• Floff

    Troll spjälsäng med sänkbar långsida - montera isär?

    Är det någon som har en Troll spjälsäng med sänkbar långsida och som vet hur man tar isär den? Höja och sänka långsidan är inga problem, men det går inte att montera isär den...

    Vi har monterat isär precis hela sängen, men får inte bort gavlarna från den sänkbara långsidan. Den sitter liksom fast i de metallpiggar och trissor som "åker" i spåren på gavlarna... Blir snart tokig!

  • Svar på tråden Troll spjälsäng med sänkbar långsida - montera isär?
  • junan

    Vi har samma problem nu, går ej att montera isär.
    Hittade din fråga och tänkte att jag kunde alltid höra hur ni tillslut fick isär den  

  • FruNaftra

    Min man monterade isär vår trollsäng för några månader sedan utan problem (inköpt 2010). Ska snart montera upp den igen eftersom nästa är på ingång. Om du vill kan jag fråga honom om han tyckte det var bökigt att få isär den. Kanske har med årsmodell att göra?

  • Floff

    Oj, haha det var ett tag sen jag skrev denna tråd

    Jag minns inte riktigt hur vi gjorde men till slut lyckades min man iaf få bort långsidan, så mycket kommer jag ihåg Möjligt att det var med en gnutta våld..

    Hoppas ni lyckas bättre

  • rik

    Enkelt. När man har listat ut det Flört
    Från när sidan är i överläget kan man när man sänker ned den dra den undre delen utåt. Gör man det så kan de undre sprintarna "hitta in" till det yttre av två spår  (detta händer ungerfär halvvägs ned). Fortsätter man sedan föra sidan nedåt kommer sprintarna att tryckas. Iaf, när man är längst ner kan man då dra ut den undre delen av sidan (då sprintarna inte längre är i vägen) och vips så är det bara rullarna kvar.

    Har man kommit så långt är de två rullarna så enkla att det inte ens är lönt att beskriva

    Lycka tilll!

Svar på tråden Troll spjälsäng med sänkbar långsida - montera isär?