• Äldre 8 Aug 11:23
    20033 visningar
    6 svar
    6
    20033

    Hur göra när ens barn får mycket värmeutslag?

    Under nästan hela juli har vi bara haft trist väder...regn å mulet. Men nu i 4 dagar har vi haft de väldigt varmt å dottern fick ju genast värmeutslag. Hon har inte haft nåt annat än blöja på sig både dagtid å nattetid, hon har inte ens haft en filt över sig på natten. Åsså har vi fönstret uppe något i sovrummet på natten. Ändå e hon helt prickig bak i nacken, i ansiktet (både värmeprickar å hormonprickar) å på magen har hon en massa:-/ Flera ggr under dagen så använder jag en fuktig lagom kall liten handduk som jag baddar hela henne me + att när vi e inne så får hon ligga mycket under takfläkten som vi har i sovrummet.

    Vet inte om de finns så mycket mer jag kan göra?!:-/Har en son som är väldigt varm av sig, så de blir kanske så me henne oxå.

  • Svar på tråden Hur göra när ens barn får mycket värmeutslag?
  • Äldre 8 Aug 11:25
    #1

    Jag tycker det låter som att du gör vad du kan. Värmeutslag är väl inte så farliga egentligen. Bara att vänta ut dem.

  • KlasSt­ures mamma
    Äldre 8 Aug 11:28
    #2

    Nä värmeutslag i sig är inte farliga. Du gör ju allt du kan för att svalka henne. Så det är bara att härda ut.

  • Äldre 8 Aug 11:40
    #3

    Vet att jag kan väl inte göra så mycket mer igentligen...men jag får känslan bara av att hon måste ha de jättejobbigt me värmen:-/ Men ja, de e väl bara å fortsätta som jag gör.

  • Blommy­Ness12
    Äldre 8 Aug 11:41
    #4
    BabyJia skrev 2009-08-08 11:40:49 följande:
    Vet att jag kan väl inte göra så mycket mer igentligen...men jag får känslan bara av att hon måste ha de jättejobbigt me värmen:-/ Men ja, de e väl bara å fortsätta som jag gör.
    Jag brukar ta en sån där blomspruta och spraya min son med i tid och otid när det är varmt.. Bara ett litet tips!
  • Äldre 8 Aug 11:43
    #5
    BlommyNess12 skrev 2009-08-08 11:41:56 följande:
    Jag brukar ta en sån där blomspruta och spraya min son med i tid och otid när det är varmt.. Bara ett litet tips!
    Vi har en sån med fläkt på, köpt på Clas Ohlson. Skit bra!
  • Samsma­mma
    Äldre 8 Aug 11:44
    #6

    Byt hennes lakan varje dag så att de är helt rena. Tvätta med oparfymerat tvättmedel.

    Försök se till att kroppen luftas så mycket som möjligt, kanske byta liggställning på henne?

    Ha en fläkt i sovrummet så att det håller sig svalare, inte direkt mot kroppen förstås.

Svar på tråden Hur göra när ens barn får mycket värmeutslag?