• Hammiz
    Äldre 25 Oct 19:29
    25109 visningar
    27 svar
    27
    25109

    Bästa Bilspel med ratt? tips sökes?

    Hejsan

    jag och frugan och dotter (1år snart) va i stockholm i helgen och hade lite mini semester.och då Gick vi in på en sportklubb kl 12på dagen (ballbreaker) på gärdet.
    och där fick jag chansen att Prova doms bilspel.
    de va grymt skoj och 250kr/h känns ju så där .
    jag skrev ett mail till simbin som gör dom och för 54000kr utan moms skulle jag få en hem. nu är de så att jag har inte 54000kr allt över 500kr känns när man är pappa ledig :). så jag Gjorde så här.
    Ratt+pedaler+växelspak= 2400kr Dyrt med värd varje kr
    Spel GTR EVOLUTION= 249kr
    Dator som pallar det spelet hade jag redan. men dom kör med xps dell (ca 4000kr på blocket .
    sen kör jag de på en samsung 50tums plasma. funkar kanon på en 19tums data skärm också.
    till och med Frugan gilla de :)
    självklart har jag GT5 men nu kan jag inte säga va som är bättre gt eller GTR.
    Okej grafiken är ju inte super i GTR men känslan är underbart i GTR.
    och nu snart har jag fixat klart min Rallystol som jag ska sitta i och spela efter dotter har somnat ! :)
    tänkte att någon mer hade tips på ett Bra bil spel .
    ps3 eller pc . inte xbox !
    tusen tack för tipsen .. mvh pappa bilnörd.
    jo ursäkta alla stavfel och så ..

  • Svar på tråden Bästa Bilspel med ratt? tips sökes?
  • Äldre 26 Oct 19:09
    #1

    hehe dirt 2 va faktiskt riktigt bra med ratt till skillnad ifrån dirt 1 som va helt ospelbart med ratt. Ett riktigt bra onlinespel som du kan få för en billig peng är oxå Live 4 speed.

    Ska man riktigt långt tillbaka i tiden då bilspel alltid va bra typ och alla gjordes med en ratt som grundstyrdon och inte en kontroll vilket förstör känslan i de flesta bilspelen nu förtiden så rekomenderar jag need for speed porsche challenge, det sista bra need for speed spelet. Gillar du rally så är väl dirt lite spel glädje aktigt, vill du ha sinnessjuk rå simulator rally så är Richard burns rally det enda som gjorts tror jag, det slår en i ansiktet hela tiden ungefär om man ska tala om hur svårt det är, men ja det är ju en simulator då oxå. .

    Alla dessa finns på pc (dirt 2 antagligen) vilken ratt köpte du föresten ? antager att det va denna www.prisjakt.nu/produkt.php logitech g25 hehe.

    det är väl den bästa ratten på marknaden nu.

    Men hoppas du finner mina tips som bra. Jag blir mest irriterad nuförtiden då det sällan kommer ut bilspel med riktigt bra känsla, Skiter nästan i hur snyggt det är, finns inte känslan där, så är det inget bildspel värt min tid, hehe som sagt, som småbarns pappa måste man spendera sina timmar och pengar väl:)

  • Äldre 26 Oct 19:12
    #2

    gillar du känslan i gtr så är deras tidigare spel oxå något att lägga under julegranen

    www.gamespot.com/pc/driving/gtlegends/index.html

    GT legends

  • Äldre 26 Oct 19:16
    #3

    hehe vill du gå loss ännu värre så kan du ju alltid köpa till en track ir www.naturalpoint.com/trackir/ som mig, Jag kan ju säga att spelen blir helt sinnessjukt levande , typ som fejkad virtuell reality, en liten nätt sak som ser vad ditt huvud gör så man rör på huvudet och huvudet i cockpiten rör sig i spelet. Riktigt grymt hehe när man lirar på full hd projektor på 120 tum.

  • Hammiz
    Äldre 26 Oct 19:39
    #4

    Tusen Tack för svaret ...
    japp mer Bra bilspel ...
    ska leta efter Porsche och live och beställa de....
    japp ratten är en logitech g25 en kanon ratt...
    nu är jag på jakt efter en data sak som man kan koppa i hop 3st data skärmar
    bredare synfält..... någon som har ett bra tips .. ?

    pappe jonthe skrev 2009-10-26 19:09:23 följande:


    hehe dirt 2 va faktiskt riktigt bra med ratt till skillnad ifrån dirt 1 som va helt ospelbart med ratt. Ett riktigt bra onlinespel som du kan få för en billig peng är oxå Live 4 speed. Ska man riktigt långt tillbaka i tiden då bilspel alltid va bra typ och alla gjordes med en ratt som grundstyrdon och inte en kontroll vilket förstör känslan i de flesta bilspelen nu förtiden så rekomenderar jag need for speed porsche challenge, det sista bra need for speed spelet. Gillar du rally så är väl dirt lite spel glädje aktigt, vill du ha sinnessjuk rå simulator rally så är Richard burns rally det enda som gjorts tror jag, det slår en i ansiktet hela tiden ungefär om man ska tala om hur svårt det är, men ja det är ju en simulator då oxå. .Alla dessa finns på pc (dirt 2 antagligen) vilken ratt köpte du föresten ? antager att det va denna www.prisjakt.nu/produkt.php logitech g25 hehe.det är väl den bästa ratten på marknaden nu. Men hoppas du finner mina tips som bra. Jag blir mest irriterad nuförtiden då det sällan kommer ut bilspel med riktigt bra känsla, Skiter nästan i hur snyggt det är, finns inte känslan där, så är det inget bildspel värt min tid, hehe som sagt, som småbarns pappa måste man spendera sina timmar och pengar väl:)
  • Äldre 26 Oct 22:46
    #5
    Hammiz skrev 2009-10-26 19:39:29 följande:
    Tusen Tack för svaret ... japp mer Bra bilspel ... ska leta efter Porsche och live och beställa de.... japp ratten är en logitech g25 en kanon ratt... nu är jag på jakt efter en data sak som man kan koppa i hop 3st data skärmar bredare synfält..... någon som har ett bra tips .. ? pappe jonthe skrev 2009-10-26 19:09:23 följande:
    alltså jag skulle satsa på en track ir istället, visst lite tjusigt med 3 skärmar, men det är en blek tingest jämfört med vad man får med en track ir, man får inte ett bredare synfält, man får total kontroll över synfältet, att naturligt titta med huvudet åt höger och synfältet vrider sig åt höger det är en mäktig upplevelse, och ger en mycket högre inlevelse oxå. Jag lirar flygsim väldigt mycket och jag kan inte tänka mig att vara utan denna dyrgrip. och den funkar liga bra i bilspel.
  • Hammiz
    Äldre 27 Oct 08:57
    #6

    Hejsan jonthe
    kolla i går vad en track ir va för sak . sitter dock och funder på att om de funkar till mitt GTR för jag hitta ingetting i spelet så säger de.. men jag är ju inte data kille på långa vägar men långt tålamod så kommer man rätt långt.har du själv provat ett bilspel med track ir?

    ha de gott så länge ....

    pappe jonthe skrev 2009-10-26 22:46:09 följande:


    alltså jag skulle satsa på en track ir istället, visst lite tjusigt med 3 skärmar, men det är en blek tingest jämfört med vad man får med en track ir, man får inte ett bredare synfält, man får total kontroll över synfältet, att naturligt titta med huvudet åt höger och synfältet vrider sig åt höger det är en mäktig upplevelse, och ger en mycket högre inlevelse oxå. Jag lirar flygsim väldigt mycket och jag kan inte tänka mig att vara utan denna dyrgrip. och den funkar liga bra i bilspel.
  • Äldre 27 Oct 12:30
    #7

    Sega rally helt klart världens bästa och mest orealistiska bilspel. Arcade is the shit :) Går inte att ha mer roligt.

  • Hammiz
    Äldre 27 Oct 13:16
    #8

    hahah Ja fösta sega rally va bra .. minns också att om man växla 1 2 3 4 så bilen bättre en dom andra ... jo de va spel men men nu finns de inte så många kvar .. sega rally 2 är ju inte lika kul som ettan ... men de är ju om man gillar arcade...

    har du Provat Gtr?


    Schnitzel skrev 2009-10-27 12:30:21 följande:
    Sega rally helt klart världens bästa och mest orealistiska bilspel. Arcade is the shit :) Går inte att ha mer roligt.
  • Äldre 27 Oct 15:48
    #9

    Nej är det samma som Sega rally? Jag kör sega rally på ps3an nu, det är ju helt underbart att drifta i samtliga kurvor. Hell, man driftar fan när man åker frammåt också :) Kör annars GT Prologue när jag har tid. Need4speed har jag gett upp sen länge. Hängde på den med min Forcefeedback ratt från microsoft ändå upp till Need for speed underground2. Sen orkade jag inte längre, spårat ur lite.

    Kommer aldrig glömma Nfs1.

  • Hammiz
    Äldre 27 Oct 16:06
    #10

    du ska nog bara Prova GTR Evoltion ...
    finns på cdon eller ta hem på billigare sätt...

    med en Bra ratt så är de rolig rolig....


    Schnitzel skrev 2009-10-27 15:48:26 följande:
    Nej är det samma som Sega rally? Jag kör sega rally på ps3an nu, det är ju helt underbart att drifta i samtliga kurvor. Hell, man driftar fan när man åker frammåt också :) Kör annars GT Prologue när jag har tid. Need4speed har jag gett upp sen länge. Hängde på den med min Forcefeedback ratt från microsoft ändå upp till Need for speed underground2. Sen orkade jag inte längre, spårat ur lite.Kommer aldrig glömma Nfs1.
Svar på tråden Bästa Bilspel med ratt? tips sökes?