• Sandvargen

    Novembermammorna 2006!

    Välkomna in alla goa novembermammor som vill snacka vidare. Tråden gick visst ut strax innan jul och jag glömde helt bort att skapa en ny, sorry.

    Gamla trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30718313.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30718313.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27979428.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m24898283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m18422267.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m14500513.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m21818433.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m36075065.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m42088344.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m39091273.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m44823738.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m47426521.html

  • Svar på tråden Novembermammorna 2006!
  • anna gottegris

    Tack för länken Sandvargen. Gott nytt år!!


    Vi har haft det fint i jul, mycket snö har kommit och tomten har varit här. Barnen har massor av nya leksaker och är nöjda över det. {#lang_emotions_laughing} Vi lyckades med att vara förkylda hela familjen över jul och nyår, men det har gått bra ändå. Glad att det bara blev förkylning och inte något värre. 
  • LadyBirden

    Hej!

    Tackar för länken:)

    Jul har varit bra här, klarat oss undan förkylningar och annat.
    Williams jultomte upplevelse var hur kul som helst, vi såg "tomten" genom fönstret och William blev helt galen och skrek och hoppade av upprymdhet, vart lite blyg när han öppnade dörren men sen hjälpte han till att dela ut paketen.

    Håller på och tapetserar hans nya rum, blir nog klart idag om jag orkar, är inte så smidigt att klättra upp och ner på en trappstege varvat med krypa längs golvet när magen är minst sagt i vägen...men fint som attan blir det

    Har ni jobbat eller varit lediga mycket?
    Känner av härhemma att det är liksom lite dagisbrist...maken har varit ledig så inte mycket dagis. Vilket är härligt men det märks lite. Försöker hitta på saker men det blir ju inte riktigt samma stimulans som alla kompisar ger.

  • Sandvargen

    Vi har haft en bra jul och nyårshelg och idag var första dagen på jobbet för mig efter ledigheten. Edvin och maken är fortfarande lediga och börjar på förskolan och nya jobbet på torsdag. Är lite fundersam till hur det ska gå ihop sig med lämningar och hämtningar framöver då maken får lite längre till jobbet än tidigare.

    Idag var jag hos barnmorskan och fick lyssna på hjärtljuden vilket kändes riktigt bra. Jag har även börjat känna sparkar utanpå magen nu och varje liten kick känns som en gåva, men det ändrar sig säkert när bebben blir starkare och kan rikta in sina sparkar mot ömma ställen

  • karin november

    Tack Sandvargen!
    För en gångs skull har det varit jul/nyår med snö i Göteborgstrakten. Det har varit så mysigt.


    (¯`°?.¸ Emma ¸.?°´¯)
  • Pysselgalningen

    Nu är jag här med!
    Dock aningen omtöcknad. Har fortfarande inte städat hela huset sen vi flyttade in, har kartonger kvar som ska fixas och Lorelai är inne i sin värsta trots ´tror jag. Allt jag gör är fel och hon lyssnar bara på sin pappa, som tror att jag ska ha det lika lätt att handskas med henne på veckorna som han har på helgerna {#lang_emotions_undecided}

  • Nomad

    Tack för länken! Här är allt bra. Vi har firat jul och nyår, lite trist att sambon jobbade båda helgerna, det var liksom mest som vanligt, jag och grabbarna.
    Jag känner mig lite nere, annars är allt bra.
    Ta hand om er tjejer!

  • LadyBirden

    Nomad: Ja visst är det trist när de inte kan vara med (respektive alltså). Blir liksom inte riktigt samma..
    Maken har snöröjning så man vet aldrig riktigt när han behöver dra iväg.
    På min födelsedag hann han precis baka scones till mig men drog innan vi ätit frukosten, kom hem sent sent...men sconesen var goda:)

    Börjar annars bli lite smått trött på kylan. Knappt så vi kan vara ute så både jag och William + hunden börjar bli lite desperata..Tog en promenad på 40 min förut och det var skönt.
    Vaknade till ett jädrans oväsen imorse och trodde pannan kokade men det var hydrofonen som drog luft  Vattnet har frusit i lagår´n så något gått sönder och således har hela brunnen pumpats ur...verkligen ingen glamour att vara utan vatten. 
    Kanske skall ta fram skrillerna och åka inne på foderbordet där det ligger ett tjockt lager is?? 
    Jobbar bara denna veckan också sen går jag hem på HP  

  • anna gottegris

    ladynelle: Va, menar du att det är krångligt att fixa ett rum med stor mage?! {#lang_emotions_wink} Är nyfiken på hur rummet ser ut. Men oj, har ni inget vatten nu då? Ingen aning om vad en hydrofon kan vara, men det låter lite jobbigt det där. 


    sandvargen: Åh, så mysigt det är att få höra hjärtljuden och känna de små sparkarna. Jag har ju haft tur båda gångerna och aldrig lidigt av sparkarna, Emil och Lisa har sparkat på en del i magen och gjort mig rätt kissnödig, men det gjorde sällan ont. 
    Pysselgalningen: Visst sjutton är det jobbigt när de små är på det viset och inget man gör eller säger får det bra igen. Hoppas hennes trots lossnar lite snart, som tur är går det i vågor. 
    Nomad: Trist att du och barnen fått vara själva så mycket, man vill ju liksom vara hela familjen samlad vid högtider. Maken var bortrest vid Emils första födelsedag, det var rätt tungt. Är det därför du känner dig nere, för att sambon var borta? Eller är det något annat? 
    Vi har haft -25 grader här nu och jag undrar vad elräkningen kommer bli... Men men, snart är det sommar igen. {#lang_emotions_sunny} Men vi har en kamin och eldar här hemma, det är både mysigt och blir lite varmt. Det är ju bara svårt att vara ute med barnen i denna kylan, hoppas det snart blir lite varmare, det skulle vara skönt med -3 grader. 
    Lisa följer sin bror och är tidig med språket hon också. Hon är nu 1,5 år och kan rätt många ord, och har nu börjat sätta ihop två ord! Hon är så mysig! Emil har börjat sova utan blöja på natten nu, han egna initiativ, man blir rätt stolt.
  • LadyBirden

    anna gottegris - nix inget vatten, brunnen fylls nedrans sakta så imorgon kväll eller på tisdag skall det nog finnas för en rysligt snabb dusch. 

    Har noterat idag att det inte är klokt vad många gånger på en dag man använder vatten. Kommit på mig själv x antal jag försökt i köket...Men försöker se tjusningen inredningsmässigt med en 10 l dunk vatten på diskbänken.

    Skulle varit iväg till IKEA och köpt byrå och en sån där expedit bokhylla till Williams nya rum men syrran (bärhjälp och chaufför till en skåpbil) fick förhinder...han får vänta med att flytta in.
    Min karl fick en aha upplevelse idag när jag försökte förklara att det behövs nu snart två uppsättningar möbler, en till varje unge, så långt hade han inte tänkt. Tror det börjar bli lite mer verkligt för honom nu att vi ska ha en till

Svar på tråden Novembermammorna 2006!