• Skrutt 83

    iPhone - något att satsa på?

    Hej!

    Behöver lite råd, ska köpa ny mobiltelefon och är lite sugen på att köpa en iPhone 3G S. Den har inte lockat mig förrut men har nu blivit väldigt imponerad av det jag hört, gillar tanken på att kunna ladda ner massa roliga program för träningen, kunna jobba mkt från den via mail mm. Men viktigt för mig e att det fungerar bra m video och kamera då jag vill kunna fota sonen mkt, har nämligen annars en digital systemkamera som är lite otympllig att ha med sig.

    Den vanliga iPhone 3G har inte kunnat filma har jag hört och hade 2 megapixlar, den nya har 3. Någon som har erfarenheter generellt av iPhone och att fota med den??? Pixlar är ju inte allt, men har 5 i den telefonen jag har idag och är rädd att det ska bli mkt sämre kvalitet med iPhonen.

    Nå vad tycker ni om iPhone, en riktigt bra telefon eller totalt överreklamerad?


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
  • Svar på tråden iPhone - något att satsa på?
  • c0ol
    scrubs skrev 2009-07-16 11:42:33 följande:
    Kikar in och frågar bara.... Har ni köpt Iphone kontant eller på abonnemang? Om abonnemang, vad betalar ni i månaden, då? Funderar på att köpa en....
    Telenor, 499 månaden
  • trollkarl
    c0ol skrev 2009-07-16 12:14:53 följande:
    scrubs skrev 2009-07-16 11:42:33 följande: Telenor, 499 månaden
    herregud, telia tar 179. sicken blåsning =)
  • skorpionen80
    trollkarl skrev 2009-07-16 12:36:37 följande:
    herregud, telia tar 179. sicken blåsning =)
    När sambon köpte 3G:n förra året så hade Telia 99kr/mån i 18 mån, det var lagom!
  • trollkarl
    skorpionen80 skrev 2009-07-16 12:41:47 följande:
    När sambon köpte 3G:n förra året så hade Telia 99kr/mån i 18 mån, det var lagom!
    men då fick han betala vad för telefonen i butik?
  • skorpionen80
    trollkarl skrev 2009-07-16 12:42:31 följande:
    men då fick han betala vad för telefonen i butik?
    Kan det ha varit 4000kr cirka? Men hellre det än att vara uppbunden och betala mycket i månaden, man vet aldrig vad som väntar...
  • trollkarl
    skorpionen80 skrev 2009-07-16 12:45:30 följande:
    Kan det ha varit 4000kr cirka? Men hellre det än att vara uppbunden och betala mycket i månaden, man vet aldrig vad som väntar...
    895 nu / 179 i månaden. bra mycket bättre tycker jag.
    4000 cirka på 18 månader ger 222 i månaden plus 99 = 321
  • Jossebell

    jag tycker kameran är kass. däremot så gillar jag alla användbara multitjänster. Har haft lite problem att få itunes att hitta enheten men nu efter totalåterställning så verkar det fungera bra. Det viktigaste jag tycker är att man ska ha backup på allt man har i telefonen. Ser på tok för många som felanmäler till oss (ipone support) som inte har backup och sedan är all info borta när det resetat tfn och återläsning av senaste backup faktiskt ibland inte innehåller det som den borde ha gjort.

  • c0ol
    trollkarl skrev 2009-07-16 12:36:37 följande:
    herregud, telia tar 179. sicken blåsning =)
    Knappast, då har jag telefonen gratis samt att jag ringer för hela beloppet och surf ingår, så totalt så tjänar jag på det här jämfört med det telia alternativ du hänvisar till, samt alla andra telia alternativ som finns.
    Vilket som är bäst för just dig beror helt på ditt ringmönster, jag tror mig ha rätt bra koll på det här då jag suttit med en del upphandlingar gällande telefoni för en del medelstora företag.
  • trollkarl
    c0ol skrev 2009-07-16 12:51:21 följande:
    Knappast, då har jag telefonen gratis samt att jag ringer för hela beloppet och surf ingår, så totalt så tjänar jag på det här jämfört med det telia alternativ du hänvisar till, samt alla andra telia alternativ som finns. Vilket som är bäst för just dig beror helt på ditt ringmönster, jag tror mig ha rätt bra koll på det här då jag suttit med en del upphandlingar gällande telefoni för en del medelstora företag.
    asg, är du nykter?
    surf o allt ingår hos telia. 895 i startavgift, 179 i månaden. var ligger problemet? allt du har, har telia me.
  • zandrisen
    TS, jag har precis som du stått och vägt läääänge mellan iPhone och Samsung Ultratouch och Omnia. Igår slog jag äntligen till på en iPhone, detta efter många månaders funderande och research

    Det jag jämfört är hur användarvänlig telefonen är när det gäller sms och surfande (bloggar mycket t ex), kamera är alltid kul att ha, men bildkvalitén känns som att det kan kvitta då vi precis som ni har systemkamera till de "viktiga" bilderna.

    Har spenderat ett antal timmar i olika mobilaffärer och känt, klämt och testat, och jag var som sagt helt säker på att iPhone var det bästa alternativet för mig!
Svar på tråden iPhone - något att satsa på?