• Blivan­de Lundam­ammor
    Äldre 29 Oct 15:58
    2003 visningar
    16 svar
    16
    2003

    Thailand, here we come!

    Nu är Thailandsresan bokad och vi far i slutet på januari. Det känns kanon! Ingen annan härinne som också ska dit? Tänkte höra vilka vaccin ni tagit/planerar att ta?

  • Svar på tråden Thailand, here we come!
  • 2in1
    Äldre 29 Oct 16:05
    #1

    Vi funderar på att ta en långresa i slutet på februari. Blir dock 29 dgr :D Det skulle vara underbart måste dock vänta på att lillen/lillan ska födas! Se så att allt är bra!

    Vacciner de vanliga Hepatit A och B samt höra med vårdcentralen!

  • korren­ochbor­ren
    Äldre 2 Nov 12:20
    #2

    ooooh!vad roligt!!
    vi har bokat en resa med..åker den 27 januari!!då är vi i v 21 tror jag:D
    vart ska ni??
    vi ska till phuket, kamala beach 2 veckor!!

  • Pulo
    Äldre 2 Nov 19:52
    #3

    Vi åker till Thailand på lördag! 10 dagar på Koh Chang och fyra i Bangkok. Ska bli så härligt! J kommer att vara i v. 22 när vi åker så det känns som en bra tid!

  • Äldre 6 Nov 09:24
    #4

    Vi ska dit 3mars:) vår dotter ska få twinrix och vå två vuxna ska ta haverix som vaccin:) och har nu även tagis mot svininfluensan

  • Blivan­de Lundam­ammor
    Äldre 11 Nov 11:43
    #5

    Vi landar i Bangkok men tar oss vidare ner till Krabi direkt. Väl på plats får vi väl se vilka öar vi hamnar på!

    Jag har bestämt mig för att inte ta något vaccin alls då jag för tio år sedan fick Havrix och enligt läkarna bör mitt skydd vara livslångt. Vaccinationer känns lite otäckt under graviditeten, tycker jag..

  • Äldre 11 Nov 12:53
    #6

    Blivande Lundamammor skrev 2009-11-11 11:43:37 följande:


    Vi landar i Bangkok men tar oss vidare ner till Krabi direkt. Väl på plats får vi väl se vilka öar vi hamnar på!Jag har bestämt mig för att inte ta något vaccin alls då jag för tio år sedan fick Havrix och enligt läkarna bör mitt skydd vara livslångt. Vaccinationer känns lite otäckt under graviditeten, tycker jag..
    ja men om du redan har tagit det så behöve du ju inte ta det igen:)
  • Blivan­de Lundam­ammor
    Äldre 11 Nov 13:56
    #7

    Nej, precis..

  • Äldre 11 Nov 14:11
    #8

    Blivande Lundamammor skrev 2009-11-11 13:56:51 följande:


    Nej, precis..
    Vilket datum åker ni? hur länge ska ni vara borta?
    jag längtar som bara den efter värmen, och efter att få ta me vår dotter på sin första riktiga semester:)
  • Blivan­de Lundam­ammor
    Äldre 11 Nov 15:09
    #9

    Vi åker den 17 jan och kommer hem den 2 feb! Ja, så underbart mysigt med riktig semester med er lilla tös.. Vart i Thailand ska ni?

  • 2in1
    Äldre 11 Nov 15:22
    #10

    BLIR galen, köket blir bara dyrare och dyrare. Verkar inte som att vi kommer att komma iväg trots allt ;( får bli till hösten kanske!

  • Äldre 11 Nov 19:30
    #11

    Blivande Lundamammor skrev 2009-11-11 15:09:22 följande:


    Vi åker den 17 jan och kommer hem den 2 feb! Ja, så underbart mysigt med riktig semester med er lilla tös.. Vart i Thailand ska ni?
    Vi flyger till Phuket och ska till Kata beach, kanske turistiskt men väldigt barnvänligt så det får bli det sålänge dottern är så pass lite att man kanske inte kan fara runt hur mycke som helst*S*

    Vi åker 3-18 mars:)
  • Mirix
    Äldre 15 Nov 15:04
    #12

    hua att ni orkar Sweetlina, vi va på Kreta i sommras o aldrig att jag flger med barn igen... o nu när hon e äldre så NEJ! Fy vad jobbit det blev.

  • Äldre 15 Nov 21:00
    #13
    Mirix skrev 2009-11-15 15:04:06 följande:
    hua att ni orkar Sweetlina, vi va på Kreta i sommras o aldrig att jag flger med barn igen... o nu när hon e äldre så NEJ! Fy vad jobbit det blev.
    haha här orkar vi allt*S*, ska bli helt underbart:) vi flyger sent på kvällen dit iaf så vi hoppas hon ska kunna sova lite på ditresan, brukar inte va problem o sova nånstans så hoppas inte de på flyget heller:)
  • MarieF
    Äldre 15 Nov 21:01
    #14

    Vi åker ner till föräldrarnas hus i Hua Hin, 3-26 januari =)

  • MarieF
    Äldre 15 Nov 21:03
    #15

    Angående vaccinationer, får våra barn epaxal.
    Sen får våran dotter som är 1år sin 1 ½år spruta innan vi åker så hon har fullt skydd.
    Dottern som är 4år ska få sin andra epaxal + att hon fått influensavaccin och har vanliga bvc vaccinationerna.

  • Äldre 19 Dec 16:45
    #16

    Haha flyga med barn är en enkel match!
    Jag flög ensam med mina 2 troll till USA (Florida) och det gick supersmidigt och lätt. De var så snälla så.
    Vi var på Disney World i nästan 2 veckor. Så jäkla härligt och snälla barn. Mina barn är 3 och 1½.
    Skulle lätt ge mig iväg till Thailand om ekonomin fanns. Vi ska evtl. till USA igen nu innan nästa bebis kommer för att köpa lite saker där, fanns så mycket sött och gulligt! :)

Svar på tråden Thailand, here we come!