• Äldre 29 Jul 21:20
    32039 visningar
    748 svar
    748
    32039

    Provade 5-minuters metoden ikväll, tog 40 min. Imorgon??

    Min lilla dotter är 10 månader, o har aldrig somnat själv, förutom när man vaggat henne i vagnen, eller om hon är riktigt trött om man bara lagt henne ner i vagnen.

    På kvällarna SKA hon somna hos mig, efter välling, vilket börjar ohållbart både för mig, pappan o bebisen.

    Vi pratade om det fram o tillbaka, 5 mm var nog enda lösningen.

    Ikväll provade vi, o det är helt klart att det var jättejobbigt att höra sitt allt skrika o skrika... Men vad gör man??
    I alla fall, det tog 40 min sen sov hon så gott i sin säng.

    Nu undrar jag, hur länge måste man hålla på så här? Kommer det ta mindre tid imorgon?

    Vill Endast ha svar av er med egna erfarenheter.

    Negativ kritik av denna metod, hänvisar jag nån annanstans!

  • Svar på tråden Provade 5-minuters metoden ikväll, tog 40 min. Imorgon??
  • Äldre 30 Jul 13:28
    ThereseNyman skrev 2009-07-30 13:26:26 följande:
    Oj, det var bra!!! Är det så lätt, så... Hur var det första kvällen? Hysterisk?
    helt hysterisk, han skrek som besatt... men jag hoppas inte på för mkt, ikväll kanske också blir skrikig. :)
  • Eisa
    Äldre 30 Jul 13:28
    ThereseNyman skrev 2009-07-30 13:27:19 följande:
    Precis, det är du det... Tur att alla kan ta sina egna beslut, o kan se till sitt eget individuella barn...
    Ja du ska ha cred för din beslutsamhet i alla fall.
    OBS! Jag är ironisk i 50% av alla inlägg.
  • Äldre 30 Jul 13:29
    Eisa skrev 2009-07-30 13:28:27 följande:
    Ja du ska ha cred för din beslutsamhet i alla fall.
    Ja, envis o beslutsam det har jag varit hela mitt liv...

    Men tack...
  • Äldre 30 Jul 13:30
    FrökenLindström skrev 2009-07-30 13:28:10 följande:
    helt hysterisk, han skrek som besatt... men jag hoppas inte på för mkt, ikväll kanske också blir skrikig. :)
    Fy, visst är det jobbigt att höra sin lilla liten så... Men å andra sidan, de måste ju faktiskt kunna somna själv...
    Hoppas på att kvällen blir lika bra som den igår.

    Vi uppdaterar ikväll/imorgon va??
  • Äldre 30 Jul 13:32
    ThereseNyman skrev 2009-07-30 13:30:22 följande:
    Fy, visst är det jobbigt att höra sin lilla liten så... Men å andra sidan, de måste ju faktiskt kunna somna själv...Hoppas på att kvällen blir lika bra som den igår.Vi uppdaterar ikväll/imorgon va??
    Jag tycker det är jättejobbigt när han skriker, men jag vet att det bara är en kort period... Japp, klart vi uppdaterar imorgon :)
  • Girlin­thecit­y
    Äldre 30 Jul 13:33

    Du måste nog inte hålla på särskilt länge. Barn lär sig snabbt, och kommer snart att inse att hon inte får den trygghet och kärlek han skriker efter, ge upp och somna.

  • Fatima­89
    Äldre 30 Jul 13:34
    ThereseNyman skrev 2009-07-29 21:20:13 följande:
    .Nu undrar jag, hur länge måste man hålla på så här? Kommer det ta mindre tid imorgon?Vill Endast ha svar av er med egna erfarenheter.Negativ kritik av denna metod, hänvisar jag nån annanstans!
    jag börgade oxå med 5min metoden, och funka galant, oxå strax innan han fyllde året, första natten tog det nästan 1tim, sedan blev det mindre och mindre, tror det tog ca en "låång" veckas tid innan jag kunde lägga honnom i sängen, höra några skrik, och sedan va det tyst, lycka till, man får vara stark,
    (hade själv inte klarat det utan min pappa som tjöta och tjöta, och det funka)

    men ibland kan det ta 40min, och det kan gå upp och ner, det är därför det är jobbigt, och man får helt enkelt ha tålamod,

    Lycka till //kram
  • Äldre 30 Jul 13:36
    ThereseNyman skrev 2009-07-30 13:25:11 följande:
    Jo, det är klart att ett barn kräver oerhört mycket! Både tidsmässigt o känslomässigt, har aldrig påstått något annat. MEN om det finns en lösning på nattningen, varför inte prova?
    För att metoden är helt FEL.

    Länkar återigen och hoppas att ni som prövat/ska pröva denna grymma metod läser!
    primal-page.com/s-patpar.htm
  • Äldre 30 Jul 13:39
    Winglur skrev 2009-07-30 13:36:40 följande:
    För att metoden är helt FEL. Länkar återigen och hoppas att ni som prövat/ska pröva denna grymma metod läser! primal-page.com/s-patpar.htm
    Ja, jag har läst. Men å andra sidan borde man som förälder känna sitt barn o kunna skilja på skrik o skrik??
  • Äldre 30 Jul 13:40
    ThereseNyman skrev 2009-07-30 13:30:22 följande:
    Fy, visst är det jobbigt att höra sin lilla liten så... Men å andra sidan, de måste ju faktiskt kunna somna själv... Hoppas på att kvällen blir lika bra som den igår. Vi uppdaterar ikväll/imorgon va??
    Eh? nej. En liten bebis/litet barn MÅSTE inte alls kunna somna själv.

    Lika lite som de MÅSTE kunna klä på sig själv, baka bröd, gå ut med hunden eller göra upp eld i spisen.

    Var sak har sin tid. Kom inte och påstå att ett litet barn MÅSTE kunna somna själv. Däremot går det för all del drilla dem, träna dem och tvinga dem att lära sig somna själv.
    ♥ Victor 9808, Alvin 0707, Hoppsan BF 0909 ♥ beckahbitch.blogg.se
Svar på tråden Provade 5-minuters metoden ikväll, tog 40 min. Imorgon??