• Äldre 4 Nov 22:33
    12004 visningar
    8 svar
    8
    12004

    Tips på billiga barnkläder :)

    Jag har upptäckt att man kan handla mkt billigt ifrån USA. :)

    Här är en sida som jag har hittat men ej handlat något.
    www.babymallonline.com/catalog/index.php

    Min tanke var den att här kan vi samla bra och billiga sidor för barnkläder. Berätta gärna om ni har testat sidan och vad ni tyckte ;)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-05 21:19
    Skulle vara roligt med lite annorlunda kläder också! :)

    www.rockabybaby.se ***** Snabb leverans och billigt

    www.tradera.se

    www.nameit.com Super billiga

  • Svar på tråden Tips på billiga barnkläder :)
  • emmsen­87
    Äldre 5 Nov 19:20
    #1

    Hej allo allihopa.

    Jag vill rekomendera webbshopen www.rockabybaby.se.
    Jag ger den sidan 5 sjärnor av 5 möjliga. KANON SIDA.
    Där har dom allt möjligt, cooola märkeskläder, accesoarer, presentartiklar, smycken m.m som inte dom vanliga butikerna har.

    Man får hem det dagen efter, så man behöver inte vänta i veckor.
    Å BILLIGT är det med:D, har fyndat massor. Är supernöjd med alla mina köp.

    Märkes kläder:
    Junkfood (just nu 20% rabatt)
    rockafella (just nu om du är medlem o får nyhetsbrev får du 40% rabbatt!!!)
    hugin o mugin
    Stardust
    C mig
    Minisar
    Hanna montana
    Decent

    Och mina favvisar: Sourpuss/band tröjor &
    Gangstar
    Mycket rea rea rea nu:) De e najs!

    Gå in o titta vettja! Kommer inte bli besviken!
    www.rockabybaby.se
    Dom har oxå en blogg
    rockabybaby.blogg.se/

  • helena­84
    Äldre 5 Nov 19:27
    #2

    tradera!!!
    beg behöver inte vara slitet, har fyndat hur mycket som helst både nytt och sånt som ser helt nytt ut! :)

    www.hemmahoshelena.se

  • jennyc­hristi­na79
    Äldre 5 Nov 19:28
    #3

    Name it är super billiga!

  • veh
    Äldre 6 Nov 19:21
    #4

    TS: Angående att handla från USA, tänk på att det ofta tillkommer en ganska dyr frakt. Den sidan du nämnde skickar internationella ordrar med Fedex.

    Sedan tillkommer moms,tull och hanteringsavgifter. Momsen är 25% på HELA köpsumman, dvs inkluderat frakten. Tullavgift för kläder är 12% . Hanteringsavgift brukar vara någon hundralapp.

    Så med allt detta inräknat, är det inte säkert att det blir billigare att handla från USA... Men det kan ju ändå vara värt det, om man hittar skojiga kläder

    Vill bara uppmärksamma dig på att det tillkommer avgifter, så att det inte blir en chock. Fedex-fakturan för tull och moms dyker vanligtvis upp några veckor efter att paketet har levererats. Skickas det genom amerikanska posten så brukar man få betala tull och moms genom att lösa ut paketet.

  • Äldre 7 Nov 14:01
    #5
    veh skrev 2009-11-06 19:21:58 följande:
    TS: Angående att handla från USA, tänk på att det ofta tillkommer en ganska dyr frakt. Den sidan du nämnde skickar internationella ordrar med Fedex. Sedan tillkommer moms,tull och hanteringsavgifter. Momsen är 25% på HELA köpsumman, dvs inkluderat frakten. Tullavgift för kläder är 12% . Hanteringsavgift brukar vara någon hundralapp. Så med allt detta inräknat, är det inte säkert att det blir billigare att handla från USA... Men det kan ju ändå vara värt det, om man hittar skojiga kläder Vill bara uppmärksamma dig på att det tillkommer avgifter, så att det inte blir en chock. Fedex-fakturan för tull och moms dyker vanligtvis upp några veckor efter att paketet har levererats. Skickas det genom amerikanska posten så brukar man få betala tull och moms genom att lösa ut paketet.
    Tack för upplysningen! :)
    Men som jag skrev så har jag aldrig handlat utomlands, men jag har en väninna som gör det och hon påstår att det blir billigare. :S
    Helst skulle jag vilja ha lite annorlunda kläder och jag har lite svårt att hitta det här i Sverige :(
  • Äldre 7 Nov 16:18
    #6

    har ej läst hela tråden men måste rekommendera TRADERA. du kan få hur myck kläder osv som helst för ingenting.. jag har köpt hem helt oanvända bebiskläder,påslakan,skor ja allt för mindre än 200 kr och dom har mycke från PoP,name it,gant,pippi, ja massa märkeskläder som oxå är kul att kunna köpa

  • Äldre 9 May 11:14
    #7
    +1

    Tycker ni ska testa www.hangar22.se
    De har billiga barnkläder med bra kvalité

  • Äldre 2 Jun 20:21
    #8

    www.nextdirect.com har rätt bra pris också.
    Tack för att du blåste liv i denna tråd!

Svar på tråden Tips på billiga barnkläder :)