• LAV0LI­NA
    Äldre 23 Dec 10:03
    1906 visningar
    8 svar
    8
    1906

    Vad har hänt med min mobil?! Inget memory stick?????

    Min mobiltelefon har några år på nacken.
    Har en SonyEricsson Z710i.
    Den senaste tiden har den varit jättesvår att ladda - det är inte laddaren (har flera som fungerar felfritt på andra telefoner) utan det r själva telefonen som verkar ha problem att få kontakt med laddaren.
    Igårkväll blev det så slut med batterier att jags tängde av telefonen för att slippa höra detta batteri-pip hela natten. Lyckades tillslut innan sängdags få den att börja ladda och den har laddat fullt hela natten.
    Nu när jag slår igång den är alla mina kamerabilder borta, alla sparade bilder från tex skickade mms. Alla låtar jag satt in i telefonen osv osv osv. Inget memory stick i telefonen står det då jag frösöker kolla vad som ligger där!
    Hur gick detta till???
    Om jag hinner ska jag åka ner till stan sen när sambon kommit hem från jobbet. Ska höra med återförsäljaren vad fasen som hänt.
    Har ju de allra första bilderna på en nyfödd dotter där till exempel...

  • Svar på tråden Vad har hänt med min mobil?! Inget memory stick?????
  • Tulipa
    Äldre 23 Dec 10:05
    #1

    har du testat att öppna telefonen och sätta tillrätta det där lilla kortet...inte simkortet,,,utan det andra lilla tror det är memorysticket.....eller vad det heter

    =)

  • LAV0LI­NA
    Äldre 23 Dec 10:08
    #2
    Tulipa skrev 2009-12-23 10:05:43 följande:
    har du testat att öppna telefonen och sätta tillrätta det där lilla kortet...inte simkortet,,,utan det andra lilla tror det är memorysticket.....eller vad det heter =)
    Men ajg trodde det i min telefon var inbyggt?? Har aldrig vare sig plockat ut eller satt in nått. Vet inte var på telefonen en sådan lucka eller ett sånt kort ska finnas? Jag hittar så inget annat kort än sim-kortet i alla fall...
  • LAV0LI­NA
    Äldre 23 Dec 10:11
    #3
    Tulipa skrev 2009-12-23 10:05:43 följande:
    har du testat att öppna telefonen och sätta tillrätta det där lilla kortet...inte simkortet,,,utan det andra lilla tror det är memorysticket.....eller vad det heter =)
    !! Hittade nu ett litet memory stick! Provade ta ur och sätta i och nu är bilder och liknande tillbaka igen!
    Tusen tack!
    (visste inte alls att jag kunde plocka ut det, trodde det var inbyggt på nått vänster)
  • Äldre 23 Dec 10:16
    #4

    Händer det igen tycker jag du skall lämna in den på lagning kan vara själva läsaren det är fel på. Att den inte laddar kan (jag säger inte att det är) ett tecken på fuktskada eller att något annat är fel. Bör kollas upp.

  • LAV0LI­NA
    Äldre 23 Dec 10:20
    #5
    Fru Sveden skrev 2009-12-23 10:16:14 följande:
    Händer det igen tycker jag du skall lämna in den på lagning kan vara själva läsaren det är fel på. Att den inte laddar kan (jag säger inte att det är) ett tecken på fuktskada eller att något annat är fel. Bör kollas upp.
    Jo, har funderat på varför den inte laddar. Dock är den ju så gammal, flera år. Den finns ju inte längre på marknaden så jag gissar väl att det skulle kosta nästan lika mkt som att köpa en ny om man vill laga den...
  • Äldre 23 Dec 11:01
    #6

    Ett tips är att ta backup på bilderna, det verkar lite hål i huvudet att ha så viktiga bilder ligga på en mobil som så lätt kan gå sönder eller försvinna.

  • Äldre 23 Dec 11:09
    #7

    Ladda hem PC Suite från deras hemsida och gör en backup.. när du gjort det så kan du passa på att uppdatera programvaran (men då försvinner allt som ev. låg i telefonen..). Sen kan du stoppa tillbaka allt som du backupade i telefonen igen.

  • Tulipa
    Äldre 23 Dec 13:27
    #8

    vad braaaaaaaaaaaaaa

Svar på tråden Vad har hänt med min mobil?! Inget memory stick?????