• Niki69
    Äldre 12 Jul 20:12
    7957 visningar
    44 svar
    44
    7957

    Försäkring

    Vill höra vilka försäkringsbolag ni har när ni försäkrat era barn. Fördelar/nackdelar/kostnader osv.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-14 23:13
    Glömde i farten att skriva att vårt barn är adopterat.

    Visst ligger inlägget under adoption men jag kunde varit tydligare. Sorry!

  • Svar på tråden Försäkring
  • malin1­0
    Äldre 12 Jul 20:18
    #1

    vi har länsförsökringar.
    tror att vi betalar något på 800 kr om året..
    har fungerat super bra när det har hänt något

  • Vimsa2
    Äldre 12 Jul 20:19
    #2

    www.konsumenternasforsakringsbyra.se/jamfor/jamfor_forsakring_valj_bolag.asp&avd=JAMFOR&menu=JAMFOR

    Här kan du jämföra försäkringar.

  • Gravid­2008
    Äldre 12 Jul 20:33
    #3

    Jag har hos trygghansa, de och Skandia har bäst försäkring. Betalar drygt ungefär 1500 per år tror jag.


  • mammam­ys06
    Äldre 13 Jul 06:53
    #4
    Gravid2008 skrev 2009-07-12 20:33:08 följande:
    Jag har hos trygghansa, de och Skandia har bäst försäkring. Betalar drygt ungefär 1500 per år tror jag.
    TS barn är adopterat och det kan vara svårt att få försäkringsbolag att försäkra adoptivbarn på samma sätt som biobarn.
    Snart tvåbarnsmamma!!!!!
  • Äldre 13 Jul 12:36
    #5

    Här finns en del information:

    www.familjeliv.se/Forum-13-253/m45041083.html

  • Gravid­2008
    Äldre 13 Jul 21:23
    #6
    mammamys06 skrev 2009-07-13 06:53:47 följande:
    TS barn är adopterat och det kan vara svårt att få försäkringsbolag att försäkra adoptivbarn på samma sätt som biobarn.
    ah, sorry såg inte vart inlägget låg.

    jag är dock adopterad och även om jag fick försäkring på 70-talet fick jag då samma som alla andra.
  • Niki69
    Äldre 14 Jul 23:17
    #7

    Tack för bra tips o länkar! Hoppas på flera inlägg om vad folk tycker ang försäkringsbolag. Varför skulle det vara svårt att teckna försäkring på ett adoptivbarn?
    Kräver f-bolagen andra saker eller kan någon förtydliga tack

  • tophon­do
    Äldre 15 Jul 21:07
    #8

    Vi har försäkrat vår son via facket, Unionen. De krävde ingen hälsoundersökning och det gick bra att teckna försäkringen så fort han hade fått personnummer. Kommer inte ihåg vad det kostar men det var ingen hiskelig kostnad

  • Vimsa2
    Äldre 17 Jul 08:30
    #9

    Vi har försäkrat vårt barn i trygg hansa och det var inga problem. Jag skulle inte rekomendera de fackliga försäkringarna då de oftast betalar mycket sämre om olyckan väl är framme. Det kan skilja på 100 000-tals kronor kanske upp mot miljonen mindre för tex om barnet skulle bli 100 % ingvalid. Jag säger inte att alla är så, men man måste kontrollera sådant innan man tecknar försäkringen. Det finns oftast en anledning till att de är billiga...

  • mammam­ys06
    Äldre 17 Jul 09:03
    #10
    Vimsa2 skrev 2009-07-17 08:30:05 följande:
    Vi har försäkrat vårt barn i trygg hansa och det var inga problem. Jag skulle inte rekomendera de fackliga försäkringarna då de oftast betalar mycket sämre om olyckan väl är framme. Det kan skilja på 100 000-tals kronor kanske upp mot miljonen mindre för tex om barnet skulle bli 100 % ingvalid. Jag säger inte att alla är så, men man måste kontrollera sådant innan man tecknar försäkringen. Det finns oftast en anledning till att de är billiga...
    Det kan vara svårt att få försäkring via Trygg Hansa då vissa barn inte blir godkända pga okänd bakgrund, diverse SN och låg födelsevikt är saker som många av adoptivbarn kan bli nekade, trots att te x den låga födelsevikten är normal i landet barnet föddes i men i svenska mått mätt så är det lågt...Grattis till att du fick godkänt för att teckna försäkring för ditt a-barn.
    Victor född september -06, broster bf julafton 2009
Svar på tråden Försäkring