• Anonym (fb:ar­e)
    Äldre 12 Oct 12:29
    38305 visningar
    13 svar
    13
    38305

    Kan man gömma vänner på facebook?

    Kan man göra vissa vänner osynliga för andra på facebook?

    Om jag går in på nån jag inte har på min vänlista så står det att personen har 224 vänner. Men går jag sen i på listan så visar den 214 vänner. Är 10 vänner då döljda eller är det bara en "bugg"?

  • Svar på tråden Kan man gömma vänner på facebook?
  • Anonym
    Äldre 12 Oct 13:42
    #1

    Vad jag vet går det inte att dölja vänner. Har aldrig gjort det där du har men ska testa sen när jag loggar in nästa gång. Men sen kanske det handlar om att det är övr 200 kompisar med, kanske går det inte att ladda upp en så lång lista? Kan du inte klicka på en som har 14 kompisar eller något istället och se om det blir samma sak? =P

  • Anonym (fb:ar­e) Trådstartaren
    Äldre 12 Oct 13:43
    #2
    Anonym skrev 2009-10-12 13:42:21 följande:
    Vad jag vet går det inte att dölja vänner. Har aldrig gjort det där du har men ska testa sen när jag loggar in nästa gång. Men sen kanske det handlar om att det är övr 200 kompisar med, kanske går det inte att ladda upp en så lång lista? Kan du inte klicka på en som har 14 kompisar eller något istället och se om det blir samma sak? =P
    Jo det ska jag prova direkt... fast jag vet nog ingen som har så några vänner kom jag på...
  • Anonym
    Äldre 12 Oct 13:45
    #3

    De 10 du saknar är obesvarade vänförfrågningar!

  • Anonym
    Äldre 12 Oct 13:45
    #4

    Man kan själv bestämma om man vill vara "osynlig" för andra. Om du skulle gå in på en persons lista som har mig som vän skulle du inte kunna se mig eftersom jag själv valt den inställningen. Har alltså inget med att göra att du kan gömma vänner men en vän till dig kan gömma sig själv. Hoppas jag inte är alltför luddig i min förklaring. Jag har också valt att det inte går att hitta mig om du söker på mitt namn.

  • Anonym (fb:ar­e) Trådstartaren
    Äldre 12 Oct 13:46
    #5
    Anonym skrev 2009-10-12 13:45:08 följande:
    De 10 du saknar är obesvarade vänförfrågningar!
    Aha.. oki... då var jag just inne på en som hade 63 obesvarade vänförfrågningar... Kämpigt..
  • Anonym
    Äldre 12 Oct 13:49
    #6

    Det är skumt ibland.. min vän kan se vår gemensamma väns flirt inne på hennes vännerlista.. Men när jag går in på hennes vännerlista får jag inte upp han alls. Och vi är givetvis båda vänner med henne. Det blir jag inte klok på.

  • Anonym (fb:ar­e) Trådstartaren
    Äldre 12 Oct 14:04
    #7
    Anonym skrev 2009-10-12 13:49:48 följande:
    Det är skumt ibland.. min vän kan se vår gemensamma väns flirt inne på hennes vännerlista.. Men när jag går in på hennes vännerlista får jag inte upp han alls. Och vi är givetvis båda vänner med henne. Det blir jag inte klok på.
    Hm.. vad skumt... Har flirten typ blockerat dig eller?
  • elinnn­nn
    Äldre 12 Oct 14:20
    #8

    man kan ju blockera folk. sen kan man ställa in så att man inte syns bland vänners "vänlista". så har jag det iallafall :D

  • Anonym
    Äldre 12 Oct 14:29
    #9

    Precis så har jag det inställt också. Som inlägg nr 4 och 8

  • Fröken Fredag
    Äldre 9 Apr 23:55
    #10
    elinnnnn skrev 2009-10-12 14:20:53 följande:
    man kan ju blockera folk. sen kan man ställa in så att man inte syns bland vänners "vänlista". så har jag det iallafall :D
    Fortfarande lite tveksamt, kan man göra det separat, jag menar så att jag syns på några av mina vänners vänlistor men inte på en speciell väns vänlista, luddigt men kanske förstår ni? Hur gör man i så fall? om man inte vill synas på en speciell persons vänlista?
  • Äldre 10 Apr 09:12
    #11

    För att visa bilder finns det iallafall att man kan skriva i exakt vilka som får se, eller tom "alla utom ____" Vet inte om det är samma med vänner

  • Anonym
    Äldre 10 Apr 09:58
    #12

    Kan vara så att vännerna själva har alt att inte synas för andra än sina egna vänner eller vänners vänner. Så har jag...

  • Fröken Fredag
    Äldre 10 Apr 11:55
    #13
    Anonym skrev 2010-04-10 09:58:37 följande:
    Kan vara så att vännerna själva har alt att inte synas för andra än sina egna vänner eller vänners vänner. Så har jag...
    Jag har provat en massa saker, men hur gör jag för att dölja min identitet hos en speciell vän? Jag vill synas hos alla utom just en. Föstår ni? och hur gör man om det går?
Svar på tråden Kan man gömma vänner på facebook?