• The Black Lady
    Äldre 3 Jan 17:27
    35776 visningar
    22 svar
    22
    35776

    Försäkringspenagr vid diagnos? (Autism och ADHD)

    Min ena son (3,5 år) utreds för autism och min 16 åriga son utreds för ADHD.

    Om de får sina diagnoser, har de då rätt till försäkringspengar?

    De är båda fullt försäkrad hos Trygg-Hansa.

    Någon som vet?

  • Svar på tråden Försäkringspenagr vid diagnos? (Autism och ADHD)
  • Äldre 3 Jan 17:36
    #1

    Det beror ju på om försäkringen täcker just de diagnoserna, läs i villkoren.

  • The Black Lady
    Äldre 3 Jan 17:44
    #2
    Alexi skrev 2010-01-03 17:36:42 följande:
    Det beror ju på om försäkringen täcker just de diagnoserna, läs i villkoren.
    Hittar dom inte....har letat....
  • The Black Lady
    Äldre 3 Jan 18:01
    #3

    Har era barn fått några pengar vid diagnos?

  • ReRant
    Äldre 3 Jan 18:17
    #4

    Har du TryggHansa Trygga Barn-försäkring?

    "TryggaBarn ersätter inte följande sjukdomar:
    - blödarsjuka ICD D66 och D67
    - medfödda ämnesomsättningssjukdomar ICD E70-E90
    (t ex Cystisk fibros och fenylketonuri)
    - neuropsykiatrisk störning ICD F70-F99 (t ex ADHD,
    autism, utvecklingsförsening)"

    Däremot om, du har tecknat Trygga Barn Plus så kan du få ersättning upp till 100.000:-.

    www.trygghansa.se/04Privat/Frame11241.html

    (Första träffen på google).

  • The Black Lady
    Äldre 3 Jan 18:23
    #5
    ReRant skrev 2010-01-03 18:17:44 följande:
    Har du TryggHansa Trygga Barn-försäkring?"TryggaBarn ersätter inte följande sjukdomar:- blödarsjuka ICD D66 och D67- medfödda ämnesomsättningssjukdomar ICD E70-E90(t ex Cystisk fibros och fenylketonuri)- neuropsykiatrisk störning ICD F70-F99 (t ex ADHD,autism, utvecklingsförsening)"Däremot om, du har tecknat Trygga Barn Plus så kan du få ersättning upp till 100.000:-.www.trygghansa.se/04Privat/Frame11241.html(Första träffen på google).
    Ja, det är den försäkringen dom har.. vad synd att de inte får några pengar.. det är ju iallfall ett livslångt handikapp.
  • Äldre 4 Jan 10:01
    #6

    Du har inte tecknat trygga barn plus då? den kostar 33 kr i månaden. Den har båda mina barn och sonen kanske får pengar för sin epilepsidiagnos om han får vb för den. Så de kan vara jävliga även om man har plus försäkringen för man måste få vb för diagnosen med för atta få ut något.

    Men din stora son kan få pengar för sin diagnos för det var andra villkor när du tecknade hans försäkring, det vet jag i o m att min bror som är 17 har andra villkor än mina barn. Tänk på att ringa TH och fråga! Du kan få pengar för din älsta i a f. Eller han kan få pengar.. :p

  • Liah79
    Äldre 4 Jan 10:08
    #7

    Min son är 8 år och har autismliknande tillstånd. Han är försäkrad med Trygga Hansa Barn plus, eller vad det heter. Han fick iaf nära 100.000:- utbetalt för sin diagnos.

  • Äldre 4 Jan 10:17
    #8

    hej, vi hade inte heller försäkring som täckte autism. Men du vet om att ni troligen får Vårdbidrag från försäkringskassan va? Sök så snart som möjligt eftersom det betalas ut retroaktivt från ansökningsdagen. Man kan komplettara med läkarintyg osv allt efter som.

  • Äldre 4 Jan 13:15
    #9

    Min dotter 2år och 9månader vissar massa täcken på adhd har träffat barnpsykolog m.m men vi tästa alla metoder för sömn chema och mat m.m. inget funkar prata med Bup skulle få hjälp via dem. har även fårr lugnande/sömn medicin teralendroppar som ej funkar.. hon är helt slut och vi med. hon mår skit vi med. ringer runt över allt ska kontakta dem igen för igentligen till hör hon ej bup hon till hör bvc. Jag har själv adhd känner igen mig i henne och även min släkt att vi beter oss samma jag som liten och hon nu. Men ska snart förmodligen träffa bup och göra utredning vi vet att hon har något någon överaktavitet m.m.
    Nån som vet om man då kan söka hos If försäkring?

  • Äldre 25 Mar 11:20
    #10

    Är det någon vars barn har fått diagnosen autismliknande tillstånd och som är försäkrad hos Folksam i deras barnförsäkring som har fått ut ersättning? Barnet har varit försäkrat sedan födseln 2006. Fick diagnosen på papper 2013 och har fått bidrag nu från försäkringskassan.

Svar på tråden Försäkringspenagr vid diagnos? (Autism och ADHD)