• Äldre 29 Jul 21:20
    32031 visningar
    748 svar
    748
    32031

    Provade 5-minuters metoden ikväll, tog 40 min. Imorgon??

    Min lilla dotter är 10 månader, o har aldrig somnat själv, förutom när man vaggat henne i vagnen, eller om hon är riktigt trött om man bara lagt henne ner i vagnen.

    På kvällarna SKA hon somna hos mig, efter välling, vilket börjar ohållbart både för mig, pappan o bebisen.

    Vi pratade om det fram o tillbaka, 5 mm var nog enda lösningen.

    Ikväll provade vi, o det är helt klart att det var jättejobbigt att höra sitt allt skrika o skrika... Men vad gör man??
    I alla fall, det tog 40 min sen sov hon så gott i sin säng.

    Nu undrar jag, hur länge måste man hålla på så här? Kommer det ta mindre tid imorgon?

    Vill Endast ha svar av er med egna erfarenheter.

    Negativ kritik av denna metod, hänvisar jag nån annanstans!

  • Svar på tråden Provade 5-minuters metoden ikväll, tog 40 min. Imorgon??
  • Äldre 30 Jul 12:54
    #91
    ThereseNyman skrev 2009-07-30 12:52:16 följande:
    Kväll 2 är ikväll. Återkommer ikväll, eller i morgon med uppdatering. Det är faktiskt lite nervöst, hoppas SÅ på att det går smidigare denna kväll!
    För vår del är det kväll nr 3 :) Jag är också spänd eftersom det gick så himla bra igår.
  • Lilltr­ollet
    Äldre 30 Jul 12:59
    #92
    ThereseNyman skrev 2009-07-30 12:52:16 följande:
    Kväll 2 är ikväll. Återkommer ikväll, eller i morgon med uppdatering. Det är faktiskt lite nervöst, hoppas SÅ på att det går smidigare denna kväll!
    Jahaja, är visst lite vimsig sov inte så mycket inatt...
    Lyckat till!
  • Äldre 30 Jul 13:00
    #93

    Kommer säkert att ta ca 20 min andra kvällen. Brukar ju trappa ned. Jag hade inte så jobbigt heller när min son skulle lära sig somna själv via 5 min metoden. Det tog 20 min och sen sov han gott. En vecka tog det nog allt som allt. Eller inte ens det.. 4-5 dagar har jag för mig. Jag har inte ångrat mig och jag kommer att köra metoden på min dotter också när hon blir lite äldre. Hon är bara 3½ månad nu. Min son var 6 mån och det känner jag var lagom.


    Rasmus och Ebba är det bästa jag gjort!
  • Äldre 30 Jul 13:18
    #94
    FrökenLindström skrev 2009-07-30 12:54:17 följande:
    För vår del är det kväll nr 3 :) Jag är också spänd eftersom det gick så himla bra igår.
    o hur gick det som igår...?
  • Eisa
    Äldre 30 Jul 13:23
    #95

    Varför skaffar man så många barn att den yngsta måste lida för att "vi inte hinner natta henne"?

    Va fan.

    Har man inte tagit i beräkning när man skaffade barnet att de kräver tid och uppoffring? Nähä.

    Sorry TS om jag låter hård.


    OBS! Jag är ironisk i 50% av alla inlägg.
  • Äldre 30 Jul 13:25
    #96
    Eisa skrev 2009-07-30 13:23:34 följande:
    Varför skaffar man så många barn att den yngsta måste lida för att "vi inte hinner natta henne"? Va fan. Har man inte tagit i beräkning när man skaffade barnet att de kräver tid och uppoffring? Nähä. Sorry TS om jag låter hård.
    Jo, det är klart att ett barn kräver oerhört mycket! Både tidsmässigt o känslomässigt, har aldrig påstått något annat.

    MEN om det finns en lösning på nattningen, varför inte prova?
  • Äldre 30 Jul 13:25
    #97
    ThereseNyman skrev 2009-07-30 13:18:08 följande:
    o hur gick det som igår...?
    Igår tog det kanske fem minuter, sen la han sig ner i sängen och låg en liten liten stund innan han somnade, av sig självt :) Visserligen med fötterna på huvudkudden och utan täcke, men ändå :)
  • Eisa
    Äldre 30 Jul 13:26
    #98
    ThereseNyman skrev 2009-07-30 13:25:11 följande:
    Jo, det är klart att ett barn kräver oerhört mycket! Både tidsmässigt o känslomässigt, har aldrig påstått något annat.MEN om det finns en lösning på nattningen, varför inte prova?
    Nu ser ju inte jag 5mm som en acceptabel lösning men... Det är jag det.
    OBS! Jag är ironisk i 50% av alla inlägg.
  • Äldre 30 Jul 13:26
    #99
    FrökenLindström skrev 2009-07-30 13:25:39 följande:
    Igår tog det kanske fem minuter, sen la han sig ner i sängen och låg en liten liten stund innan han somnade, av sig självt :) Visserligen med fötterna på huvudkudden och utan täcke, men ändå :)
    Oj, det var bra!!! Är det så lätt, så...

    Hur var det första kvällen? Hysterisk?
  • Äldre 30 Jul 13:27
    Eisa skrev 2009-07-30 13:26:24 följande:
    Nu ser ju inte jag 5mm som en acceptabel lösning men... Det är jag det.
    Precis, det är du det...

    Tur att alla kan ta sina egna beslut, o kan se till sitt eget individuella barn...
Svar på tråden Provade 5-minuters metoden ikväll, tog 40 min. Imorgon??