• Platan­o
    Äldre 2 Jan 18:48
    27197 visningar
    10 svar
    10
    27197

    Plötsligt starkare molvärk (vecka 9 ) normalt?

    Är typ i vecka 8+3. Har haft molvärk lite till och från men plötsligt har den blivit starkare och kommer oftare.  I natt trodde jag att jag höll på att få missfall, men inget blod har kommit och molvärken blir liksom inte starkare som missfallsvärkar. Är det normalt att det plötsligt ökar och kommer oftare?

  • Svar på tråden Plötsligt starkare molvärk (vecka 9 ) normalt?
  • Platan­o
    Äldre 2 Jan 19:39
    #1

    ingen som haft samma?

  • Äldre 2 Jan 19:41
    #2

    Jag är i vecka 8 och har också stark molvärk (så jag tror det är nog normalt), jag har även ont i ryggen. Såiallafall hoppas jag att det är INTE missfall som på G.

  • Mysmam­man
    Äldre 2 Jan 19:48
    #3

    Jag blev så förvånad över att molvärken ibland var så kraftig under de 12 första veckorna i graviditeten. Kändes som att "mensen" skulle komma när som helst. MEN det visade sig att detta är helt normalt. Är nu i v.39=)

  • Platan­o
    Äldre 2 Jan 22:12
    #4
    Mysmamman skrev 2010-01-02 19:48:06 följande:
    Jag blev så förvånad över att molvärken ibland var så kraftig under de 12 första veckorna i graviditeten. Kändes som att "mensen" skulle komma när som helst. MEN det visade sig att detta är helt normalt. Är nu i v.39=)
    Vad bra att man kanske är normal då hihi grattis!

    mamma9905 skrev 2010-01-02 19:41:59 följande:
    Jag är i vecka 8 och har också stark molvärk (så jag tror det är nog normalt), jag har även ont i ryggen. Såiallafall hoppas jag att det är INTE missfall som på G.
    Hoppas det går bra för oss känner samma oro..
  • Äldre 2 Jan 22:16
    #5

    Förra gången jag var gravid hade jag så ont emellanåt att jag var säker på att det var missfall på gång. Men det kom aldrig några blödningar. Sedan fick jag reda på att det är helt normalt att det gör ont och tom. jätteont stundtals pga. att ligamenten töjer sig när livmodern växer. Detta är tydligen vanligt. Så var inte för orolig! Jag hade en helt normal graviditet och fick en liten son till sist. Lycka till!

  • Äldre 3 Jan 18:55
    #6

    Vart har eran värk suttit?
    Jag har nämligen ont strax ovanför blygdbenet. Ont, ondare och ONT. Hade t.o.m. svårt att sätta mig ner vid 2 tillfällen idag.
    Kan det vara ligamenten?

  • Äldre 3 Jan 19:19
    #7
    carola78 skrev 2010-01-03 18:55:04 följande:
    Vart har eran värk suttit? Jag har nämligen ont strax ovanför blygdbenet. Ont, ondare och ONT. Hade t.o.m. svårt att sätta mig ner vid 2 tillfällen idag. Kan det vara ligamenten?
    Min värk var också ibland mitt i magen men mycket åt ljumskarna till. Ovanför blygdbenet är helt normalt! Läs den här texten på growing people (bra och tillförlitlig faktasida) så känner du dig nog mycket lugnare sedan:
    www.growingpeople.se/templates/Page.aspx
  • kräfta­n77
    Äldre 3 Jan 20:02
    #8

    Har läst någonstans att i vecka 8 så dubblar livmodern sin storlek så det borde ju kännas

  • Äldre 3 Jan 20:53
    #9

    Har också nästan konstant smärta...mer eller mindre...igår kändes ingenting o då funderar man på varför det plötsligt inte känns...är i vecka 10..(9+3) har haft molvärk sedan vecka 6 ungefär..o inbland känns det som mensvärk, ibland utåt ljumskarna och strålar ner i benen och ibland ont ovanför blygbenet och bakåt ryggen...o ibland känns underlivet svullet..skitskumt...men har ju förstått att det är normalt men smärta,...Vill bara att tiden ska gå så man får göra ulraljud och se och börja känna att det faktiskt finns en liten i magen....

  • Tue 1 Nov 2022 18:56
    #10

    Platano - hur gick det för dig? 

Svar på tråden Plötsligt starkare molvärk (vecka 9 ) normalt?