• Denim

    Vilket abonnemang till iPhone?

    Jag funderar på att byta ut min gamla mobil mot en iPhone men blir helt vilsen när jag försöker fundera ut vilket abonnemang jag ska välja...


    Idag har jag abonnemang hos Tre, ringer för hela månadsbeloppet och har fri surf för 99 kr/mån. Brukar ringa/smsa för 150-300 kr/mån.
    Jag vill helst inte ha alltför hög avbetalning för telefonen varje månad, betalar isåfall hellre ett större engångsbelopp när jag köper telefonen. Vill också gärna kunna surfa obegränsat (eller iaf mycket) till en vettig kostnad.
    Vilken typ av abonnemang har ni andra som har iPhone? Ungefärlig månadskostnad?
  • Svar på tråden Vilket abonnemang till iPhone?
  • lieva

    Min sambo betalar 650 kronor i månaden för sin. Då ringer han för 500 och har fri surf... Detta är hos Tre.

  • Gung Ho

    Jag kikade runt lite och kom fram till att Telias var bäst för mig iaf (iPhone 3Gs).
    24 mån. 229:- (298:- efter 'påsk') inkl. surf. 29 öre/minut, 29/öre per sms.

    Vill man ha en 'gammal' iPhone (3G) har Telenor en för 199:- inkl. surf. Dock 69öre/min, tror sms kostade 69 öre oxå. Det är ngt slags 'julerbjudande'.

    Ingen av dessa har en 'pott' man får ringa, vilket passar mig då jag inte ringer så mycket ändå. Avtal med 'pott' är snabbt uppe i dryga 500-600/månad.

  • MollyMax

    Tre har ett bra erbjudande på en 8gb iPhone nu: 299:- ring för allt och telefonen kostar 0:-. Fri mobilsurf ingår också och detta är för 24 månader.

    Vill man ha 16gb eller 32gb versionen har de andra deals. Jag har ett 24 månaders abonnemang för 399:- (ring för allt), inkl. fri mobilsurf och jag betalade inget för telefonen när jag fick den, men betalar nu 49:- i månaden för den. Så totalkostnad är alltså ca 450:- i månaden. Samtalsavgiften ligger dock lite högre än med Telia: 69 öre i minuten.

  • Gung Ho
    MollyMax skrev 2009-12-29 09:42:55 följande:
    Tre har ett bra erbjudande på en 8gb iPhone nu: 299:- ring för allt och telefonen kostar 0:-. Fri mobilsurf ingår också och detta är för 24 månader. Vill man ha 16gb eller 32gb versionen har de andra deals. Jag har ett 24 månaders abonnemang för 399:- (ring för allt), inkl. fri mobilsurf och jag betalade inget för telefonen när jag fick den, men betalar nu 49:- i månaden för den. Så totalkostnad är alltså ca 450:- i månaden. Samtalsavgiften ligger dock lite högre än med Telia: 69 öre i minuten.
    Den för 299:- är 'gamla' iPhone, 3G. Den nya heter 3Gs.

    Det är definitivt inte bara storleken på hårddisken som skiljer dem åt.

    Jag höll på att haka på ett av de där billigare alternativen men ringde en kompis som kan allt om iPhone och frågade först. Han rekommenderade INTE att skaffa en 'gammal' iPhone, speciellt inte en man betalar av i två år.
  • SeTa

    Jag har 3`s abbonemang. 499 kr/månad, ring, sms, mms för hela beloppet och fri surf. Nackdelen är ju bindningstiden.
    Vill du hellre betala kontant en är det ju alltid en bättre affär.

Svar på tråden Vilket abonnemang till iPhone?