• Äldre 3 Oct 17:15
    28831 visningar
    23 svar
    23
    28831

    vågar jag åka till simhallen med ett barn som har hela kroppen full av mollusker??

    Vågar jag åka till simhallen med mitt barn som har hela kroppen full av mollusker hela benen, mage, rygg. Det smittar ju, men i så stor bassäng??

  • Svar på tråden vågar jag åka till simhallen med ett barn som har hela kroppen full av mollusker??
  • marjal­ena
    Äldre 3 Oct 18:50
    #1

    Nu vet jag knappt vad mollusker är för nåt och ännu mindre hur de smittar. Men om mitt barn hade någonting som riskerar att smitta andra så skulle jag stanna hemma tills den risken är borta.

  • LJ2
    Äldre 3 Oct 18:52
    #2

    Nej!!
    de smittar, även i en stor bassäng.. sen ska ni duscha, klä er.. det finns smitta överallt..
    jag skulle väntat..
    gjort nåt annat ist, eller erbjudit annat..  =))


    * 3 underbara busfrön *
  • Ztinis­en
    Äldre 3 Oct 18:54
    #3

    Jag skulle absolut inte åka dit. Jag går inte ens till öppna förskolan eller mammagruppen om min son har lite snuva, av hänsyn till andra. Tyvärr är jag ganska ensam om att bete mig så har jag märkt :(

  • Äldre 3 Oct 19:31
    #4

    Vill bara säga att när jag frågade vår läkare om mollusker så sa han att det ofta sitter i 1 till 1 1/2 år.

  • Äldre 3 Oct 19:33
    #5

    På förskolorna har vi fått ta bort plaskbassängerna vi brukade ha framme på sommarhalvåret just för att spridningen av mollusker ökar så jag tror inte det är en bra idé att ta med barnet till simhallen.

  • Äldre 3 Oct 23:39
    #6
  • Äldre 4 Oct 00:56
    #7

    Jag missade ett helt år av badning med skolan när jag växte upp... pga av mollusker på ryggen. 4:an var det om jag minns rätt. Därav aldrig lärt mig dyka...
    Det går o spraya typ sån "plastspray" på dom om man inte har så många, då kan man bada ändå. Men har barnet över hela kroppen så blir det nog lite för drygt...

  • Chriss­a75
    Äldre 5 Oct 15:30
    #8

    Min dotter ( 2 år) hade också hela kroppen full med mollusker ända fram till nu i somras. Då hade hon haft dem i ett helt år redan och jag hade hört att det kan ta 1-3 år innan det går över. Det var jobbigt att se alla stirra på henne på stranden ( det smittar bara när det är öppna sår som vätskar) och till slut bestämde jag mig för att gå till en homeopat trots att jag inte tror på sånt egentligen. Jag hade redan testat allt som det tipsas om här på familjeliv ( lactacyd, koksaltlösning, kräm mot svinkoppor m.m).

    Jag kan bara säga att molluskerna försvann helt och hållet på en månad med hjälp av de homeopatiska små pillrena vi fick i 3 burkar som skulle tas vid olika tillfällen. Vi märkte skillnad redan på ett par veckor och efter en månad var de borta. Jag tänker att jag lät min dotter lida ett år i onödan och därför vill jag verkligen tipsa om detta som verkligen hjälpte.
    Vi gick till Homeopatica vid Odenplan i Stockholm.

    Lycka till
    Christina

  • halli
    Äldre 5 Oct 15:31
    #9

    Jag skulle vara jättetacksam om du inte kom till vår simhall...

  • Äldre 5 Oct 22:37
    #10

    Alsolsprit!
    Det var mirakellösningen för oss.
    Dottern hade mollusker i ljumskarna och på armarna. Varje gång det var toadags så passade vi på att badda molluskerna med alsolsprit och inom en vecka hade de flesta försvunnit!

Svar på tråden vågar jag åka till simhallen med ett barn som har hela kroppen full av mollusker??