• mm m
    Äldre 3 Oct 18:22
    38063 visningar
    21 svar
    21
    38063

    Vart har ni köpt er bästa sovkudde?

    Köper nya kuddar titt som tätt och hittar aldrig någon som passar fast jag fått hjälp och provat ut. Köper allt från billiga till dyra men olika fasthet, uppbyggnad, bortledande kanaler och ja vet inte allt..

    Ligger på alla sidor..;)
    Vill ha stöd för nacken men får ont om den är för hög och vaknar om stoppningen trycks iväg under natten..

    Vad har ni för kudde?
    Vilka egenskaper har den, märke, pris och var har ni köpt den?

  • Svar på tråden Vart har ni köpt er bästa sovkudde?
  • Äldre 3 Oct 18:23
    #1

    Min kudde är en s.k nackkudde med memory-foam som jag köpt på Jysk, den kostade kring 300 om jag minns rätt. Jättebra och skön kudde!

  • mm m
    Äldre 3 Oct 18:32
    #2

    Låter bra. SKönt att du hittat en kudde som passar dig!

  • Family­time
    Äldre 3 Oct 18:35
    #3

    Ikeas Sova vädd för på-sidan-sovare för 69 kr är den i särklass bästa kudden för mig!

  • Äldre 3 Oct 18:36
    #4

    Annars gillar jag riktiga fjäderkuddar som inte innehåller så mycket dun, fjäderkuddar går att forma och knöla ihop precis som man vill ha dem!

  • Äldre 3 Oct 18:43
    #5

    Hej!
    Jag har en "Gosa Hägg" från IKEA (79 kr) som jag gillar väldigt mycket. Ännu bättre blev den efter att jag införskaffat ett dunörngott från Hemtex till den. Nu får jag känslan av en dunkudde samtidigt som jag får stöd för nacken. Passar mig finfint!

  • Äldre 3 Oct 21:11
    #6
    userName skrev 2009-10-03 18:43:53 följande:
    Hej!Jag har en "Gosa Hägg" från IKEA (79 kr) som jag gillar väldigt mycket. Ännu bättre blev den efter att jag införskaffat ett dunörngott från Hemtex till den. Nu får jag känslan av en dunkudde samtidigt som jag får stöd för nacken. Passar mig finfint!
    Vad är dunörngott för något?
  • Kan inte bli bättre än såhär
    Äldre 3 Oct 21:13
    #7

    Vi har Tempurs kuddar, underbara enligt mig.

  • Äldre 3 Oct 22:00
    #8
    Elli47 skrev 2009-10-03 21:11:59 följande:
    Vad är dunörngott för något?
    Det är ett örngott med en, hm..vad ska man kalla det, ficka med dun i. Tänk ett tunt duntäcke, sytt som ett örngott. Man kan ha det runt vilka kuddar som helst. Sen har man vanligt örngott utanpå. Det trollar till det så fint att vilken kudde som helst får dunkänsla. It's like..like..magic
  • Äldre 4 Oct 00:52
    #9

    Har en otroligt bra tempur-kudde, nackkudde, som är köpt på Sova. Tar med mig den även om vi ska sova borta Bra sömn Zzzzzz...

    Sambon köpte en cirka 1/2 år senare när vi har på HemVillamässan.

  • Mandra­gora
    Äldre 4 Oct 00:53
    #10

    Hemma hos oss använder vi enbart Tempur. Köpt från Life hälsokost.


    shakti.blogg.se | kattägd narcissistisk vegetarian och blivande prettomorsa
Svar på tråden Vart har ni köpt er bästa sovkudde?