• llinaa
    Äldre 22 Jul 13:38
    22020 visningar
    93 svar
    93
    22020

    sveriges tråkigaste stad. vilken är de?

    sveriges tråkigaste stad. vilken är de? o varför

  • Svar på tråden sveriges tråkigaste stad. vilken är de?
  • Äldre 22 Jul 22:44
    #1

    falköping, alldeles sant! (med risk för påhopp!)
    nog finns det centrum å de, men mest skitaffärer!
    fula lägenhetshus
    nåja, har aldrig gillat den stan, men nu kommer jag inte på så många anledningar varför.
    en riktig raggarstad!

    vad tycker du själv?

  • Bemidi­i
    Äldre 22 Jul 22:44
    #2

    Härnösand och Ånge om man nu kan kalla Ånge för stad

  • Bemidi­i
    Äldre 22 Jul 22:46
    #3

    Missade att skriva varför
    Härnösand för att där är så trist och bara en massa hemska backar
    Ånge för att där är skitfult

  • Eisa
    Äldre 22 Jul 22:48
    #4

    Eskilstuna ska tydligen vara ett råtthål, men jag har aldrig varit där.

  • Eisa
    Äldre 22 Jul 22:48
    #5
    Bemidii skrev 2009-07-22 22:46:23 följande:
    Missade att skriva varförHärnösand för att där är så trist och bara en massa hemska backarÅnge för att där är skitfult
    Är Ånge en stad`?
  • Biteli­s
    Äldre 22 Jul 23:27
    #6

    Eskilstuna ä r visserligen ett råtthål MEN det är absolut inte tråkigt. Infödda pratar inte om ett bra bostadsområde som fint eller trevligt utan säger "Åh, det är ett LUGNT område." om de tycker att området är attraktivt.
    Nyligen så sänkte man vattennivån i Eskilstunaån för att söka efter en försvunnen man och bland det första som hittades var en pistol. Allmänna meningen: "Bara EN pistol?"
    Enda stan som jag, dagtid sittandes på en uteservering pratandes med ett par (kille -tjej) som var på besök, plötsligt fått frågan, av en för mig okänd man i 40-klippet, "Ska vi slåss?". Vi åt lunch, småpratade och eftersom vi är helt vanliga medelsvennsons var vi också klädda som sådana. Eftersom vi åt ute på en liten halvö var han tvungen att småskrika fram sitt erbjudande.

    Kan rabbla många liknande historier om stan, så råtthål visst. Tråkig? Nix.

    Tråkigast är Nora. En av landets första tågresor gick därifrån. Förstår varför. Har det någonsin hänt något där? Till och med en av ortens stoltheter, en hemmagjord glass, är ett smaklöst jaså.

  • Mikael­aOchEr­icaQud­ijo
    Äldre 22 Jul 23:32
    #7

    ledsen allihop,rätt svar är GÄÄÄÄÄÄVLE!!!!!sveriges rövhål! jättefin stad,visst,men staden ruttnar av alla människor!bara äckliga falska lömska svekfulla människor här,det bubblar över av dom,både kvinnor och män!!man måste ha en bra plan om man ska ta sej härifrån,för staden drar en tillbaka.

  • jagvet­inte14­8
    Äldre 22 Jul 23:33
    #8

    Helt klart Sölvesborg...

  • Äldre 22 Jul 23:38
    #9

    Låter lite bittert här...

    Jag röstar på Årjäng

  • tebax
    Äldre 23 Jul 18:47
    #10

    Muppsala

Svar på tråden sveriges tråkigaste stad. vilken är de?