• Äldre 7 Jan 22:36
    51091 visningar
    745 svar
    745
    51091

    Fler med graviditetsdiabetes? Del 2

    Här fortsätter vi snacket om allt vi kan komma på vare sig det gäller diabetesen eller annat roligt, i väntan på våra efterlängtade bebisar!
    En del har fått, en del är NÄRA och en del har snart sina med .

    Välkomna alla nya som gamla graviddiabetiker!

    Del 1 hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m47871042.html

  • Svar på tråden Fler med graviditetsdiabetes? Del 2
  • Äldre 7 Jan 22:38
    #1

    Oh underbart, så slipper alla försvinna ut i tomma intet :)


  • Äldre 7 Jan 22:40
    #2
    xXHecateXx skrev 2010-01-07 22:38:01 följande:
    Jag käkar fil och vanliga osockrade flingor och något osötat bröd till, något som absoluuuut inte skulle funka enligt diabetessköterskan. Får värden runt 5 på det. Ibland äter jag något osötat bröd med kaffe eller nyponsoppa. Har alltid varit värdelös på att äta frukost.
    tips på osockrade flingor mottages tacksamt =)
    klarar mig inte utan min yoghurt på morgonen känner jag
  • Pernil­laa
    Äldre 7 Jan 22:40
    #3

    Hoho

  • Äldre 7 Jan 22:41
    #4
    xXMaLoXx skrev 2010-01-07 22:38:40 följande:
    Oh underbart, så slipper alla försvinna ut i tomma intet :)
    hålla med du!
  • Äldre 7 Jan 22:41
    #5
    jennsans skrev 2010-01-07 22:35:32 följande:
    får jag fråga vad ni äter till frukost eftersom det är det många verkar ha problem men (jag med)
    Jag äter samma vanliga frukost var eviga dag typ :P.
    Fil och fullkornsflingor. Ibland lyxar jag till det med Naturell Yoghurt Vanilj istället, men jag äter ganska lite och tar en banan efter 2 timmar istället. Annars flyger värdet upp direkt. Brukar ligga runt 5 efter frukosten, innan banan som jag då tar som fm-mellanmål.
  • Äldre 7 Jan 22:42
    #6
    babyfia skrev 2010-01-07 22:41:35 följande:
    Jag äter samma vanliga frukost var eviga dag typ :P.Fil och fullkornsflingor. Ibland lyxar jag till det med Naturell Yoghurt Vanilj istället, men jag äter ganska lite och tar en banan efter 2 timmar istället. Annars flyger värdet upp direkt. Brukar ligga runt 5 efter frukosten, innan banan som jag då tar som fm-mellanmål.
    vad har du för flingor då??

    alltså jag åt kellogs k först.. gick inge bra..
    bytt till havrefras går bättre iaf..
  • Äldre 7 Jan 22:43
    #7

    jag är för övrigt riktigt vanemänniska på frukosten så svårt att bryta vanan..
    sen måste jag ha ordentligt mellanmål med annars sjunker jag till lunchen...

  • Äldre 7 Jan 22:44
    #8
    xXHecateXx skrev 2010-01-07 22:38:01 följande:
    Jag käkar fil och vanliga osockrade flingor och något osötat bröd till, något som absoluuuut inte skulle funka enligt diabetessköterskan. Får värden runt 5 på det. Ibland äter jag något osötat bröd med kaffe eller nyponsoppa. Har alltid varit värdelös på att äta frukost.
    Åhå lyxiga du som kan äta smörgås till frukost! Då ökar mitt värde drastiskt, även om det är osötat . Mackorna man får efter förlossningen ska bli himla goda
  • Äldre 7 Jan 22:45
    #9
    jennsans skrev 2010-01-07 22:40:47 följande:
    tips på osockrade flingor mottages tacksamt =) klarar mig inte utan min yoghurt på morgonen känner jag
    Jag äter icas egna tråkiga flingor, men de fungerar. Har bara vanlig fil, gillar när det är syrligt. Men naturell yoghurt kan ju också vara en idé :)
  • Äldre 7 Jan 22:47
    #10
    babyfia skrev 2010-01-07 22:44:20 följande:
    Åhå lyxiga du som kan äta smörgås till frukost! Då ökar mitt värde drastiskt, även om det är osötat . Mackorna man får efter förlossningen ska bli himla goda
    Oj...jag köper nåt rostbröd som är saltat med havsalt, det fungerar hur bra som helst. Har testat vanligt sötat bröd också utan att höja värdena nämnvärt. Ibland får jag för mig att jag hade en dålig dag när de gjorde min belastning. Det högsta värdet jag kommit upp i sen jag började sticka finger i Oktober..är 7,4 under en förkylning.
Svar på tråden Fler med graviditetsdiabetes? Del 2