• sunshi­ne82
    Äldre 6 Nov 14:29
    4210 visningar
    10 svar
    10
    4210

    Leksak: Bultbräda, någon som har en sådan? Tycker era barn den är rolig?

    Hej

    Jag ska gå med i en bokklubb, och man får välja en premie, en bultbräda från micki eller en extra bok.

    Jag undrar om det är någon som har en bultbräda? Tycker era/erat barn den är rolig? Vilken ålder kan dom börja leka med en sådan?

    Tacksam för hjälp!

  • Svar på tråden Leksak: Bultbräda, någon som har en sådan? Tycker era barn den är rolig?
  • Saaara­a
    Äldre 6 Nov 14:32
    #1

    Min dotter är två och har haft sin sen hon var ett. Hon leker med den dagligen fortfarande. Nu drar hon ur pinnarna och stoppar i fingrarna istället, hon fastnar ganska ofta

    Men ja, den är rolig tycker hon!

  • Äldre 6 Nov 14:32
    #2

    Ja, bultbrädan är toppen - bra för koordinationen också!

  • Laire
    Äldre 6 Nov 14:33
    #3

    Min son är 1,5 år och gillar den, han har inte riktigt fått in snitsen dock

  • sunshi­ne82
    Äldre 6 Nov 14:39
    #4

    Aha okej! Tack för tipsen, står nämligen o väger mellan en bultbräda från micki eller 2 böcker om max (blöja o dockvagn).

    Man får ändå två böcker när man går med, (barnensbokklubb). Bultbrädan är ju lite dyrare när jag jämfört priser på två max böcker och en bultbräda mellan olika internetshoppar.

    Min son är dock baralite mer än 7 månader än, men tänkte att jag kan ju slå in den och ge när han fyller 1 år kanske?

  • Äldre 6 Nov 14:39
    #5

    Min 16månaders drar ur pinnarna och stoppar tillbaka dem. Och min 3-åring bankar på den, med lilla hammaren. Så båda mina gillar den, på olika sätt!

  • Laire
    Äldre 6 Nov 14:41
    #6

    Maxböckerna är rätt billiga på Adlibris som dessutom har fri frakt om man låter det ta en dag extra!

    Både bultbrädan och Maxböckerna är bra ettårspresenter, men jag skulle nog välja bultbrädan som premie eftersom den brukar kosta lite mer.

  • sunshi­ne82
    Äldre 6 Nov 14:42
    #7

    Japp, bultbrädan får det bli! Tack för era svar!

  • elink
    Äldre 6 Nov 14:42
    #8

    jodå bultbrädan är en hit hos min 26 månader gamla son. han gillar den fortfarande, eller snarare så är det väl hammaren han gillar. så mycket att vi fått plocka bort denb ett tag för numera är det bult-märken lite överallt.....

  • Lilly mama
    Äldre 6 Nov 14:44
    #9

    Jag kan säga att min dotter fick en bräda när hon var runt 9 mån och den gick hem redan då. Så det behöver inte bli så att den står och samlar damm i flera månader.

  • Äldre 6 Nov 14:46
    #10

    Jag skulle helt klart valt bultbrädan av de två alternativen, de flesta tycker att den är rolig. Och så gillar jag verkligen inte Max-böckerna...

Svar på tråden Leksak: Bultbräda, någon som har en sådan? Tycker era barn den är rolig?