• Anonym
    Äldre 30 Jun 02:06
    27628 visningar
    35 svar
    35
    27628

    köpa data på avbetalning trots betalningsanmärkning?

    hej...

    kan man köpa data på avbetalning trots betalningsanmärkning? i så fall var?
    min har totalkraschat, o behöver ha en omgående för mitt arbete..

  • Svar på tråden köpa data på avbetalning trots betalningsanmärkning?
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 1 Jul 00:18
    #21

    oj oj oj.. att det skulle snackas såhär för att jag inte har cash i handen nu att köpa en data, ja jag har en betalningsanmärkning som inte jag var orsaken för då jag skickade pengar o trodde det skulle betalas, o mamma tog pengarna till annat. hon ljög för mig. jag trodde henne. hon tänkte nog inte heller att man så snabbt skulle få bet anm.
    jag är 32 år nu, och jag har stabil inkomst, o det finns dom ställen man kan betala 2 månader.. jag kan betala den i slutet av månaden kontant, grejen va ju att jag behöver den NU. men jaja, jag ska nog gå o skaffa mig en data någon annanstans.

  • Äldre 1 Jul 00:25
    #22

    Men vad är det för sort arbetsgivare du har som inte vill stå för kostnaden av DATOR (du vill inte köpa data förmodar jag även om du hänvisar till det) om du behöver det i ditt arbete

    Om du verkligen behöver en dator för att sköta arbetet och arbetsgivaren inte vill stå för det så tycker jag du ska kontakta facket
    Du skriver att du har en stadig inkomst, vilket jag tolkar som en fast anställning, då är det ännu mer angeläget

    När det gäller köp på avbetalning spelar det inte någon roll för borgenären HUR anmärkningen uppkom, dom ser endast till att anmärkningen är där.
    Du har fått rådet innan att köpa en på blocket och det tycker jag är det bästa alternativet för dig just nu

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 1 Jul 00:31
    #23

    jag har pengar investerade så jag kan köpa en, jag ville bara se om det fanns möjligheten att ta på faktura eller betala på avbetalning (o jag hade tänkt betala hela beloppet nu i slutet av juli)
    ja jag har fast jobb, och jag jobbar extra, där behöver jag en dator, o jag är inte fulltidsanställd av dom så dom betalar inte det. jag har redan frågat. visst jag kan sluta jobba där extra tills jag har köpt en dator. tänkte bara att jag inte skulle behöva det.

    men tack för alla svar.

  • Juliaå­Ronjas­mammis
    Äldre 1 Jul 00:41
    #24

    Tyvärr, jag har svårt att tänka mig att du får en ny på avbetalning, spelar ingen roll om skulden är betald eller ens hur stor den var från början. Hårt, men sant.

    Däremot, som andra skrivit, finns det en hel del bättre begagnade på Blocket t ex. Med tanke på hur lågt andrahandsvärdet är på datorer, så tror jag att du kan hitta en som motsvarar dina krav för runt en 2000:-.

    Vår gamla laptop (som ungarna tagit över) skulle vi inte ens få 500:- för om vi satte ut den till försäljning, men den funkar helt ok, både för surfning och för mer avancerade saker.

  • Takex
    Äldre 1 Jul 05:22
    #25
    Anonym skrev 2009-06-30 23:14:28 följande:
    Hmm.. Så du menar för att man nån gång fått betalningsanmärkningar på ett eller annat sätt - så klarar man inte av kommande räkningar?! En anmärkning sitter ju kvar i 3 år efter man betalt det..
    Jag bad om ursakt for den kommentaren i inlagget jag postade efter det.
  • Takex
    Äldre 1 Jul 05:24
    #26
    sasssyy skrev 2009-06-30 09:32:34 följande:
    Fast 4-5000 är ganska mycket för en dator idag.. det finns mer än väl dugliga datorer för under 2000 nya i butik idag så länge man inte har massa tilläggsprogram på dem.Kan det vara så att TS jobbar extra med marknadsföring via telefon tex då skulle hon kunna köpa en sån där minidator för 1900 tex. Den har tillräckligt med minne för att köra internet och office och allt man behöver, den är inte megasnabb men det går att se film på den.
    Alltsa det beror ju helt pa, vi vet ju inte vad TS gor med datorn. Jag behover ocksa en dator pa samma satt i mina studier och kan inte ha en dator under 10 000 kr pga att jag behover otrolig prestanda pa maskinen. Sa dar kan man aldrig veta.
  • Äldre 1 Jul 05:34
    #27

    Spontant tycker jag nog att det är ganska dumt att köpa en DATOR på avbetalning - t.ex. via L'Easy eller liknande. (Därifrån är iofs ALLT idioti att köpa på avbetalning) Menar, är det ngt som sjunker fort i värde och prestanda är det en dator. Att däremot betala en dator på två månader tycker jag är helt okej, men de som köper datorer för dyra pengar och betalar av på något år har enligt mig gjort en förbaskat dålig affär.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 1 Jul 14:38
    #28

    håller med dig, elektronik o bilar ska man helst inte köpa på avbet. dock förstår jag mer om man gör det med en bil, men jag har alltid, OM jag köpt på avbet betalat in på 2 månader om det är en dyr sak eller så, men köper mina bilar kontant.
    det är en skitdålig affär rent ut sagt, även gånger det är "räntefritt" så betalar du ju kanske mer för själva produkten än i en annan affär som du inte kan köpa på avbet.

  • Anonym (ränte­fritt)
    Äldre 18 Feb 09:33
    #29

    blir förvånad att många nämner att det blir typ det dubbla att köpa på avbetalningen.. de flesta ställen erbjuder ju räntefritt?

  • Äldre 18 Feb 09:39
    #30
    Anonym (räntefritt) skrev 2015-02-18 09:33:51 följande:

    blir förvånad att många nämner att det blir typ det dubbla att köpa på avbetalningen.. de flesta ställen erbjuder ju räntefritt?


    Kanske vart annorlunda i 2009  
  • Äldre 18 Feb 09:40
    #31
    Anonym (räntefritt) skrev 2015-02-18 09:33:51 följande:

    blir förvånad att många nämner att det blir typ det dubbla att köpa på avbetalningen.. de flesta ställen erbjuder ju räntefritt?


    Nu är ju den här tråden nästan 6 år gammal så säker har ju kanske förändrats en del
  • Anonym (@)
    Äldre 18 Feb 09:45
    #32
    Anonym skrev 2009-06-30 02:06:38 följande:

    hej...

    kan man köpa data på avbetalning trots betalningsanmärkning? i så fall var?

    min har totalkraschat, o behöver ha en omgående för mitt arbete..


    Vilken sorts data vill du köpa? Kan du inte prova att ladda ner det istället? Mycket information är gratis på nätet.
  • Äldre 18 Feb 10:00
    #33
    Anonym (@) skrev 2015-02-18 09:45:11 följande:

    Vilken sorts data vill du köpa? Kan du inte prova att ladda ner det istället? Mycket information är gratis på nätet.


    Prova att kolla hur gammal tråden är innan du svarar...
  • Anonym (@)
    Äldre 18 Feb 10:07
    #34
    Nerfherder skrev 2015-02-18 10:00:19 följande:

    Prova att kolla hur gammal tråden är innan du svarar...


    Aldrig. Jag vill svara på alla roliga frågor.
  • Anonym (ränte­fritt)
    Äldre 18 Feb 15:54
    #35
    Dansken i Sverige skrev 2015-02-18 09:39:56 följande:

    Kanske vart annorlunda i 2009  


    M
    BeanBag skrev 2015-02-18 09:40:34 följande:

    Nu är ju den här tråden nästan 6 år gammal så säker har ju kanske förändrats en del


    Haha jag såg precis det.
Svar på tråden köpa data på avbetalning trots betalningsanmärkning?