• Nervous wreck

    Någon som provat "betalda enkäter"?

    Sitter och klurar på hur jag ska tjäna mig och min familj lite extra pengar och har nu läst lite om "betalda enkäter" online...någon som provat detta? (Man måste oftast betala en medlemsavgift som jag har förstått det...)

  • Svar på tråden Någon som provat "betalda enkäter"?
  • färgglad regnbåge

    Jag gick med i ett par av dom här företagen. Vad som händer är i stort sett att du betalar en medlemsavgift och får då en lista på massa andra företag som gör marknadsundersökningar. Du är då tvungen att registrera dig hos alla dessa företagen och hoppas på att dom mejlar dig någon undersökning. (Suck!)
    Jag har lagt ner massor av jobb på att registrera mig hos företagen som dom hade på sin lista. Jag har bara fått seriösa undersökningar och betalning från ett av dom företagen. Kan tillägga att jag lagt ut ca 700 kr och hittills har jag bara tjänat 160 kr på två månader.

  • Alexp

    Som vanligt. Det är alltid skummt när företag ska ha betalt för att ge dig betalt. Jämför med en arbetsintervju. "Du får betala oss 200 000 kronor och får garanterad anställning hos oss med 20 000 i lön i månaden. Det är dock en provanställning och vi vet ej om du kommer kunna forsätta senare." Skulle du ta jobbet?

    /Alex

  • Frostman101

    Hej! Tänkte flika in lite i den här tråden, då jag inte sett någon ge seriösa svar än

    Många verkar inte tro att det går att tjäna pengar på Enkäter, det stämmer inte. På en månad har jag tjänat runt 600 kr och det går säkert att tjäna mer beroende på hur mycket tid du lägger ned. Det finns "bluff företag" såklart. Det gäller att hitta rätt och göra ett konto på varje hemsida. Ju fler genomförda enkäter du gör per vecka, ju fler kommer du att få. Majoriteten har utbetalning via paypal eller presentkort.

    De som jag kan rekommendera och som är seriösa är

    Yougov:  account.yougov.com/se-sv/join
    Åsiktstorget: Asiktstorget.se
    M3 kundpandel:www.m3panel.se/refer-a-friend/step-1
    Triaba: Triaba.se
    Mobrog.com: mobrog.com/&i_invite=20618940-65d676a41e8c0&rkm=38
    Attapoll (laddas ned via Appstore eller Google Play)
    Swishpanelen (laddas ned via Appstore eller Google Play)

Svar på tråden Någon som provat "betalda enkäter"?