• Tuc Tuc
    Äldre 14 Oct 21:53
    11526 visningar
    161 svar
    161
    11526

    Vi som väntar barn utan att vara gravida - del 3

    ...fortsättning på tråden...

  • Svar på tråden Vi som väntar barn utan att vara gravida - del 3
  • Clodia
    Äldre 2 Dec 01:05
    #41
    paprikatingeling skrev 2009-12-01 20:48:27 följande:
    Ammiz: Min blogg känner du ju redan till... Ni andra kan ju alltid kika in om ni vill: www.blandkatterochregnbagar.blogspot.com/.
    Nu har jag läst ifatt allt som har hänt sen kaffeinlägget. Eller kanske "utan kaffe"-inlägget. Och jag måste bara säga en sak. Lustgasen. Fy sjutton vad den var obehaglig. Frun sög ju i sig lagom mycket och tyckte att den var fantastisk. Barnmorskan sa åt mig att prova. Illamående. Yrsel. Hjärtklappning. Jag höll på att få en ångestattack på kuppen just för att effekten påminde så mycket om en begynnande attack. Vi (mest jag) vill överhuvudtaget inte diskutera om vi vill ha fler barn eller inte, utan njuta av det vi har först, men visst har tanken legat och grott lite. Ska vi ha fler barn, och ska i så fall jag försöka bli gravid. Just nu är jag totalt avskräckt. En graviditet fixar jag, men lustgasen? Jag är inte så säker på det. Lägg då till att jag är skiträdd för en epidural och skarpt ogillar sprutor och nålar, så kan ni tänka er hur lockande en förlossning känns.
  • Äldre 2 Dec 17:21
    #42

    Ännu en som spänt väntar på Ammiz uppdatering. De har säkert en liten en att mysa med nu : )

    Vi väntar och väntar. BF + 8 idag och tiden går så sakta. Vi vet att det är normalt med plus minus två veckor, men börjar ändå tro att det kanske behövs sättas igång. Nåväl, inom två veckor är den väl här iaf!

    Clodia: Kul att läsa om dina erfarenheter kring din nya roll. Får se hur jag upplever det framöver. Lustgasen är vi redan tveksamma till, frun hade en negativ upplevelse av den vid äggplocket, så vi hoppas de kan instruera henne bättre vid förlossningen för när den funkar verkar det ju smidigt.

  • paprik­atinge­ling
    Äldre 2 Dec 18:24
    #43

    Ja, kul att läsa om dina erfarenheter Clodia! Jag får små dippar ibland när jag oroar mig lite för att känna mig utanför och så, men egentligen tror jag inte att det kommer att bli så.

    Håller med om lustgasen! Hua! Precis som jag skrev i bloggen så mådde inte jag heller bra av den. Usch. Men frugan gillade ju den så hon lär väl använda den förstås.

    Vi har sedan länge bestämt att jag ska bära nästa barn, men vi ska njuta av den här bebisen först, sen får vi väl se hur vi gör.

    Kronärtskocka: hoppas er väntan är över snart!

  • Äldre 3 Dec 20:36
    #44

    Äh, hade skrivit ett betydligt längre inlägg, lite i etapper men glömde att jag blir utloggad från FL efter ett tag så allt försvann...

    Hursomhelst, igår fick vi komma hem med en liten flicka på 3810g och 53 cm, hon är helt underbar och vi är trötta men lyckliga.

  • Clodia
    Äldre 4 Dec 00:59
    #45

    Grattis här också, Ammiz!

    Paprika: Jag menade inte att insinuera att ni som redan vet att ni vill ha fler barn inte njuter av ettan. För mig/oss är det bara så frustrerande att folk tjatar om nästa barn när vi inte har bestämt oss för om vi vill ha fler eller inte. Jag vill inte tänka på det, eftersom jag inte vet hur det är att vara förälder, och hur jag känner om några år, och det verkar folk ha svårt att ta och förstå. Det är som om att det är självklart att man vill ha minst två barn, och självklart att jag ska vilja vara gravid, och det retar mig.

  • Äldre 4 Dec 11:03
    #46

    Ammiz: Åh så nu har er dotter anlänt, stort GRATTIS!!!
    Hoppas allt gått bra!!
    Dagarna går verkligen fort med en liten i huset, de flyter liksom ihop... Vi har en liten dam med mycket magont nattetid så nu har vi börjat sova i skift, å då fungerar dagen bättre... Förhoppningsvis blir det bättre med tiden med lilla T:s mage...
    Kram på er alla stolta mammor (å blivande dito)!!

  • Äldre 6 Dec 11:47
    #47

    Ammiz: Grattar här med! Så härligt för er! Spännande med namn... ( Jag som hoppas på att man vet när man ser barnet, men så kanske det tyvärr inte är...)

    Clodia: Förstår fullt ut stressen om barn nr 2. Precis som det är jobbigt med tjat om barn när man försöker eller om man vet att man inte vill ha barn är det trist att det ska finnas en sån tydlig norm kring hur många barn man "bör" ha och vem som ska bära dem.

  • Clodia
    Äldre 6 Dec 18:49
    #48
    Kronärtskocka skrev 2009-12-06 11:47:22 följande:
    Spännande med namn... ( Jag som hoppas på att man vet när man ser barnet, men så kanske det tyvärr inte är...)
    Det känns verkligen som om vår tjej valde sitt namn själv. Vi var inte säkra på att vi faktiskt gillade det, men det fastnade, och ingenting annat lät bra. Nu har vi ju vant oss, och älskar det, men det kom från ingenstans och bara karvade sig in i våra medvetanden.
  • Äldre 6 Dec 20:28
    #49

    Det namn som vi nästan hade bestämt passade inte riktigt när hon väl var här...

  • Clodia
    Äldre 6 Dec 22:10
    #50
    Ammiz skrev 2009-12-06 20:28:54 följande:
    Det namn som vi nästan hade bestämt passade inte riktigt när hon väl var här...
    Varför passade det inte? Du behöver inte svara om det är för privat. Jag är bara nyfiken på hur det känns när ett namn inte passar, och hur det funkar. Kändes det bara...konstigt?
Svar på tråden Vi som väntar barn utan att vara gravida - del 3