• Sedorika

    vaknar mitt i natten

    Hej!

    SKulle bara vilja kolla om det ar flera som vaknar mitt i natten och svart att somna om. I en veckas tid vaknar jag runt kl 3, och sen sover jag inte jatte mycket mer den natten.

    Inga konstigheter att jag ar trott pa morgonen men det kanns lite konstigt eftersom jag ALDRIG har nagra problem med min somn.

    Ar bara i v 22 sa de kanns kanske lite tidigt att kroppen borjar stalla in sig pa att vakna ofta under natterna. Eller?

  • Svar på tråden vaknar mitt i natten
  • EMMACH

    du är inte ensam :) jag vaknar också flera gånger.. känns som jag är rastlös. på morgonen sen är jag jätte trött!

  • svalsta

    Jag vaknar alltid på nätterna, minst 2 gånger. Varför vet jag inte. . vecka 20..

  • svalsta

    drömmer konstiga drömmar, kanske har med det att göra..men sen när jag vaknar så har jag helt glömt bort dom =)

  • Mymlan80

    Jag var vaken 3-4 timmar nästan varje natt från ungefär v. 20 -v. 35. 
    Somnade utan några som helst problem varje kväll men vaknade efter 2-3 timmar och och kunde absolut inte somna om. Nu i slutet sover jag konstigt nog jättebra bara jag hittar en bekväm ställning ("bäddar" med amningskudde, flera vanliga kuddar och 2 täcken för att "få till det").

    Vissa säger att kroppen förbereder sig för kommande vaknätter.
    Taskigt tycker jag, vore bättre om man fick sova nu när man fortfarande har chansen!!!{#lang_emotions_wink}


    Liten BF 091117
  • gullunge1

    jag har samma problem, allt mellan 12-04 ligger ja halv vaken och det värsta e att jag går upp kl 4 på morgonen för att åka till jobbet så mycket sömn blir det inte här... har dock haft lite sömn problem i perioder innan oxå, men n u e de hemskt. tror itne att det går att göra så mycket åt det, har provat vart uppe länge på helgen o hållt i gång heeela dagen för att verkligen va ut tröttad men det hjälper itne heller, ligger ändå vaken...

  • Penguine

    Jag vaknar på natten av att jag är kissnödig och jättehungrig, ibland måste jag gå upp och äta något annars kan jag inte somna om.

  • Mary Jo

    jag med! Gud jag trodde nästan jag var ensam. många nätter i veckan vaknar jag o är uppe nån timma. ibland kliver jag upp runt 5-6 på morgonen..
    Går fasiken inte att somna om o ibland ligger man så länge att man hinner bli hungrig.haha!

  • gullunge1

    mm sånt e jätte jobbigt, men ja har alltid hållt på att inte äta på kvällen/natten så e ja hungrig väntar ja tills ja kliver upp, 6-7 på morgonen om ja e ledig, annars ligger ja där hungrig hehe

  • Sedorika

    skont att hora att man inte ar ensam. Borjar bli lite frustrerande nu efter en vecka. Precis som mymlan skriver ar exakt min situation. Har en del pa jobbet nu ocks[ vilket gor att man ar ju lite orolig att det har nagat med det att gora!

Svar på tråden vaknar mitt i natten