• sjutti­o
    Äldre 19 Sep 21:37
    4507 visningar
    11 svar
    11
    4507

    Uppladdningsbar/batteridriven lampa att ha vid skötbordet

    Hej!
    Finns det nån som vet var man kan köpa en uppladdningsbar eller batteridriven lampa att ha vid skötbordet? Vill inte att Bebben ska bli bländad av den starka belysningen i taket mitt i natten. Vi ska ha skötbordet i tvättstugan och där har vi ingen kontakt.

  • Svar på tråden Uppladdningsbar/batteridriven lampa att ha vid skötbordet
  • Äldre 19 Sep 21:43
    #0

    Synd att ni inte hade någon kontakt där för annars hade ni kunnat göra som jag gjorde: linda upp en julgransbelysning på något (jag tog en trådgalje som jag böjde till en spiral) och häng upp som en mobil över. Fint att titta på och mjuk belysning mitt i natten.

    Annars vet jag bara strålkastare som är uppladdningsbara...

  • turia
    Äldre 19 Sep 21:54
    #0

    jag har nog varit rätt taskig o bländat honom men han somna ju om fint efter lite mer doping.
    Men sen så kan man ju byta i sängen oxå, bara bunkra upp med ett gäng blöjjor o våtservetter... el vanliga uppblötta servetter

  • Äldre 21 Sep 15:12
    #0

    Jag kan tipsa om att Teknik magasinet har en Touch-lampa för 49kr som går på batteri och både kan fästas på väggen eller ha liggandes brevid. Vi har köpt en att ha vid min sida av sängen där spjälsängen står och en i badrummet på väggen så inte den lilla/lille blir bländad .

  • sjutti­o
    Äldre 21 Sep 15:58
    #0

    Ligre: Jag var inne på deras hemsida, men hittade inget. Har du köpt den nyss?

  • Förhop­pnings­full
    Äldre 21 Sep 16:27
    #0

    IKEA har en schysst liten uppladdningsbar nattlampa som är bra för barnskötsel. Den ser ut som ett spöke, vet inte vad den heter tyvärr. Kostar nog runt hundralappen.

  • Äldre 21 Sep 16:36
    #0

    Sjuttio: Japp, jag köpte den nyss. Jag hittade inte lampan på deras hemsida men den finns i själva affären.
    Såg att Timari hade liknande också... lite billigare, men Teknikmagasinets har en självlysande ring runt sin lampa så det är lätt att se den i mörkret utan att behöva tända någon annan lampa. Rekommenderar den varmt trots att Bubblan inte är född ännu...men får snart användning för den

  • Äldre 21 Sep 16:45
    #0

    Sök på touch på deras hemsida så kommer den upp!
    ligre: går den alltså på batteri? enligt beskrivningen står det bara att den är självlysande... lyser den tillräckligt starkt för att man iaf ska se vad man gör och var man sätter fötterna?

  • Äldre 21 Sep 20:52
    #0

    Även på Clas Ohlsson och Lula har sådana batteridrivna "touch-lampor". Jag kan inte hitta dem på www.clasohlsson.se men jag köpte en förpackning med tre eller fyra lampor i där för ett tag sen. På www.jula.se finns de under el och belysning, belysning, innomhusbelysning. 4 st för 25 kr.

  • Äldre 21 Sep 22:45
    #0

    Guldplutt: Lampan går på vanliga sådana freestylsbatterier. Den ger ett lite dämpat ljus när man trycker på den...kanske man behöver flera än en lampa vid en skötplats så man sätter blöjan åt rätt håll

  • michel­ls mamma
    Äldre 21 Sep 22:52
    #0

    Tack tjejer, precis vad jag ville köpa till skötbordet!!

Svar på tråden Uppladdningsbar/batteridriven lampa att ha vid skötbordet