• Äldre 13 Aug 18:44
    7999 visningar
    5 svar
    5
    7999

    Sängmobil bra eller dåligt?

    Hej!

    Tänkte vad andra har för erfarenheter av sängmobiler? Är de verkligen sövande eller mer en leksak?

    Jag har en Pingu sängmobil ovanför vår 2-månaders bebis säng och det känns som att han har svårt att komma till ro då sängmobilen är så spännande att han måste titta på den hela tiden... Han kan vara på väg att somna och så upptäcker han de där färgglada sakerna ovanför och vips så är han klarvaken igen!

    Vår mobil kan också snurra och spela en melodi - använder ni er av det vid nattning?

  • Svar på tråden Sängmobil bra eller dåligt?
  • Glamro­ckare
    Äldre 13 Aug 18:45
    #1

    kanon bra...han kan ligga länge o kika sedan när sömnen tar över ja då somnar han.


    Jag delar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem E.B.Hall
  • sonen0­8
    Äldre 13 Aug 18:46
    #2

    tog bort och hade bara speldosan för annars så var det precis som du beskriver att han bara tittar på den. men la ner speldosan nere vid fötterna och skruva igång den då var det sövande

  • Doriat­h
    Äldre 13 Aug 18:47
    #3

    Vi hade en mobil men jag kan inte påstå att jag tyckte den var något bra att ha i sängen. Har man ett barn som kan ligga stilla och titta så är den nog bättre, vår dotter har aldrig varit någon för stillhet och ro direkt.
    Vi hade en förskräcklig melodi som plingade och plångade. Nej, mobilen får stanna i lådan till nästa barn.

  • Glamro­ckare
    Äldre 13 Aug 19:03
    #4

    fast denna är ännu bättre o roligare för dem o dessutom lär de sig det där med fin motoriken. min son har sedan ca 3-4 veckor tillbaka kunnat trycka på knapparna o dra i snöern för att få igång den.

    Nu kan han tom sätta på den själv om han vevar runt med armarna tillräckligt. Han äääälskar den! http://vsmile.se/products/411210/


    Jag delar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem E.B.Hall
  • Freja och Alvin
    Äldre 13 Aug 23:58
    #5

    Vi har en fischer price -rainforest waterfall , den är super härlig!!
    Man hänger den på sidan av sängen , man kan ställa volym m.m
    Man blir trött själv

Svar på tråden Sängmobil bra eller dåligt?