• mejram

    NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo

    Gamla trådar med mycket information i respektive TS:

    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m23678129-1.html (aug 2007-okt 2007)

    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m26433668.html

    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m29225742.html

    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m32203185.html

    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m34754409.html

    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m37677491.html (okt 2008-dec 2008)

    etc....

    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m45890890-1.html (jul 2009-okt 2009)

  • Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo
  • mejram

    Jag hittar ingen fortsättning på vår hårtråd, så jag gjorde en. Skriv här, eller berätta för mig var ni finns!

  • FrejaMariah

    Åh, va bra!!! Ja sätter igång och skickar runt länken, så vi blir lite fler.. :P

  • Taggtroden

    Tack för länken Mamma Freja!
    *lägger till i favoriter*

  • Björnmossa

    Tack för länken!

    Jag har hittat en ekofrisör nära mig men när jag var inne och pratade lite no'poo med dem var det en som verkade tycka att det var konstigt. En annan var desto mer intresserad så det kanske jämnar ut sig. Men jag vet ändå inte om jag vill dit och riskera att bli klippt av hon som kanske tycker att jag är ett freak

  • Pormoicheia
    Björnmossa skrev 2009-11-01 12:56:54 följande:
    Tack för länken! Jag har hittat en ekofrisör nära mig men när jag var inne och pratade lite no'poo med dem var det en som verkade tycka att det var konstigt. En annan var desto mer intresserad så det kanske jämnar ut sig. Men jag vet ändå inte om jag vill dit och riskera att bli klippt av hon som kanske tycker att jag är ett freak
    Fast det där fick jag inte ihop. Borde det inte ligga i ens grundintresse att tvätta hår med alternativa produkter om man väljer ett sånt yrke som ekofrisör. Jag trodde att det liksom var lite det yrket gick ut på (förutom att klippa då).

    Eller är det enbart "naturligare produkter" som gäller där?
  • Björnmossa
    Pormoicheia skrev 2009-11-01 14:06:48 följande:
    Björnmossa skrev 2009-11-01 12:56:54 följande: Fast det där fick jag inte ihop. Borde det inte ligga i ens grundintresse att tvätta hår med alternativa produkter om man väljer ett sånt yrke som ekofrisör. Jag trodde att det liksom var lite det yrket gick ut på (förutom att klippa då). Eller är det enbart "naturligare produkter" som gäller där?
    Den ena hade kunnat platsa i den här tråden, den andra verkade mer inne på Weleda och sånt (de hade nåt märke jag inte kände till). Hennes leende blev liksom roat när jag nämnde ägg i håret
Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo