• MissGo­s
    Äldre 6 Jan 21:30
    2810 visningar
    4 svar
    4
    2810

    Hjälp! "Knyta" ringsjal?

    Efter att ha testat en bärsjal på Neo så kom vi fram till att den var för varm.
    Köpte då en egen ringsjal för den verkade enklare.. En BB-Sling från babylonia på BabyProffsen, vilket misstag
     
    I butiken visste de typ ingenting och inte hur man "knöt" den. Finns det någon i närheten av Borås typ som vet hur man får till det? Vi har försökt men får inte till det.

    Vill ju verkligen använda den eftersom Joakim vill ha så mycket närhet och det är så mysigt men opraktiskt att ha honom på armen hela dagen..


    Älskade Katter Märker Man
  • Svar på tråden Hjälp! "Knyta" ringsjal?
  • Äldre 6 Jan 21:32
    #1

    Fast en ringsjal "knyts" inte. Grattis förresten! Om du går in på sjalbarn.se så finns det jättebra beskrivningar under "Knyta".


    Joline 080219 ♥ Mini bf 100215 hemmahossofi.blogspot.com/
  • Äldre 6 Jan 21:34
    #2

    Här finns lite beskrivningar om hur man använder ringsjal.

    http://www.sjalbarn.se/knyta.php

    Fick ni inte med instruktioner? Det borde ha följt med...

  • MissGo­s
    Äldre 6 Jan 21:50
    #3

    Vet att de inte knyts, men hitta inte rätt ord *s*

    Jodå, vi fick med en använd instruktionsbroschyr av den svettdoftande expediten men vi får inte till det rätt alls.

    Som det känns nu kan jag lika gärna klippa sönder den och snyta mig med den för då gör den dyra saken nytta XD

    Tack för länktips, ska ta en koll =)


    Älskade Katter Märker Man
  • Äldre 6 Jan 22:06
    #4

    Jag är tyvärr ingen vän med ringsjal heller, utan föredrar tricotsjal till nyfödd. Fick en när dottern var liten men den fick flytta ut lika snabbt som den kom in. Hoppas du får till det, åk ner till barnvagnscentralen annars så kanske dom kan hjälpa dig där. Gubbarna där uppe är ju inte mycket att hänga i granen.


    Joline 080219 ♥ Mini bf 100215 hemmahossofi.blogspot.com/
Svar på tråden Hjälp! "Knyta" ringsjal?