• Äldre 1 Nov 20:18
    18254 visningar
    15 svar
    15
    18254

    Tips på bra flaskvärmare??

    Ska köpa en flaskvärmare men det finns ju så många och välja på. De som ser ut som en påse, är de bra???
    Vilken är din favorit och vad ska man tänka på innan man köper en?

  • Svar på tråden Tips på bra flaskvärmare??
  • Äldre 1 Nov 20:21
    #1

    haha, får jag vara så elak (fast det är inte elakt menat) å fråga när man ska använda den? (är bara nyfikn på när man behöver det..)

    Vi köpte en vattenkokare som man kan välja grader på (40,60,90 el 100grader) så när vi gör ersättning så värmer vi bara vattnet till 40 grader, och till gröten 60, och sen funkar den ju till annat även när man inte ger flaska mer

  • Äldre 1 Nov 20:31
    #2

    en bra fråga! vi ska flytta till hus med två plan och med sovrummen uppe på. Och på nätterna tänkte jag slippa springa ner till köket och hålla på o stöka. Då har man välling brevid sig vid sängen. Snabbt och smidigt tänker jag!

  • Äldre 1 Nov 21:10
    #3

    Jag får nästan hålla med inlägg nr 1. Spara dom pengarna, säger jag!!! Häll varmt/ljummet vatten i en termos istället och ha vid sängen. En flaskvärmare är seeeegt att använda. Vi hade en Philips som vi använde kanske 3 ggr, sen var vi trötta på den och den klassas som "mest onödiga pryl vi nånsin köpt" .

  • Äldre 1 Nov 21:14
    #4

    Jag har med en termos bredvid sängen... det är jättesmidigt... o maten serveras fort... Hihi!! Flaskvärmaren tar väl ett tag o värma upp? O blir vattnet för varmt i termosen tar jag bara med en annan flaska med kallt vatten i som jag kan hälla i!
    Dock hittade min sambo en liten termos...Men den var sjukt dyr... sp kunde lika gärna kanske köpt en såndär flaskvärmare :)
    Hoppas det löser sej för dej :)

  • Äldre 1 Nov 21:17
    #5

    Köp ingen flaskvärmare! Sämsta köpet vi gjort. Ha vatten i termos istället.

  • Äldre 1 Nov 21:40
    #6

    Ok, då kanske vattenkokare inte är jättebra.
    Håller nog med dom andra, att ha i termos..fast jag vet inte hur länge det tar med flaskvärmare, går det fort hade jag köpt en sån om jag var du.

    Min son kommer kanske oxå börja med flaska på natten, och jag vet inte hur vi kommer göra. I början blir det färdig nan i tetra.

  • Äldre 1 Nov 22:01
    #7

    men om jag ska ha vatten i termos måste jag ju i alla fall hålla på och mäta upp pulver på natten och tända och så. Det är det jag vill slippa, att det ska gå så smidigt som möjligt¨.

  • Äldre 2 Nov 09:28
    #8
    Solen73 skrev 2009-11-01 22:01:44 följande:
    men om jag ska ha vatten i termos måste jag ju i alla fall hålla på och mäta upp pulver på natten och tända och så. Det är det jag vill slippa, att det ska gå så smidigt som möjligt¨.
    Man kan ha färdigdoserat pulver tex. Jag lovar: det är INTE smidigt med flaskvärmaren, det tar några minuter och om bebis gråter och du är trött så känns det som en vääääldigt lång tid. Man lär sig väldigt snabbt att blanda ihop en flaska ersättning/välling. Kan ju ha pulvret redan i nappflaskan och sen bara hälla på vattnen (ersättningen löser ju sig, kanske välling e bökigare).
  • Äldre 2 Nov 18:14
    #9
    Solen73 skrev 2009-11-01 22:01:44 följande:
    men om jag ska ha vatten i termos måste jag ju i alla fall hålla på och mäta upp pulver på natten och tända och så. Det är det jag vill slippa, att det ska gå så smidigt som möjligt¨.
    Flaskvärmaren tar säkert mellan 5-10 minuter på sig. Inte särskilt smidigt....
  • Äldre 2 Nov 19:24
    #10

    ok, jag har tänkt om.....Jag skippar värmaren då!!!!

  • Äldre 2 Nov 19:28
    #11

    Har du en färdig vällingflaska brevid sängen du tänkte värma på natten? Du skrev att det var bökigt att hålla på med pulver osv..

  • Äldre 2 Nov 19:47
    #12
    majlinsa skrev 2009-11-02 19:28:34 följande:
    Har du en färdig vällingflaska brevid sängen du tänkte värma på natten? Du skrev att det var bökigt att hålla på med pulver osv..
    Ja just det - det var ju en bra fråga . Så ska man ju helst inte göra anyway. Det borde ju bli till att blanda även om man har en flaskvärmare.....om man inte kör massa tetror till natten.
  • Äldre 2 Nov 22:40
    #13

    ja, alltså jag vet inte hur jag tänkte. Tänkte väl blanda färdigt innan man går och lägger sig för han äter vid 01.00 på natten men det är klart att det inte är bra och blanda det i förväg och låta stå.

  • Fru Grön
    Äldre 24 Apr 09:54
    #14

    min man ska värma bröstmjölk flera gånger om dagen när jag jobbar, då tror jag en flaskvärmare skulle vara toppen. Så, är det någon som har erfarenhet av det, och har ni några tips på märke?

  • Äldre 25 Apr 20:05
    #15
    Solen73 skrev 2009-11-02 22:40:52 följande:
    ja, alltså jag vet inte hur jag tänkte. Tänkte väl blanda färdigt innan man går och lägger sig för han äter vid 01.00 på natten men det är klart att det inte är bra och blanda det i förväg och låta stå.
    Vi blandar färdigt flaskan o har i kylskåpet. Sen när han vaknar, bara värma 30 sek i micron. Så klarar flaskan sig i 6-8 timmar.

    Men visst, då får man ju gå upp ( eller ni ner!) och det var ju det ni ville undvika. För mig funkar det ändå, för jag sitter i soffan i ger flaskan så upp går jag anyway!

    Då tycker jag ni kan köra på att dosera pulvret klart i flaskan, och sen ha lagomt varmt vatten i termos bredvid.
    Less is more=)
Svar på tråden Tips på bra flaskvärmare??