• Äldre 15 Jul 19:52
    4112 visningar
    115 svar
    115
    4112

    iPhone - något att satsa på?

    Hej!

    Behöver lite råd, ska köpa ny mobiltelefon och är lite sugen på att köpa en iPhone 3G S. Den har inte lockat mig förrut men har nu blivit väldigt imponerad av det jag hört, gillar tanken på att kunna ladda ner massa roliga program för träningen, kunna jobba mkt från den via mail mm. Men viktigt för mig e att det fungerar bra m video och kamera då jag vill kunna fota sonen mkt, har nämligen annars en digital systemkamera som är lite otympllig att ha med sig.

    Den vanliga iPhone 3G har inte kunnat filma har jag hört och hade 2 megapixlar, den nya har 3. Någon som har erfarenheter generellt av iPhone och att fota med den??? Pixlar är ju inte allt, men har 5 i den telefonen jag har idag och är rädd att det ska bli mkt sämre kvalitet med iPhonen.

    Nå vad tycker ni om iPhone, en riktigt bra telefon eller totalt överreklamerad?


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
  • Svar på tråden iPhone - något att satsa på?
  • scrubs
    Äldre 16 Jul 17:24

    Såg på tre:s hemsida att ny iphone skulle komma 31 juli.....så jag avvaktar nog och kollar priser då.
    Men, telia hade ju ett väldigt förmånligt erbjudande, måste jag säga.

  • Micke5­4
    Äldre 16 Jul 19:19

    Bor man norr om dalälven så är det inte mycket annat än Telia som funkar heller om man vill kunna ringa ibland :)

  • Happy 2
    Äldre 16 Jul 21:07

    Ja det blir nog till att vänta till den 31:a iaf & se vad priserna kommer & bli på 3GS. Tror telias erbjudande gällde fram till den 22/8 om jag inte såg fel & d verkar ju va d billigaste & bästa för den som ej ringer & smsar så mkt. Men är lite nyfiken på vad 3 kommer & ha för abonnemang i samband med 3Gs:en.

  • Gelé Hallon
    Äldre 17 Jul 09:12

    nokia N97!

    helt fucking amazing tycker jag.

  • scrubs
    Äldre 17 Jul 10:57

    Nu har telia "släppt" den nya iphone på förköp....inte så billig månadskostnad..:(

  • zandri­sen
    Äldre 17 Jul 13:14
    scrubs skrev 2009-07-17 10:57:31 följande:
    Nu har telia "släppt" den nya iphone på förköp....inte så billig månadskostnad..:(
    Jag såg det... Totalkostnaden med prata på-abonnemanget blir över 9000. Lite väl mycket tycker jag {#lang_emotions_undecided}
  • Äldre 17 Jul 17:33

    Gelé Hallon skrev 2009-07-17 09:12:21 följande:


    nokia N97!helt fucking amazing tycker jag.
    Vad kostar den då?
  • Äldre 17 Jul 19:26
    zandrisen skrev 2009-07-17 13:14:50 följande:
    Jag såg det... Totalkostnaden med prata på-abonnemanget blir över 9000. Lite väl mycket tycker jag
    Dock är det bara för förköpet. När den väl är släppt kommer man att kunna välja abonnemang helt efter eget huvud.

    Dock är Prata På Surf ett rätt vettigt abonnemang ändå. Av de 378:- per månad så är det 150:- som är telefonen, resten är abonnemanget och surftjänsten á 29 och 199.
  • Äldre 17 Aug 20:20

    Gelé Hallon skrev 2009-07-17 09:12:21 följande:


    nokia N97! helt fucking amazing tycker jag.
    hur e de o sms:a me den om man e van o göra de me en hand innan?? o hur funkar facebook widgeten me surf kostnader o sådant blir de inte rätt dyrt när de ligger o tikar där.. e själv lite intresserad a en sådan !!
  • Äldre 17 Aug 21:02
    lovelyangel82 skrev 2009-08-17 20:20:12 följande:
    Gelé Hallon skrev 2009-07-17 09:12:21 följande: hur e de o sms:a me den om man e van o göra de me en hand innan?? o hur funkar facebook widgeten me surf kostnader o sådant blir de inte rätt dyrt när de ligger o tikar där.. e själv lite intresserad a en sådan !!
    sms blir lite annorlunda då man har ett vanligt tangentbord.
    Köper man en surfmobil idag, vilken modell som helst, inte bara iphone så bör man satsa på ett fastpris tillägg för surf. Sen är det inget som ligger och tickar i en iphone eftersom inget går som bakgrundsprocesser, men när push börjar komma igång så kommer det gå åt mer datatrafik.
  • Äldre 18 Aug 10:44

    men den gick o surfa me utan tangentbordet me va? tänkte jag e ju en sådan som sms:ar i bilen utan att titta på skärmen oh de kan bli knas me tangentbord men man ska väll kunna sms:a på touh skärmen..

    någon som fått till en bra deal me 3??

  • Äldre 18 Aug 11:11
    lovelyangel82 skrev 2009-08-18 10:44:11 följande:
    men den gick o surfa me utan tangentbordet me va? tänkte jag e ju en sådan som sms:ar i bilen utan att titta på skärmen oh de kan bli knas me tangentbord men man ska väll kunna sms:a på touh skärmen.. någon som fått till en bra deal me 3??
    Klart du kan smsa. Det finns ju tangentbord, bara det att det är på skärmen.

    Sen ska man inte smsa när man kör bil :)
  • skorpi­onen80
    Äldre 18 Aug 11:14
    lovelyangel82 skrev 2009-08-18 10:44:11 följande:
    men den gick o surfa me utan tangentbordet me va? tänkte jag e ju en sådan som sms:ar i bilen utan att titta på skärmen oh de kan bli knas me tangentbord men man ska väll kunna sms:a på touh skärmen.. någon som fått till en bra deal me 3??
    Ja, du kan ju SMS:a, men du måste titta på tangentbordet eftersom du inte ser knapparna. Så för att SMS:a i bil (varför någon nu skulle vilja göra det) är det ett dåligt val. Eller ett bra val - det gör det omöjligt!

    Hoppas jag inte missförstod ditt inlägg, har svårt att läsa det eftersom det fattas så många bokstäver...
  • Meee
    Äldre 18 Aug 11:31

    Har inte läst hela tråden MEN iphone är helt klart den bästa telefon jag ägt underbar. Jag har "bara" den vanliga och är nöjd med allt, speciellt efter mjukvaruuppdateringen som kom för ett tag sen, bla blir bilderna mkt bra.

  • Äldre 18 Aug 13:00

    nä jag vet dålig vana jag har men som sagt tittar ju på vägen hela tiden har memorerat hur bokstäverna sitter så brukar kunna skicka några korta.. har en bit o åka och radion var sönder där ett tag då blev de in underhållning,. men de får jag sluta me nu.. har en bebbe påväg då hamnar mobilen i väskan istället..

    hur e de me smilys kommer de upp som grafiska bilder som på ericsson mobilerna eller som vanliga smilys =)

Svar på tråden iPhone - något att satsa på?