• frozen­girl
    Äldre 27 Aug 10:06
    53619 visningar
    29 svar
    29
    53619

    ni som haft lågt hcg hur har det gått sen?

    Åh Jag är så ledsen. GJorde ett blodprov i tisdags morse sm visade på 49 Gjorde ett till mindre än 24 timmar och det visade sig vara på 51.
    Är detta normalt är i vecka 5+4. Har tre missfall bakom mig detta år och jag vet inte hur jag ska orka med ett till. Jag blöder inte och det känns ju bra
    Ska tillbaka till läkaren på måndag om jag inte får ont eller blöder då måste jag åka på en gång

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden ni som haft lågt hcg hur har det gått sen?
  • aman
    Äldre 4 Sep 14:05
    #11

    Precis varit och fått svaren från mina två hcg-prov. Det i förrgår visade 4307 och dagen 5661. Vad sjutton ska jag nu tro?
    Hur kan jag ha så pass hög hcg-nivå men ändå bara se en hinnsäck? Jag fattar inte och blir så frustrerad över att behöva vänta en vecka. De antydde igen att ngt inte är i sin ordning men att det borde stått stilla eller gått tillbaka om det varit ett x. Utomkvedes, märks inte det vid vul? Doktorn såg ju ändå en hinnsäck. Dock en liten och tom.
    Usch, blir galen!

  • aman
    Äldre 4 Sep 21:11
    #12

    Ingen som har någon teori om mina hcg-prover?

  • 4famil­jen
    Äldre 5 Sep 09:11
    #13

    det kan bildas en hinnsäck och ändå vara utomkveds, sa dom inte att du skulle åka in direkt om du fick ont vid äggstockarna?

    tycker att dom borde kolla dig inom en vecka, borde kolla på måndag redan!

  • Erika0­6
    Äldre 9 Sep 10:47
    #14

    Undrar också lite om hcg nivån...
    Gjorde blodprov i måndags vilket visade 200...och jag är precis i början av graviditeten. (vecka 4)

    Är det normalt eller? Undersköterskan sa att det var lågt.

  • Erika0­6
    Äldre 15 Sep 20:45
    #15

    Har nu ett hcg på 955..vecka 4-5...är det normalt eller alldeles för lågt?

  • 4famil­jen
    Äldre 15 Sep 23:23
    #16
    Erika06 skrev 2009-09-15 20:45:06 följande:
    Har nu ett hcg på 955..vecka 4-5...är det normalt eller alldeles för lågt?
    det har ju ökat på fint så är nog ingen fara... är myyyyyycket högre än mitt vid samma vecka!
  • Erika0­6
    Äldre 16 Sep 07:22
    #17

    4familjen:
    hur högt var ditt hcg-värde vid vecka 4-5? hur gick det med den graviditeten?

    Varför uteslutar läkaren att det är en normal graviditet även fast hcg ökat en del? Kanske inte har ökat exakt så mycket som det borde men det viktiga är väl ATT det ökar överhuvudtaget....eller?

  • 4famil­jen
    Äldre 16 Sep 11:48
    #18
    Erika06 skrev 2009-09-16 07:22:48 följande:
    4familjen:hur högt var ditt hcg-värde vid vecka 4-5? hur gick det med den graviditeten?Varför uteslutar läkaren att det är en normal graviditet även fast hcg ökat en del? Kanske inte har ökat exakt så mycket som det borde men det viktiga är väl ATT det ökar överhuvudtaget....eller?
    låg under 100... ökade på en vecka med knappt något alls, var gravid med tvillingar!
    Fick mf med den ena i v 7 och den andra är nu 6,5 mån =)
  • Erika0­6
    Äldre 16 Sep 12:17
    #19

    4familjen:
    Då kanske det finns lite hopp om att detta är en normal graviditet då. Tråkigt bara att läkaren lät så otroligt negativ...:(

  • jennyo­chjoha­n
    Äldre 16 Sep 15:41
    #20
    Erika06 skrev 2009-09-16 12:17:56 följande:
    4familjen:Då kanske det finns lite hopp om att detta är en normal graviditet då. Tråkigt bara att läkaren lät så otroligt negativ...:(
    det kan vara en ofostrig grav alltså att det inte finns nått foster tyvärr :(
  • momma c
    Äldre 18 Sep 12:39
    #21

    Jag fick konstaterat ett MA i v. 6...fick cytotec och på återkollen tyckte man att man såg ett levande foster..fick vänta en vecka och nu har det konstaterats att fostret dött...förmodligen av cytotecen (att läkaren tog ett för snabbt beslut)

    Nu är det så att mitt blodprov i Torsdags, dvs i v. 8, var skyhögt och "på sin peak" och därför trodde min gyn att allt fortfarande var bra men se det var det inte. Jag mår skitilla, brösten ömmar...och ska skrapas på tisdag.

    Tänkte att den infon kanske kan vara till hjälp för er som undrar vad man ska tro om Hcg-värden.

  • Äldre 12 Oct 15:19
    #22

    Mina blödningar såg ut så här:

    Dag1: klarrött knappt ngt..
    Dag2: Bruna flytningar
    Dag3: ingenting alls
    Dag4: klarrött lite på morgon, sedan ingenting alls
    Dag5: ingenting alls
    Dag6: ingenting alls, på kvällen bruna flytningar
    Dag7: Riklig mens, som den mens jag brukar ha. Varken mer eller mindre.
    Har varit precis som den mens jag brukar ha vid 2:a-3:e dagen i min cykel.
    Med små klumpar ibland som är lite mörkare ( kanske kring 1 cm stora max, olika), rött blod annars.. lite "slem" ibland ..
    Dag8: Samma som Dag7, fasst mycket mindre..
    Kvällen på Dag6 tog jag och kände på min tapp av nyfikenhet, kanske var det detta som påverkade blödningen? :S
    Har haft mensvärk sen jag hade ÄL. Men Dag 7 var lite mer än de andra dagarna. Men ändå inte mer än vad jag brukar ha vid vanlig mens.
    Någon som känner igen sig?

    Har haft svaga plus alla 4 gångerna jag testat men sista gången var starkast. Har jag lågt hcg då och kan denna blödning isf vara missfall? :(

  • Äldre 24 Oct 23:54
    #23
    aman skrev 2009-09-04 14:05:13 följande:
    Precis varit och fått svaren från mina två hcg-prov. Det i förrgår visade 4307 och dagen 5661. Vad sjutton ska jag nu tro?Hur kan jag ha så pass hög hcg-nivå men ändå bara se en hinnsäck? Jag fattar inte och blir så frustrerad över att behöva vänta en vecka. De antydde igen att ngt inte är i sin ordning men att det borde stått stilla eller gått tillbaka om det varit ett x. Utomkvedes, märks inte det vid vul? Doktorn såg ju ändå en hinnsäck. Dock en liten och tom.Usch, blir galen!
    Är i samma situation som du. De ser en hinnsäck men de tycker att de ska se ett foster också eftersom jag är i v 7. Ser de inget på torsdag vill de göra en skrapning. Men nu blir man ju osäker när man läser vad alla skriver. Tänk om det inte är något fel bara lite sen i utvecklingen? Men samtidigt så känner man att är det något fel så vill jag bli av med det så fort som möjligt för att kunna föröska igen.
  • Äldre 25 Oct 01:52
    #24

    för ett år sen hade jag en tom hinnsäck och mitt hcg låg på 14000, väldigt högt alltså. jag var i vecka 13, men fostret hade ju aldrig bildats. vet inte hur det kunde va så högt då... men jag fick skrapas en vecka senare..

  • Äldre 30 Oct 00:09
    #25

    Har nu skrivit om mitt missfall och kring min kortvariga graviditet i min blogg. Ifall någon vill läsa, om min upplevelse.

    hannalundkvist.blogg.se

  • Wed 9 Oct 2019 20:49
    #26

    [quote=47301720][quote-nick]4familjen skrev 2009-09-16 11:48:44 följande:[/quote-nick]

    låg under 100... ökade på en vecka med knappt något alls, var gravid med tvillingar!

    Fick mf med den ena i v 7 och den andra är nu 6,5 mån =)

    [/

    Hej 4familjen,

    Hur vet ni att det var tvillingar men missfall med den ena?

    Alltså hur ser man det?

    Ber om ursäkt på förhand om det är en känslig fråga för dig.

    Är nämligen själv gravid enligt mens V6 (5+2) men tycker att gravtesten är så svaga och ser ingen direkt stegring så är väldigt orolig för missfall/MA trots att jag inte blöder..

  • Wed 25 Mar 2020 23:18
    #27

    Hej! Jag var hos gyn idag då jag har blödningar sen 2,5-3 veckor tbx. Igår gjordens ett test som visade gravid i vecka 1-2. Urintest visade negativt på gyn imorse, så hon sa missfall, men sen för säkerhetsskull ville hon att jag skulle göra ett test med blod som skulle visa bättre, som visade 90 hcg. Enl referens i journal så ska över 50 vara gravid, blir så förvirrad, men de kanske är kvar i kroppen.. ?Ska tillbaka på fredag. Men vad tror ni? Gravid eller inte?

    MEN Enligt denna sida så är jag inom ramen om jag är vecka 4..? Får panik vad tror ni?

    www.google.se/amp/s/www.billiga-tester.se/nyheter/hcg/amp/

  • Wed 25 Mar 2020 23:26
    #28

    Human chorionic gonadotropin (hCG) is a hormone produced by the placenta after implantation.[1][2] The presence of hCG is detected in some pregnancy tests (HCG pregnancy strip tests). Some cancerous tumors produce this hormone; therefore, elevated levels measured when the patient is not pregnant may lead to a cancer diagnosis and, if high enough, paraneoplastic syndromes, however, it is not known whether this production is a contributing cause, or an effect of carcinogenesis. The pituitary analog of hCG, known as luteinizing hormone (LH), is produced in the pituitary gland of males and females of all ages.[1][3]

    Regarding endogenous forms of hCG, there are various ways to categorize and measure them, including total hCG, C-terminal peptide total hCG, intact hCG, free ?-subunit hCG, ?-core fragment hCG, hyperglycosylated hCG, nicked hCG, alpha hCG, and pituitary hCG. Regarding pharmaceutical preparations of hCG from animal or synthetic sources, there are many gonadotropin preparations, some of which are medically justified and others of which are of a quack nature. As of December 6, 2011, the United States Food and Drug Administration has prohibited the sale of "homeopathic" and over-the-counter hCG diet products and declared them fraudule

  • Wed 27 Jul 2022 15:01
    #29
    4familjen skrev 2009-09-16 11:48:44 följande:
    låg under 100... ökade på en vecka med knappt något alls, var gravid med tvillingar!
    Fick mf med den ena i v 7 och den andra är nu 6,5 mån =)
    Får jag skicka dig ett meddelande ? 
Svar på tråden ni som haft lågt hcg hur har det gått sen?