• Äldre 28 Jul 10:51
    620 visningar
    2 svar
    2
    620

    TENS

    Igår så fick jag hemmin TENS apparat som jag hyrt på MVC. Tänkte då ha den som smärtlindring under förlssningen.

    Ni som har använt den.. vad tycker ni?
    Hur har ni satt elektroderna, det är inte farligt att sätta elektroderna från samma kabel på var sin sida av ryggraden?
    Om man vill använda elektroderna på framsidan så ska man väl sätta dem i ljumsken? I instruktionerna så står det att man ska sätta den ena elektroden i ljumsken o den andra på höften... elektroderna måste då komma från samma kabel. Någon som testat det?

    Nu blev det många frågor... hoppas ni kan reda ut det i röran... haha

  • Svar på tråden TENS
  • Exi
    Äldre 28 Jul 13:16
    #1

    hej!

    har använt mig av enbart TENS som smärtlindring vid båda mina förlossningar, funkat super!

    Vad gäller elektroder + kabel vet jag inte...jag har bara satt dit elektroderna och inte brytt mig om från vilken kabel...

    Då jag hade som kraftig mensvärk under FL så frågade BM vart jag hade ont å hon satte en elektroddär, var inte så långt ner som i ljumsken utan snarare vid äggstockarna...så det beror kanske lite på vart man har ont...

    Det enda jag vet är att de ska placeras minst 2 cm från ryggraden...jag tyckte att jag kände om elektroderna satt fel...

  • Thu 1 Aug 2019 17:54
    #2

    Varför fungerar inte Tens på alla? Jag har provat för ryggen och tycker inte det hjälper. 

Svar på tråden TENS