• Emster
    Äldre 5 Jan 12:47
    22725 visningar
    22 svar
    22
    22725

    Hur mycket toapapper gör ni av med?

    Kanske en konstig fråga, men jag är nyfiken! Hur mycket toapapper går det åt hemma hos er, och hur många är ni i hushållet?

    Vi är tre personer (två vuxna och en 4-åring) och gör lätt av med en rulle om dan. Jag tycker det är jättemycket, men det kanske är för att det bara är jag som byter ut den där tomma rullen hela tiden.

    Det är ju iofs skillnad på olika "märken" också, vi har ICA's Bad och Toalett (för övrigt ett konstigt namn, hur ska man använda det i badet har de tänkt sig??).

    Så: hur många är ni, vilket märke använder ni och hur mycket går det åt?

  • Svar på tråden Hur mycket toapapper gör ni av med?
  • barn09
    Äldre 5 Jan 12:52
    #1

    vi använder oxå Icas bad och toalett. vi är 3 pers.. jag, maken och lilla Vendel ( 10 mån) vi gör av med ca en rulle per dag

  • Äldre 5 Jan 12:56
    #2

    5-6st rullar per månad.

  • Lappla­ndspär­lan
    Äldre 5 Jan 12:58
    #3

    Oj! Vi har edets family pack och jag tror vi byter rulle varannan/var tredje dag. Å då är jag ändå höggravid och måste kissa HELA tiden.
    Vi är 2 vuxna och en 2åring.

  • Äldre 5 Jan 14:16
    #4

    Går ungefär 1 rulle om dagen, vi använder Lambi eller liknande papper. Vi är 6 personer varav 5 använder toaletten. Barnen kan dock ibland använda lite väl mycket papper.


    Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • Tecken
    Äldre 5 Jan 14:20
    #5

    Då vi använder t ex ICA Bad och toalett, så gör min man och jag av med ca 4-5 rullar i veckan. Ofta använder vi dock lite mer kompakt packat toalettpapper (mer på rullen) och då går det såklart åt mycket färre rullar i veckan. Det blir också mycket billigare i längden, samt att jag faktiskt har bättre saker för mig än att kånka hem toalettpapper från affären i tid och otid

  • Äldre 5 Jan 15:22
    #6

    serlas papper tycker jag ar drygare

  • Emster
    Äldre 5 Jan 15:27
    #7

    Tack för era svar! Detta är ju nåt jag inte gärna frågar kollegorna på jobbet om, men jag vill ju ändå veta...

    Jag vill ha mjuuukt toapapper, som ju tyvärr ofta är odrygt, men jag tror faktiskt inte att det spelar så stor roll för maken och dottern. Kanske borde vi ha två pappershållare, en med mjukispapper för mig och en med drygare papper åt dem, särskilt eftersom dottern gärna drar ut en rätt lång bit av bara farten när hon ska ta papper. Eller det kanske är lite väl snålt, blir nog pinsamt när man får gäster.

    Men en hel rulle om dan, det känns helt sjukt mycket tycker jag!

  • Tecken
    Äldre 5 Jan 15:35
    #8
    Emster skrev 2010-01-05 15:27:26 följande:
    Tack för era svar! Detta är ju nåt jag inte gärna frågar kollegorna på jobbet om, men jag vill ju ändå veta...Jag vill ha mjuuukt toapapper, som ju tyvärr ofta är odrygt, men jag tror faktiskt inte att det spelar så stor roll för maken och dottern. Kanske borde vi ha två pappershållare, en med mjukispapper för mig och en med drygare papper åt dem, särskilt eftersom dottern gärna drar ut en rätt lång bit av bara farten när hon ska ta papper. Eller det kanske är lite väl snålt, blir nog pinsamt när man får gäster. Men en hel rulle om dan, det känns helt sjukt mycket tycker jag!
    Det finns faktiskt papper som både är "mjuuukt" och drygt. Kommer aldrig ihåg vad det heter bara... Maxi-någonting? Ut och kläm och kolla meterpriser i butiken, är mitt tips
  • Tecken
    Äldre 5 Jan 15:35
    #9
    Tecken skrev 2010-01-05 15:35:04 följande:
    Det finns faktiskt papper som både är "mjuuukt" och drygt. Kommer aldrig ihåg vad det heter bara... Maxi-någonting? Ut och kläm och kolla meterpriser i butiken, är mitt tips
    Alltså kläm på toalettpappersrullarna! Inget annat!
  • Emster
    Äldre 5 Jan 15:41
    #10
    Tecken skrev 2010-01-05 15:35:33 följande:
    Alltså kläm på toalettpappersrullarna! Inget annat!
    Jaså, jag tyckte annars att ditt tips var utmärkt! Så att man får testa hur papperet känns efter att man klämt ur sig lite...
Svar på tråden Hur mycket toapapper gör ni av med?