• Äldre 9 Nov 16:41
    2327 visningar
    8 svar
    8
    2327

    msn till barn hur göra??

    Min son 10½ vill ha msn,jag har ju redan är det bara o lägga inte ett hotmail konto till el vad? kan säkert göra det men frågar iaf så det blir riktigt.. =)

  • Svar på tråden msn till barn hur göra??
  • Äldre 9 Nov 16:43
    #1

    Ja, om han inte redan har en mailadress så reggar ni en sådan till honom (se till att välja en bra, för risken är stor att han får dras med den resten av livet, typ) och sedan är det bara att byta användare på msn, beroende på vem av er som sitter vid datorn.

  • Äldre 9 Nov 16:50
    #2

    Längesen jag skaffade min går man in på hotmail då o skapar ett nytt konto? hur byter man användare? man kan väl vara online samtidigt va? o man lägger ner sig i listen om man ska byta användare el??

  • Äldre 9 Nov 17:09
    #3

    Nu kommer jag bara in på min mail om jag går till hotmail.com då jag är inloggad på msn just nu, men om du loggar ut och går dit, så tror ajg det ska synas vart man skapar nytt konto. Jag tror inte man kan ha två konton igång på samma dator samtidigt dessvärre, utan man får logga ut och byta.

  • Äldre 9 Nov 18:30
    #4

    Ja du jag vet inte min kompis sa en gång när hon var här att det går jag tror att vi hade våra två igång samtidigt ska kolla med henne får se om vi kommer fram till något.... tack för hjälpen iaf =)

  • Äldre 9 Nov 18:32
    #5

    Jag hade nog (till så små barn) låtit honom använda min msn för att kunna ha lite koll.
    Annars kan du regga vilken adress somhelst. Du/ni behöver inte ha just hotmail.

  • Äldre 10 Nov 23:47
    #6

    ska kolla hur man gör fixar det nog bara jag som inte tror jag gör det -s-
    han vill ju ha för hans kompisar har.....

  • vindil
    Äldre 10 Nov 23:57
    #7

    nej du ska inte kunna vara inloggad två st samtidigt, i så fall måste du ha två olika program öppna.
    du skaffar väl bara ett hotmailkonto.
    och sen loggar du in på msn.
    man kan logga in med alla hotmailkonton på msn, man behöver inget särskilt grej till mejlen, programmet har du ju redan.

    kom överens om lösenord ihop, och kolla kontaktlistan ibland bara, så att bara vänner är ditlagda. Lär honom att om nån kompis (även bästa kompisen!!!) skickar en länk så MÅSTE han fråga dig först. För det sprids en massa såna där virus typ

    heyyy I saw your pic on this site... is that YOU? ;) ;)
    hotmail.com.qidhwqhdq.com/

    och han ska inte klicka på dem.
    Ej heller ska han tacka ja till ny kontakt innan han kollat med dig, för det är också ibland en del program som skickar ut förfrågningar och är det en adress du inte känenr igen som du kan relatera till nån av hans bekanta, så blockera och säg nej. Det går att häva sen ändå om det var hans kompis Jocke som frågade...

  • Äldre 11 Nov 09:34
    #8

    ja dom där länkarna vet jag om suck.......

    han ska nog få en egen dator snart som han kan vara på så jag slipper få skit i min inte roligt alls.....

    får kolla upp hur jag ska göra =)

Svar på tråden msn till barn hur göra??