• Äldre 30 Sep 17:52
    30258 visningar
    156 svar
    156
    30258

    Stora Omegatråden, för alla!

    Här kan vi samlas och diskutera runt omega 3 och 6. Både ni som äter det själva eller ger era barn av olika anledningar

    Det här är den 6:e på tråden om Omega. Oljan som bland annat har fått barn att sova bättre, bli gladare, bättre koncentration, bättre aptit, jämnare humör, utläkta eksem, försvunnen hyperaktivitet och mycket annat.
    Här skriver även vi även om hur vi vuxna upplever effekten av Omega. Mjukare leder, bättre humör, mer ork med "monsterungar" PMS, koncentrationen, bättre minne, mm, mm...

    Här kan du hitta lite tips om vad man kan göra för att få barnet att lättare ta sin omega, för en del barn gillar inte smaken.
    Vilka smaker och om man bör välja kapslar eller flytande.
    Var du kan köpa Omega någonstans.
    Vad de olika oljorna är för något. Omega-3, -6, -7 & -9
    Omega vid graviditet och amning

    Den första tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-278/m33539036.html
    Den andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m36210758.html
    Den tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m39439172.html
    Den fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42829983.html
    Den femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m45208352.html


    För guds skull mänska! Du äter väl Omega!
  • Svar på tråden Stora Omegatråden, för alla!
  • Maggis Nervis
    Äldre 22 Oct 00:40
    #51

    Jag vill ta tillfället i akt att säga hejdå till er!

    Jag lämnar FL nu. Jag kan som moderator inte stå för de förändringar som är på gång och vill inte längre vara en del av sajten!

    Kram på er alla och tack för kul diskussioner. Jag finns på fejjan för er som känner mig

    //Maggis


    vill nog inte mera nu...
  • Äldre 22 Oct 12:52
    #53
    Maggis Nervis skrev 2009-10-22 00:40:49 följande:
    Jag vill ta tillfället i akt att säga hejdå till er! Jag lämnar FL nu. Jag kan som moderator inte stå för de förändringar som är på gång och vill inte längre vara en del av sajten! Kram på er alla och tack för kul diskussioner. Jag finns på fejjan för er som känner mig //Maggis
    Kommer sakna dig Maggis Nervis

    Om du kommer tillbaka i någon annan skepnad, hör gärna av dig

    Ha det så bra!
    Stora Omegatråden, för alla! www.familjeliv.se/Forum-5-95/m47678173.html
  • Äldre 22 Oct 13:00
    #54

    Hej,
    Jag vill bara kika förbi och läsa vad ni skrivit!
    Jag klarar mig inte utan omega-3, eller rättare sagt min sambo klarar sig inte om jag inte får omega-3 :)
    Min PMS kan vara förjävlig, rent ut sagt, jag är tvärare än tvärast!! Men nu när jag äter omega-3 igen så mår jag så himlans bra, och det är skönt att inte bli ett monster veckan innan mens....

    Jag läste om omega-3 och dess effekt på människan på denna sidan första gången jag sökte svar, och man kan ju nästan inte låta bli att äta det när man läst det!
    www.halso.info/forum/thread-29277.html

  • Äldre 22 Oct 14:05
    #55
    Caysa skrev 2009-10-22 13:00:29 följande:
    Hej, Jag vill bara kika förbi och läsa vad ni skrivit! Jag klarar mig inte utan omega-3, eller rättare sagt min sambo klarar sig inte om jag inte får omega-3 :) Min PMS kan vara förjävlig, rent ut sagt, jag är tvärare än tvärast!! Men nu när jag äter omega-3 igen så mår jag så himlans bra, och det är skönt att inte bli ett monster veckan innan mens.... Jag läste om omega-3 och dess effekt på människan på denna sidan första gången jag sökte svar, och man kan ju nästan inte låta bli att äta det när man läst det! www.halso.info/forum/thread-29277.html?tid=29...
    Har du märkt av något annat än lindrigare PMS? Leder, huden, koncentrationen?

    Jag märkte också av att PMS:en blev lindrigare
    Stora Omegatråden, för alla! www.familjeliv.se/Forum-5-95/m47678173.html
  • Äldre 22 Oct 14:11
    #56

    Little Ms Chatterbox skrev 2009-10-22 14:05:39 följande:


    Har du märkt av något annat än lindrigare PMS? Leder, huden, koncentrationen?Jag märkte också av att PMS:en blev lindrigare
    Jag kan tycka att min migrän blivit något lindrigare och kommer lite mer sällan. Jag sover/somnar något bättre. Min pappa som också börjat äta omega-3, upplever att han är piggare och har mindre kalla händer (han förfryser sina fingrar oerhört lätt).
  • Äldre 22 Oct 14:12
    #57
    Caysa skrev 2009-10-22 14:11:31 följande:
    Little Ms Chatterbox skrev 2009-10-22 14:05:39 följande:
    Jag kan tycka att min migrän blivit något lindrigare och kommer lite mer sällan. Jag sover/somnar något bättre. Min pappa som också börjat äta omega-3, upplever att han är piggare och har mindre kalla händer (han förfryser sina fingrar oerhört lätt).
    "lite mer sällan" hahaaa... kan man skriva så?
  • Äldre 22 Oct 14:38
    #58
    Caysa skrev 2009-10-22 14:12:54 följande:
    "lite mer sällan" hahaaa... kan man skriva så?
    Här får du göra det

    Jag har migrän men inte märkt någon förbättring, fast min är hormonstyrd till största delen, får den vid varje mens. JA, jippi! Inte en utan TVÅ trevliga saker samtidigt, varje månad. *NOT*
    Stora Omegatråden, för alla! www.familjeliv.se/Forum-5-95/m47678173.html
  • Äldre 25 Oct 21:31
    #58
    Ni som ger omega3 till små barn, runt ett år, vilken sort ger ni?
    Tycker ni att era barn sover bättre?
    Vi ger sonen EyeQ (flytande) men jag tycker inte att han sover bra ändå. Vet iofs inte hur han hade sovit utan det eftersom han har fått det sen han var 7 mån (fyller ett om en vecka). Om man byter märke behöver man väl inte göra en ny omgång med den större mängden som man ska ge i början?
    Äntligen! 1/11 08 föddes vår son!
  • Hallon­ärtan
    Äldre 26 Oct 18:43
    #59

    Passar på att meddela att vi hade vår första hela natt, sen lillan föddes, natten till idag, dvs på dryga 11 månader!
    Efter knapt 2v omega användande!
    Jag hoppas att det håller i sig och inte var en engångsgrej!

  • sommar­blomma­1
    Äldre 27 Oct 16:46
    #60
    Hallonärtan skrev 2009-10-26 18:43:34 följande:
    Passar på att meddela att vi hade vår första hela natt, sen lillan föddes, natten till idag, dvs på dryga 11 månader! Efter knapt 2v omega användande! Jag hoppas att det håller i sig och inte var en engångsgrej!
    Vilken sort använder ni?
    ~*~♥~*~ Thilda 080810 ~*~♥~*~
Svar på tråden Stora Omegatråden, för alla!