• Tuc Tuc

    Vi som väntar barn utan att vara gravida - del 3

    ...fortsättning på tråden...

  • Svar på tråden Vi som väntar barn utan att vara gravida - del 3
  • Ammiz

    Å, ett jättestort grattis Lotuskotte! Funderade nyss på dig och att bebisen borde komma snart.

  • Kronärtskocka

    Lotuskotte: Grattis! Så härligt att äntligen få möta och börja lära känna den lilla! Kul att du vågade ta emot henne, jag är nog lite rädd för att tappa den lilla ; ) Hoppas ni alla tre får härliga veckor framöver!

    Här börjar vi räkna ned. Frun får jobbigare för var dag och vi börjar inse att den där BB väskan kanske borde stå klar snart. Var på info på förlossningen igår och då blev det lite tydligare att jo, det är på riktigt. Även om jag fortfarande förundras över hur overkligt något så konkret som en bebis ändå kan vara.

    Alkohol- dricker jag inte alls men jag hade jag gjort det hade jag nog velat vara nykter den sista månaden för säkerhetsskull. Så trist om man vore påverkad på förlossningen.

  • lotuskotte

    kronärtskocka: Hon var inte så hal som jag trodde, fast det kanske beror på mängd fosterfett å annat "kladd", sen fanns ju sängen inunder så vad skulle kunna hända liksom.. Fast det beror ju på förlossningsställning förstås..
    Nåväl för mig var det en himlastormande upplevelse, iallafall!
    Hoppas du hittar ditt sätt när det är dags!!

  • Tuc Tuc

    Hej Tråden, säger jag också! Även vi har fått barn Två tjejer kikade ut förra tisdagen, drygt tre veckor före BF. De är lite små och sköra, så vi matar dem stup i kvarten, men annars mår de bra och vi också. Hemma sedan igår.

    Hade också en fantastisk upplevelse genom hela förlossningsdygnet; underbara barnmorskor, fantastiskt bemötande... har bara lovord att ge!!!

    Lotuskotte - GRATTIS!!! Äntligen Frun hälsar också, såklart!

  • lotuskotte

    Tuc-Tuc: Stort grattis till dig å nightnurse som fått 2 underbara små tjejer!!! Härligt att ni är hemma igen, vad säger syskonen??

  • Ammiz

    Grattis Tuctuc till era tjejer! Härligt med en så bra förlossning! Alltså inget kejsarsnitt?

    Om ni som fött (ja, eller vad man nu kallar det) vill berätta mer om era förlossningar så läser jag gärna

    Lite smått avundssjuk... Vill också träffa vår liten! Gravida frun är less nu, hon sover dåligt och får onda sammandragningar av att röra sig så hon sitter i soffan hela dagarna, bokstavligen. Och jag har aldrig fått så lite gjort på jobbet som nu- hur kunna koncentrera sig när något så STORT är så nära. Vi trodde att det var på gång redan förra söndagen då S fick förvärkar och sedan trodde vi att det var på gång i fredags men även då försvann sammandragningarna. Fyra dagar till BF idag och jag försöker intala mig själv att även om vi går två veckor över tiden är det kort tid. För det är det ju!

  • paprikatingeling

    Lotuskotte och Tuc Tuc: GRATTIS!!!! Åh vad härligt att allt gick bra och att ni har era bebisar hos er!

    Ammiz: håller tummarna att det inte är många dagar kvar nu för er!

    Min fru börjar också tröttna fast det är ca 6 veckor kvar. Jobbig foglossning, svårt att sova och sammandragningar. Dessutom svår magknip vid några tillfällen (vilket har lett till samtal till förlossningen mitt i natten där lugna barnmorskor säger att tarmarna bråkar).

    Är det jag som får träffa min bebis sist i den här tråden föresten?

  • Clodia

    Grattis Lotus, och grattis Tuc Tuc!

    Vår dotter är också här nu. I vecka 35+0 tyckte hon att det fick räcka. Förlossningen var så häftig! Jag fick inte ta emot henne, men jag fick vara med och lyfta upp henne på fruns mage, och stå och hålla henne där. Frun var lite trött och skakis, och rädd att tappa taget, så jag fick lova flera gånger att jag faktiskt hade grepp om bebisen.

    Det som fascinerade mig mest var hur snabbt förvandlingen gick från blodig, slemmig..."klump" till bebis. Helt otroligt!

    Jag fick prova lustgasen jag också, och höll på att spy. Hade hjärtklappning i säkert en halvtimme efteråt. Fy vad läskigt det var.

    Vi var lite oroliga för att de skulle tycka att det var lite konstigt och...jobbigt att vi var två mammor, men det var verkligen en ickefråga. För all personal vi träffade, på perinatalavdelningen, på förlossningen och på neonatalen, var vi ett föräldrapar som alla andra. En gravid/födande kvinna och hennes partner, helt enkelt. På neo stod det förstås "mamma" och "pappa" i alla lilltjejens papper, men på vartenda ställe det stod pappa hade de tagit sig tid att stryka över det och skriva dit "mamma" i stället. I vissa papper var det mitt namn som stod på pappans plats, i vissa var det min frus. De brydde sig helt enkelt inte, och det kändes jätteskönt.

  • lotuskotte

    Grattis Clodia till dottern, häftig förlossning och bra bemötande!! Antar att ni är hemma nu eller?? Hoppas allt gått bra då hon var några veckor tidig!! Vad vägde mätte hon?

    Kram Lotuskotte med familj

  • Clodia

    Ja, vi är hemma nu, och allt är bra. Gulsoten är borta och hon äter som hon ska. Det är så skönt att slippa sjukhuset. Hon var rätt stor för att vara så pass liten, och vägde drygt 2,6 kg. Min mamma sprang ut och köpte lite nya kläder eftersom vi hade köpt mest 56. De få plagg vi hade 50 räckte inte långt, och var dessutom så stora. Nu har vi tillräckligt i 40 och 44 för att vi bara ska behöva tvätta varannan, kanske var tredje dag, och det räcker ju.

    Hur är det med alla er andra?

Svar på tråden Vi som väntar barn utan att vara gravida - del 3