• Erika0­6
    Äldre 9 Sep 11:24
    32521 visningar
    65 svar
    65
    32521

    Lågt hcg. Kan det gå bra ändå?

    Gjorde blodprov i måndags som visade hcg nivå på 200. Gjorde ett till idag för att se om det ökat. Får veta svaret på andra provet i eftermiddag, om det har ökat eller ej.

    Är gravid i vecka 4. Är det ett normalt hcg nivå på 200 då eller är det lågt? Läkaren sa i alla fall att det var ganska lågt...

  • Svar på tråden Lågt hcg. Kan det gå bra ändå?
  • The Black Lady
    Äldre 9 Sep 11:25
    #1

    Det låter lågt..... hoppas det är en rejäl ökning till i eftermiddag!

  • Erika0­6
    Äldre 9 Sep 11:29
    #2

    Någon mer som vet nåt om hcg nivåer?

  • shorel­ine
    Äldre 9 Sep 11:36
    #3

    hittade detta på nätet.. www.ltkronoberg.se/templates/LtKDocPageRev____27789.aspx

    hoppas det stigit tills i em!:) Kram!

  • Erika0­6
    Äldre 9 Sep 11:39
    #4

    Någon som haft ca 200 i hcg vid tidig graviditet?

  • Erika0­6
    Äldre 9 Sep 11:41
    #5

    Enligt den tabellen ovan är mitt hcg alldeles för lågt...fy vad jobbigt detta är!

  • shorel­ine
    Äldre 9 Sep 11:48
    #6
    Erika06 skrev 2009-09-09 11:41:22 följande:
    Enligt den tabellen ovan är mitt hcg alldeles för lågt...fy vad jobbigt detta är!
    Usch jag lider verkligen med dej. Hoppas hoppas att det stigit tills i em!! Hur kommer det sig att man tagit blodprovet? Har du gjort VUL?
  • Erika0­6
    Äldre 9 Sep 11:53
    #7

    Gjorde VUL i måndags och det syntes ingenting...så därför tog de blodprov. Har gjort flera starka positiva gravtest hemma, samt ett på sjukhuset.

  • shorel­ine
    Äldre 9 Sep 12:01
    #8

    Det låter inte konstigt att man inte såg något på VUL om du bara är i v.4! Det är ju väldigt tidigt i grav. Ge inte upp hoppet! Håller tummarna för dej!

  • Äldre 9 Sep 13:24
    #9

    men 200 är väl inte så lågt i v4? på bim dagen är van ju i normala fall uppe på en nivå på 100 och då är man ju i v 4,
    Jag kan inte sånt där men jag har hört de i alla fall

  • Äldre 9 Sep 13:27
    #10

    Kollade på den listan och de där måste visa v efter befruktning för man kan ju inte ha 10-30 i hormon en vecka efter mens då har man ju inte haft äl ännu. cb har ju en känslighet på 25 och den kan man ju inte testa med för än 4 dagar innan mens och när man plussar brukar man vara i v 4.

Svar på tråden Lågt hcg. Kan det gå bra ändå?