• Tuc Tuc

    Vi som väntar barn utan att vara gravida - del 3

    ...fortsättning på tråden...

  • Svar på tråden Vi som väntar barn utan att vara gravida - del 3
  • Gaytjej
    paprikatingeling skrev 2009-12-13 09:51:22 följande:
    Gaytjej: vad skådar mitt öga!?! En tråd jag har missat! Det var det värsta!! ;) Nu blidde det ju inte en 10:a här iofs, utan en 09:a, men ändå. En tråd jag kunde ha hängt i.... :)Clodia: Japp, sagolika förlag är super. Vill också ha allihopa (och har givetvis glömt att önska av morföräldrarna i julklapp). Även vombat förlag är hur bra som helst. Familjeboken vill jag ha. Bland annat. Borde ha typ nu i bokhyllan så att syskonbarnen kan läsa när de är här. Vår plutts hörförståelseförmåga är ju begränsad i nuläget... :)Tack för förvarningen... jag blir säkert förvirrad av namnbytet, tog ett tag innan jag greppade det förra... :)
    Haha, tror knappt tråden var skapad innan frugan din tryckte i sig 7 saffranspaket så att vattnet gick och nästan-10:an blev en 09:a! Men häng där ändå vet jag, the more the merrier =)
    och som sagt, kolla in Anelans boktips!
  • Ammiz
    paprikatingeling skrev 2009-12-12 17:44:07 följande:
    Det finns mkt att säga om tygblöjor... :)
    Det är en djungel

    Hur har era små det med sina små magar?

    Ruculla: Känner att det finns mycket mer att skriva om nu, när hon är här än under graviditeten. Under graviditeten hängde jag mest i en annan tråd dessutom... men du får gärna vara med för min del också.
  • Clodia
    Gaytjej skrev 2009-12-13 09:24:46 följande:
    Igen? Jag som fortfarande saknar det gamla! :)
    Det gör jag också. Så därför.
  • Clodia

    Och för övrigt hoppas jag att ni inte försvinner till andra trådar allihop. Jag gillar ju er och den här tråden, och har inte precis någon annan bebistråd att hänga i. Jag försökte med en ortstråd, men medelåldern var typ 20 år, och jag kände mig som ett ufo.

    Jag håller med Ammiz om att det finns mer att prata om nu. Det var viktigare under graviditeten att vara här, för mig, men roligare nu.

    Lilla D fick lite problem med magen när vi slutade med bröstmjölken och gick över helt till Nan. Nu får hon Hipps ersättning i stället, och det blev bättre igen. Hon verkar få lite ont i magen när hon blir kall om den, så vi är noga med filtar i soffan och varmvattenflaska i sängen och sånt. Vi har en jättefin vetevärmare i form av en dinosaurie, men vi har ingen mikro, så det funkar ju inte så bra.

  • Kronärtskocka

    Hej allihopa!

    Nu har vi också vårt barn utanför magen! Vatten gick på onsdagskvällen och vår son föddes på torsdagsmorgonen. 3730gram och 54 cm lång. Tyvärr blev det lite segt och dramatiskt på slutet så han var lite medtagen vilket gjorde att jag inte fick ta emot honom, eller fick vår vilja om sen avnavling tillgodosedd. Fick istället följa med personalen och sonen till ett angränsande rum innan vi kunde åtevända till min duktiga fru.

    Nu är vi äntligen hemma. Så skönt att vara i sin hemmiljö även om det känns helt overkligt att det faktiskt är vår bebis ; - ) Här sköter frun amningen medan jag tar lite mer ansvar för tilläggsmatningen. Sonen är lugn av sig så det verkar som att han behöver tillägg för att få tillräckligt med energi.

    Så kul att läsa era diskussioner om bemötande, familjerätt, tygblöjor och ec. Jag som lätt tror att jag är lite flummig inser allt att jag är i gott sällskap...
    Vi har både vikblöjor och formsydda redo men kommer nog att köra på engångs tills alla gratisblöjor vi fått är slut, ( sålänge sonen inte reagerar negativt på dem) och amningsbajset kommit igång ordentligt.

    EC är jag nyfiken och skulle vilja pröva men tror inte att den andra mamman har funderat färdigt kring det. Får se om det ger sig framöver. Nu är allt så himla nytt...

    I vår familj har den gravida varit trött och haft nog med att läsa om förlossning mm. Jag är den mer datatokiga utav oss och tror också att det är en annan sak när man inte är gravid. Det är så mycket mer tankar att hantera kring vem jag är i relationen till barnet än för den som är gravid.

    Kanske borde vi flytta till en ny tråd nu, när vi inte väntar längre ; )

  • paprikatingeling

    Kronärtskocka: GRATTIS!! Äntligen! Vad härligt! Overkligt är verkligen ordet... Och ja, du är verkligen i gott sällskap. Välkommen till flummisarnas tråd! ;) Hoppas allt känns bra nu efter förlossningen, trots dramatiken. Vet hur det känns. Vi hade också en del dramatik. Dels att vattnet gick bara så där helt oväntat i förtid, och dels att utdrivningsskedet drog ut på tiden (trots en i övrigt galet snabb förlossning, frugan var helt öppen ca 2-3 timmar efter att vattnet gick) så att det blev tal om sugklocka (vilket fick frun att krysta för kung och fosterland!), samt att hon sen fick en stor bristning och förlorade en hel del blod. Jag fick också vara ensam med lillen de första timmarna medan frun syddes på operation.

    Gaytjej: Hahaha, om du fick smaka de där bullarna skulle du förstå! Om vi råkar ha någon kvar i frysen när vi far ner till era trakter nästa gång (typ mars-april, vi tänkte bo där 1-2 månader) ska du få smaka... ;)

    Ammiz: vår plutt verkar ha en del ont i magen och fiser och bajsar mest hela tiden (i princip varje blöjbyte innefattar en bajsblöja...). Det är inget jätteproblem än så länge men han skriker till ibland, eller stånkar och gnäller och det går över ganska snabbt. Vi får hembesök av BVC på tisdag så får väl höra lite då vad hon säger.

    Ja, när den här tråden stängs är det kanske dags att flytta till förälder-forumet!

  • Clodia

    Grattis, Kronärtskocka! Jag hoppas att allt är bra med er nu.


    Kronärtskocka skrev 2009-12-13 17:45:53 följande:
    Kanske borde vi flytta till en ny tråd nu, när vi inte väntar längre ; )
    Vi som inte var gravida?

    Har alla bebisarna kommit nu? Jag känner att jag har dålig koll på vem som hänger i den här tråden. Tuc Tuc, Ammiz, paprikatingeling, Kronärtskocka, lotuskotte, och så jag. Har jag missat någon? I så fall ber jag om ursäkt. Jag kan inte skylla på amningshjärna, eller ens sömnbristhjärna, men kanske på bebisbubblehjärna? Nylsa har väl inte fått sin bebis än, och så var det någon/några som kom in och sa hej som var precis i början av graviditeten. Jaget? Hur är det med er? Läser ni fortfarande?

    Och på tal om mage - jag har aldrig träffat maken till bebis att rapa och fisa som vår. Helt sanslöst!
  • jaget

    Jodå! Jag läser fortfarande.. eller vi kanske man ska säga då ja o tjejen har samma profil på fl. :) Dock är jag den mest aktiva av oss. Är bara dålig på att skriva nåt, mest bara sitter o tjuvläser vad ni andra har skrivit. Haha! :)

    Hos oss så är allt bra än så länge. Längtar efter vecka 12 så att man kan andas ut lite..går in i vecka 9 på tisdag. Den gravida av oss (inte jag) är känslig och lite lätt gråtig och trött..trött..trött. Somnar på soffan i 1-2 timamr varje kväll. Haha! Roligt att läsa om alla som fått sina bebisar nu, vi har ganska långt kvar ännu.. Juli. Känns som en evighet!

  • Pulo

    Spännande att läsa om alla ni som fått era små! Vi har bf den 18:e mars och har alltså ett tag kvar. Vi håller som bäst på att bestämma oss för vilken vagn vi ska köpa. Vilken djungel det är!

    Är det någon av er som fött på Danderyds? Vi ska föda där så det skulle vara kul att höra vilket bemötande ni fått!

Svar på tråden Vi som väntar barn utan att vara gravida - del 3