• kroppk­nopp
    Äldre 18 Jul 21:54
    32391 visningar
    11 svar
    11
    32391

    Hur byter man hotmail-adress?

    Hej!
    Har en hotmailadress sedan många år. Vill dock byta den bla eftersom jag har bytt efternamn. Men hur gör man? Måste jag skapa ett helt nytt konto? Jag har försökt titta "i" mitt befintliga konto samt på hotmail.com men jag hittar ingen ledtråd till var jag kan antingen ändra namnet eller skapa nytt konto. Helst vill jag bara ändra namnet eftersom jag vill ha mina kontakter kvar.

  • Svar på tråden Hur byter man hotmail-adress?
  • Queen7­0
    Äldre 18 Jul 21:55
    #1

    Du skapar ett helt nytt konto. Dina kontakter kan du ju maila över till dig själv och ditt nya konto.

  • Whats Up
    Äldre 18 Jul 21:56
    #2

    Jag har oxå försöket byta namn bara men jag kunde inte det utan var tvungen att göra en ny så att säga... Tråkigt för vissa kontakter missar man ju då helst om man haft samma adress länge.

  • Äldre 18 Jul 21:57
    #3

    Ja du skapar ett nytt konto, om du använder det till msn så måste alla lägga till det nya kontot där.

  • kroppk­nopp
    Äldre 18 Jul 22:51
    #4

    Förlåt! Jag är uppenbarligen helt otekniskt för jag vet inte hur man skapar nytt konto. Hur gör man?

  • Queen7­0
    Äldre 19 Jul 00:21
    #5

    Haha,,ja det måste du nästan vara

    Du ska alltså inte logga in på din hotmail, utan bara gå till framsidan av Hotmail, där du normalt skriver ditt lösen.

    Där finns det en knapp som heter "registrera" Det är där man skaffar nytt konto.


    kroppknopp skrev 2009-07-18 22:51:02 följande:
    Förlåt! Jag är uppenbarligen helt otekniskt för jag vet inte hur man skapar nytt konto. Hur gör man?
  • kroppk­nopp
    Äldre 19 Jul 21:36
    #6

    Tack för svaren. Jag lyckades fixa en helt ny adress och även exportera mina kontakter från min gamla. Hade även velat ha mailen i min inbox flyttad till den nya adressen men hur jag än försökte så gick det inte. Vet någon?

  • Tjoflö­jt
    Äldre 20 Jul 09:30
    #7

    Vidarebefordra mailen till din nya adress!

  • kroppk­nopp
    Äldre 20 Jul 23:33
    #8

    Jaaaa! Tack! Hade velat vidarebefordra alla men jag antar att jag får välja ut de viktigaste.

  • Äldre 28 Oct 21:24
    #9

    Jag vill nytt konto

  • Äldre 28 Oct 22:00
    #10
    Maryam123 skrev 2015-10-28 21:24:31 följande:

    Jag vill nytt konto


    då tycker jag du ska skaffa dig det, det kostar inget att ha flera.
    Born to lose, live to win!
  • Äldre 29 Oct 12:27
    #11

    Einstein

Svar på tråden Hur byter man hotmail-adress?