olika? för då borde jag få mensen igen den 8e..

  • Cornel­iamamm­an
    Äldre 30 Jun 16:57
    #10

    Jag fick tillbaka avslaget en vecka efter att det hade upphört. Det varade nog ungefär en vecka.
    Det är ju en oehört påfrestande situation när ett barn dör så det är inte konstigt om mensen låter vänta på sig.

Svar på tråden en fråga om mensen och ny graviditet efter mist ängel..