• Äldre 9 Aug 14:21
    4108 visningar
    16 svar
    16
    4108

    Död pixel på en TV som inte ens är ett år gammalt!

    Vad gäller? Köpte en TV förra hösten och ser IDAG att det är en död pixel.
    Jag tecknade en femårs försäkring. Men min pojkvänn tror att det är "förslitningsskada" och så inte täcker något..

    Vad ska jag göra? Köra ner TVn i golvet. Då det är drulle försäkring?

  • Svar på tråden Död pixel på en TV som inte ens är ett år gammalt!
  • Äldre 9 Aug 14:32
    #1

    En vanlig garanti ska täcka sånt då tvń bara är 1 år...
    Lämna in den...

  • Äldre 9 Aug 20:49
    #2

    Ska ringa kundtjänst imorgon iaf.

  • Lilda
    Äldre 9 Aug 20:56
    #3

    Det kan aldrig gå på garantin. Du kommen nog få vända dig till tillverkaren. Vad är det för märke på tvn? En del har ganska generösa pixelgarantier

  • Äldre 9 Aug 22:21
    #4
    Lilda skrev 2009-08-09 20:56:26 följande:
    Det kan aldrig gå på garantin. Du kommen nog få vända dig till tillverkaren. Vad är det för märke på tvn? En del har ganska generösa pixelgarantier
    Samsung LCD
  • Äldre 9 Aug 22:21
    #5

    Men jag har drulle, ska jag köra ner den i golvet o säga att den gick isönder vid flytt?

  • Äldre 9 Aug 22:22
    #6

    Läs gärna på om konsumentköplagen. Du har lagen på din sida och har du kvittot kvar ska det inte vara några problem att få den lagad.

  • Äldre 9 Aug 22:26
    #7

    Men det är ELgigagenten.. deras rykte är ju inte den bästa när det gäller reklamation

  • Äldre 9 Aug 22:55
    #8

    Rokka Jill skrev 2009-08-09 22:26:00 följande:


    Men det är ELgigagenten.. deras rykte är ju inte den bästa när det gäller reklamation
    De är skyldiga att följa komsumentköplagen, precis som alla andra butiker. Hoppas det löser sig!
  • Alice Alice
    Äldre 10 Aug 09:00
    #9

    de lär ju hitta din döda pixel även om du tappar den i golvet... ärlighet varar längst

  • Alice Alice
    Äldre 10 Aug 09:01
    #10

    stå på dig hos elgiganten!!! säg att du hört att någon anna fått det fixat där!

  • Daniel Kellog­g
    Äldre 10 Aug 12:06
    #11

    Kommer inte hiåg, men är det inte så att tillverkare har olika pixelgarantier. Sony tror jag har en garanti på noll döda pixlar, med typ Sanyo eller nån har 1-3 pixlar. Eller vänta, det kanske är vid leverans. Just det, att vi garanterar att max 3 pixlar är döda när du köper denna LCD/Plasma. Om fler är döda så reparerar vi det åt dig.

    Sony var en av de som hade bäst garanti med noll döda pixlar när du packar upp din nya TV.

    Hm, undras om någon annan kommer ihåg det här bättre än mig och kan förklara det jag tänker på.

  • Äldre 10 Aug 14:00
    #12

    Samsung hade 100% pixelgaranti upp till två år.. Så jag ska lämna in den... surt.. men ja

  • Lilda
    Äldre 10 Aug 14:19
    #13

    Rokka Jill skrev 2009-08-10 14:00:43 följande:


    Samsung hade 100% pixelgaranti upp till två år.. Så jag ska lämna in den... surt.. men ja
    Det är ju jättebra att de har så lång garantitid....kom ihåg nu bara att denna garanti har inte återförsäljaren ett enda dugg med att göra.

    Lycka till!
  • Äldre 10 Aug 20:54
    #14
    Lilda skrev 2009-08-10 14:19:50 följande:
    Rokka Jill skrev 2009-08-10 14:00:43 följande:
    Det är ju jättebra att de har så lång garantitid....kom ihåg nu bara att denna garanti har inte återförsäljaren ett enda dugg med att göra.Lycka till!
    vad menar du med det? *fattar inte*
  • Mon 3 Jan 2022 21:06
    #15

    Du kan alltid testa att testa pixel fix program för att tvångs starta den.

    www.comparesweden.se/dod-pixel-pa-tv/

  • Tue 4 Jan 2022 15:38
    #16

    Hade kontaktat tillverkaren. De flesta har pixelgaranti dessa dagar.

Svar på tråden Död pixel på en TV som inte ens är ett år gammalt!