• Äldre 15 Jul 19:52
    4095 visningar
    115 svar
    115
    4095

    iPhone - något att satsa på?

    Hej!

    Behöver lite råd, ska köpa ny mobiltelefon och är lite sugen på att köpa en iPhone 3G S. Den har inte lockat mig förrut men har nu blivit väldigt imponerad av det jag hört, gillar tanken på att kunna ladda ner massa roliga program för träningen, kunna jobba mkt från den via mail mm. Men viktigt för mig e att det fungerar bra m video och kamera då jag vill kunna fota sonen mkt, har nämligen annars en digital systemkamera som är lite otympllig att ha med sig.

    Den vanliga iPhone 3G har inte kunnat filma har jag hört och hade 2 megapixlar, den nya har 3. Någon som har erfarenheter generellt av iPhone och att fota med den??? Pixlar är ju inte allt, men har 5 i den telefonen jag har idag och är rädd att det ska bli mkt sämre kvalitet med iPhonen.

    Nå vad tycker ni om iPhone, en riktigt bra telefon eller totalt överreklamerad?


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
  • Svar på tråden iPhone - något att satsa på?
  • Äldre 15 Jul 20:19
    #21

    axdal: Tack för länkarna! Jättefina bilder på dottern HAr du den  med 2 eller 3 mpx?

    Micke54: En av de aps som jag siktat in mig på Kommer dock inte upp i 100 km/h hehe


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
  • axdal
    Äldre 15 Jul 20:20
    #22

    jag surfar och använder min iphone i stort sett dygnet runt och mitt batteri håller...
    jag skulle inte klara mig utan den... den har ju allt man behöver..

    och den har visst gps..

  • Teide
    Äldre 15 Jul 20:20
    #23

    Skrutt 83 skrev 2009-07-15 20:15:17 följande:


    Teide: Tack för ditt svar. Kul att ni båda gillar telefonen så mkt. Ja jag har ju som sagt en digital systemkamera som tar suveräna bilder, det här ska ju mer vara för "ögonblicksbilder" och då behöver ju inte kvaliten vara super även om det självklart är ett plus!
    Ja, jag var ju som sagt skeptisk till en början och sambon var om möjligt ännu mer neggo till iPhone i början. Min far har alltid varit en mac-taliban och hade den gamla tidens iPhone (aluminiumhölje) och den var jag inte impad av men sen när han köpte den nya så tog det emot först att erkänna (efter jag fipplat lite på den) att den faktiskt var grym... han log lite i mjugg när han såg att jag köpt den.... sambon hade då kvar sin Xperia som han svor åt ideligen för att den var så kass så när han då fyllde år i april så köpte jag en iPhone till honom i födelsedagspresent och till en början tyckte han att det ju var onödigt och "så bra kan den inte vara" (han är, eller ska nog säga var, en SonyEricsson nörd) men det tog inte lång tid innan han också var helt frälst.
  • Dynami­c
    Äldre 15 Jul 20:20
    #24
    Teide skrev 2009-07-15 20:11:32 följande:
    Huvudprincipen för alla Apple produkter är användarvänligheten. Det ska var alätt att använda och hitta det man vill och det tycker jag att iPhone klarar suveränt. Både Omnia och (framförallt) Xperia var väldigt mycket krångligare att använda.Batteritiden är väl det sämsta tycker jag men det beror på hur mycket man pratar och surfar. Surfar man hela dagarna på 3G så dras batteriet ur hyfsat snabbt.Jag laddar min telefon varje natt och batteiet brukar då vara trekvart till halvfullt innan laddning - jag lyssnar på iPoden kanske 3 timmar om dagen, surfar (LAN och 3G) i upp emot en timme och pratar kanske 1 timme... man får dra sina egna slutsatser helt enkelt.
    Xperia säger jag inget om annat än: din mobil har startats om för att förbättra prestandan {#lang_emotions_death}
    Så den befattar jag mig inte med.

    Jag sitter och supportar Iphone 3g mer och mer och jag kan tyvärr inte säga attd e som har den är nöjda med menyerna, samtalskvaliten (trots att vi har en egen basstation på kontoret för mottagning) eller batteritiden.
  • Dynami­c
    Äldre 15 Jul 20:23
    #25
    Micke54 skrev 2009-07-15 20:14:26 följande:
    Jag har även imapmyrun som app på min där du mäter din löprunda och hastighet exakt efter gpsen som Dynamic säger inte finns?Provade den i bilen och den visade exakt samma som bilens gps så den hängde med i över 100kmh om man vill springa så fort ;)
    Jag får backa. Imapmyrun hade jag missat, den är ganska ny hoppas jag så att jag inte levt i tron om att det inte finns länge.

    Däremot backar jag inte på att gps:En inte är speciellt bra eftersom det är en aGPS som är beroende av mottagningen hos nätleverantören.
  • Micke5­4
    Äldre 15 Jul 20:24
    #26
    Dynamic skrev 2009-07-15 20:18:27 följande:
    Nu skrev jag luddigt, förlåt, men gpsen går ju bara att använda med google maps vad jag vet. Då kan man alltså inte använda den till träningsprogram för rutter och annat. Google maps drar ju en hel del datatrafik med, det kostar på om man inte har fastpris.
    Men läs resten jag teide skrivit att vi använder just gps träningsprogram så jo det funkar. Sen att gpsen suger eftersom den inte vänder sig efter vägen som den riktiga i bilen gör är ju en annan femma, men så är inte fallet på 3Gs som TS vill köpa den skall ha en "riktig" gps. Det finns andra apps för bättre gps att köpa men dom kostar en hel del kollar på en nu som kostar 659:-
  • Micke5­4
    Äldre 15 Jul 20:25
    #27
    Dynamic skrev 2009-07-15 20:23:41 följande:
    Jag får backa. Imapmyrun hade jag missat, den är ganska ny hoppas jag så att jag inte levt i tron om att det inte finns länge. Däremot backar jag inte på att gps:En inte är speciellt bra eftersom det är en aGPS som är beroende av mottagningen hos nätleverantören.
    Imapmyrun har funnits länge men du har rätt i att gpsen är kass
  • Dynami­c
    Äldre 15 Jul 20:26
    #28
    Micke54 skrev 2009-07-15 20:24:17 följande:
    Men läs resten jag teide skrivit att vi använder just gps träningsprogram så jo det funkar. Sen att gpsen suger eftersom den inte vänder sig efter vägen som den riktiga i bilen gör är ju en annan femma, men så är inte fallet på 3Gs som TS vill köpa den skall ha en "riktig" gps. Det finns andra apps för bättre gps att köpa men dom kostar en hel del kollar på en nu som kostar 659:-
    Som sagt, jag backar eftersom jag helt missat imapmyruns {#lang_emotions_wink} I´m willing to admit my faults!
  • Teide
    Äldre 15 Jul 20:29
    #29
    Dynamic skrev 2009-07-15 20:20:55 följande:
    Jag sitter och supportar Iphone 3g mer och mer och jag kan tyvärr inte säga attd e som har den är nöjda med menyerna, samtalskvaliten (trots att vi har en egen basstation på kontoret för mottagning) eller batteritiden.
    Ja, alla kan ju naturligtvis inte vara nöjda med allt men om, som du sa, runt 50 st är missnöjda så lär de ändå vara i en minoritet för iPhone lär ha bra många fler användare än så ;)
  • Dynami­c
    Äldre 15 Jul 20:33
    #30
    Teide skrev 2009-07-15 20:29:29 följande:
    Ja, alla kan ju naturligtvis inte vara nöjda med allt men om, som du sa, runt 50 st är missnöjda så lär de ändå vara i en minoritet för iPhone lär ha bra många fler användare än så ;)
    Vana windows användare du vet {#lang_emotions_wink}
Svar på tråden iPhone - något att satsa på?