• bruset­t
    Äldre 17 Sep 16:20
    3372 visningar
    21 svar
    21
    3372

    "Väcka" bebisen?

    Jag har läst på så många ställen att många "väcker" bebisen för att få den att röra sig, är inte det farligt? Kan man verkligen ruska, trycka och buffa på magen utan att bebisen mår dåligt av det?

    brusett i vecka 21

  • Svar på tråden "Väcka" bebisen?
  • jojjo1­13
    Äldre 17 Sep 16:24
    #0

    Nej man ska inte ruska, trycka och buffa på magen hur mycket som helst... Men senare i graviditeten är det ju bara peta på magen så rör dom sig

    Din bebis är nog förliten ännu för att den ska känna det varje gång du är och petar...

    Det bästa är att lägga sig ner ock känna försiktigt på magen.. Då brukar dom röra på sig...

  • Mamma1­981
    Äldre 17 Sep 16:25
    #0

    Dricka kallt kan oxå funka

  • jojjo1­13
    Äldre 17 Sep 16:26
    #0

    Och det är inte förräns man är efter vecka 25 som man känner bebisen varje dag.. Så känner du inga sparkar så är det ingen fara....

  • Cheri
    Äldre 17 Sep 16:29
    #0

    Fast jag har känt bebisen varje dag sedan vecka 19, så det där e nog olika oxå

  • jojjo1­13
    Äldre 17 Sep 16:37
    #0

    Cheri-- Jo det är klart att man KAN, men det är inte förräns efter v 25 som man Måste göra det....

  • Cheri
    Äldre 17 Sep 17:06
    #0

    Jojjo, inte _måste_man väl göra det efter vecka 25 heller?

  • jojjo1­13
    Äldre 17 Sep 18:29
    #0

    Cheri-- Jo det är på det man går sedan om något skulle vara fel.. Känner man inget på ett dygn så kontaktar man kvinnokliniken...

  • sami
    Äldre 17 Sep 18:35
    #0

    Min man gillar inte att jag håller på och buffar och känner efter vad som är vad... han tycker jag ska låta henen vara...
    jag känner bara när jag känner att hon är vaken... så jag låter henne vara om hon är tyst... för hon behöver ju sova om hon sover...
    Hon rör på sig ungefär vid samma tidpunkter varje dag nu... h,, eööer natt med för den delen.. är i v 32

  • Cheri
    Äldre 17 Sep 18:52
    #0

    Jojjo, är det något nytt? Det fick jag aldrig höra när jag väntade min son.

  • LilleK­ylle
    Äldre 17 Sep 18:54
    #0

    Nej jag tycker INTE att man ska väcka bebisen, det finns en anledning till att den sover ju. Den behöver ju också vila sig och samla krafter.
    Håller man på och trycker och klappar hårt för att få den vaken, så måste den ju bli oerhört stressad till slut.
    Så låt era bebbar sova!! =(

Svar på tråden "Väcka" bebisen?