• Fiddle
    Äldre 20 Aug 21:30
    44218 visningar
    53 svar
    53
    44218

    Vi som inte mår illa/mådde illa under graviditeten!

    Kanske kan samla lite tjejer här som inte har mått illa under sin graviditet men som ändå har gått bra. Man blir ju så nervös att nåt ska vara fel för att man inte mår illa, men ändå tycker jag det verkar vara ganska vanligt?

    Vad tror ni, hur vanligt är det egentligen att inte må illa under graviditeten?

    Och är det kopplat till hur "stark/svag" graviditeten är, dvs risk för missfall?

  • Svar på tråden Vi som inte mår illa/mådde illa under graviditeten!
  • Fiddle
    Äldre 20 Aug 21:56
    #1

    puff puff

    är jag ensam om att inte må illa eller? =)

  • Tuvali­san81
    Äldre 20 Aug 22:59
    #2

    jag mår inte illa, väntar nr 3. Med första sonen mådde jag oxå jättebra men med andra sonen mådde jag jätteilla. Har nog inget att göra med missfall...

  • Fröken­R
    Äldre 20 Aug 23:00
    #3

    Jag mådde inte illa alls. Enda gången jag spydde var under förlossningen då barnet kommer emot ett särskilt ställe i förlossningskanalen som jag inte kommer ihåg vad det heter.

  • 1977Ma­ria Theres­e
    Äldre 20 Aug 23:02
    #4

    Vilket kön fick ni? Lite ot men vissa säger att mår man prima blir det en kille...Jag mådde illa och kräktes till v 37 och jag fick en tjej.

  • Fröken­R
    Äldre 20 Aug 23:04
    #5

    Jag fick en kille

  • emaa
    Äldre 20 Aug 23:04
    #6

    Jag är i v7 å mår inte heller illa. Gjorde det typ en förmiddag - men det kan ju ha berott på vad som helst!

  • 1977Ma­ria Theres­e
    Äldre 20 Aug 23:06
    #7
    emaa skrev 2009-08-20 23:04:50 följande:
    Jag är i v7 å mår inte heller illa. Gjorde det typ en förmiddag - men det kan ju ha berott på vad som helst!
    Mitt illamående började i vecka 9-10 sedan kräktes jag mycket..Före det mådde jag prima.
  • Marska­tta
    Äldre 20 Aug 23:09
    #8

    Jag läste någonstans att det är ca en fjärdedel av alla som är gravida som inte mår illa alls så det förvånade mig inte så mycket att jag inte heller gjorde det. Fick en pojke men känner andra som inte mått illa och fått flickor så jag tror inte på det som tecken.

  • Äldre 21 Aug 06:58
    #9

    Det är absolut inget farligt att inte må illa under graviditeten, se det som något positivt! Själv mådde jag som en prinsessa hela tiden och visst, de första månaderna var jag också orolig just pga att jag inte kunde känna på något vis att jag var gravid och nojjade om att något därför skulle vara fel. Å andra sidan, hade det varit något som inte var som det skulle hade man nog märkt det.

    Min barnmorska hävdade att majoriteten faktiskt mår bra, men att det är de som mår dåligt som låter (gnäller) högst och att det är därför man ofta tror att det är så "det ska vara".

    Illamående och barnets kön har inget med varandra att göra. Jag fick för övrigt en liten tjej.

  • Camill­a85
    Äldre 21 Aug 07:32
    #10

    Med mitt första barn mådde jag ytterst lite illa mellan ca vecka 8-9. Men spydde aldrig. Fick då en dotter.
    Med mitt andra barn så spydde jag konstant dagligen mellan vecka 6-14! Fick en pojke.
    Nu med tredje mår jag bättre än nånsin innan! Inga ömma bröst, inget illamående överhuvudtaget! Är också lite orolig för det, men antar att man bara har "tur"! ;)


    ***Amber 071120, Liam 090223 & bebis i magen BF April-2010***
Svar på tråden Vi som inte mår illa/mådde illa under graviditeten!