• Äldre 16 Jan 19:35
    502360 visningar
    7556 svar
    7556
    502360

    Samlingsplats för Urban Jungle ägare v 4.0

    Samlingsplats för Urban Jungle ägare v 4.0


    Välkomna alla Mountain Buggy / Urban Jungle-fans!

    Är du intresserad av Urban Jungle/Mountain Terrain/Swift eller Rollerbug vagnarna?

    Läs trådstarten för bra grundinformation om storlek, priser mm. Hittar du inte ditt svar fråga gärna i tråden! Om ingen svarar första gången så ställ frågan igen, det går undan i denna tråd och det är lätt att missa inlägg.

    FAQ's:

    URBAN JUNGLE
    (Ihopfälld: Höjd: 37 cm Längd: 104 cm)

    Höjd: 98 cm Bredd: 68,5 cm Längd: 104 cm Vikt 9,5 MOUNTAIN TERRAIN
    (Ihopfälld: Höjd: 35 cm Längd: 110 cm)
    Höjd:99 cm Bredd: 62,5 cm Längd: 110 cm Vikt 9 kg
    LIGGINSATS

    Höjd: 19 cm Bredd: 36,5 cm Längd: 75 cm Vikt 4,3 kg
    SWIFT
    (Längd ihopfälld: 96.5cm)

    Bredd: 64cm Ryggstödet: 52cm högt Vikt: 9.5kg
    SYSKONVAGNAR - VID FLERA BARN
    Både Urban Jungle och Mountain Terrain finns som syskonvagnar till tvillingar eller täta syskon. Ligginsatsen/erna byts ut mot sittdelar när bebisarna kan sitta själva. Som syskonvagn kan du ha en ligginsats medan det större barnet sitter i en sittdel, tills ligginsatsen byts ut och ni har två sittdelar. Handtaget höjdjusteras med ett förlängningshandtag. Finns även tvillinginsats.

    Urban Jungle

    Höjd: 36 cm Bredd: 73 cm Längd: 105 cm Vikt: 14 kg
    Mountain Terrain

    Höjd: 99,5 cm Bredd: 74,5 cm Längd: 110 cm Vikt: 13 kg
    Ang KLÄDSEL TILL UJ / Mountain Buggys 2007
    Klädsel 2007 passar på 2005-2006, dock ej exakt med tryckknapparna, då en i ramen blir utan på varje sida. Det kommer att gå att beställa extra klädslar igen, pris 1995 för standardfärger, och 2195 för de mönstrade. Två undantag finns: Limited edition, dvs Matrouschka grön samt ”Fifties” brun, de finns bara i en begränsad upplaga.

    ÅKPÅSAR
    Åkpåsar som passar bra i en UJ är tex Simple world, Elodies details eller Bugaboos. De allra flesta gillar simple worlds då man kan öppna dem nertill och låta skor sticka ut eller ta av hela locket.

    HEMSIDAN
    www.mountainbuggy.com/

    STÅBRÄDA
    Den som funkar bäst är Kiddy Board från Lascal
    www.lascal.se/web/products_start_se.aspx

    EXTRA KLÄDSLAR
    Kan man beställa via
    Bonti www.bonti.se/
    Simple world shop.simpleworld.com/

    Eller så skickar man efter från Holland

    Bildtrådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m26254608.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m30710751.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35800644.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m39493159.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42750762.html

    Gamla trådar
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m45249262.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m47914943.html

    Dom nya priserna är:
    (cirkapriser)

    UJ singel
    Sittvagn 6795:-
    med liggdel 8790:-

    Uj duo
    Vagn med 2 sittdelar: 9625:-
    Pris vagn + 1 liggdel: 11620:-
    Pris vagn + 2 liggdel: 13615:-
    Pris vagn + 1 tvillinglift: 12520:-

    Swift
    Sittvagn 5395 kr
  • Svar på tråden Samlingsplats för Urban Jungle ägare v 4.0
  • Äldre 16 Jan 19:49
    #1

    Hej! Jag undrar om någon av er vet vad det kan kosta att byta innerslag på ett däck på uj? Tacksam om någon har svar! :)

  • xxSilv­axx
    Äldre 16 Jan 19:52
    #2

    *lägger till i favvolistan*

    Funderar på att köpa en syskovagn m 1liggdel eftersom vi väntar liten nu vilken dag som helst... stora killen är nästan 3, ganska stor för sin ålder...

    *finns det ngn listning vad som skiljer årsmodellerna åt? Vi lär köpa beg. så vore bra att veta...

    *likaså några kända fel eller brister som vi bör hålla koll på gällande beg...

    *skillnad mountain och urban i praktiken -förutom då mått etc som står ovan...

  • Äldre 17 Jan 09:14
    #3

    Lägger till favoriter

  • MissR
    Äldre 17 Jan 11:06
    #4

    Ska sälja min UJ swift. Är den röd och svarta. Använd i knappt två månader, piggarna på däcken finns kvar...alltså i kanon skick. Men en matchande buggysnuggle åkpåse till som kostade 1399:- och vagnen 5399:- så totalt ca 6800:- vad är rimligt pris att lägga ut den för på annons eller auktion?

    INGEN ANNONS!!!!!!! Vill bara veta, vill ju få den såld, men samtidigt inte förlora för mycke.....

    förresten är det bästa att sälja vagn och åkpåse tillsammans eller var för sig?

  • marru8­2
    Äldre 17 Jan 12:32
    #5
    xxSilvaxx skrev 2010-01-16 19:52:37 följande:
    *lägger till i favvolistan*Funderar på att köpa en syskovagn m 1liggdel eftersom vi väntar liten nu vilken dag som helst... stora killen är nästan 3, ganska stor för sin ålder... *finns det ngn listning vad som skiljer årsmodellerna åt? Vi lär köpa beg. så vore bra att veta...*likaså några kända fel eller brister som vi bör hålla koll på gällande beg... *skillnad mountain och urban i praktiken -förutom då mått etc som står ovan...
    Försöker svara så gott jag kan...

    - duovagnarna har två små varukorgar fram till årsmodell 2004
    - modell -05 har en stor varukorg
    - modeller från -06 och framåt har fickorna i båda sidorna av suffletten
    - 2007 kom nya färger t.ex choklad, plommon och lite mer speciala coco, fifties, matrouschka mm. Inga förändringar i själva vagnen.
    - 2009 kom nya modellen med ställbart handtag, nya loggan, bättre liggläge och ett par nya färger.
    - 2010 kommer nya loggan och separata suffletter och nånting mer?!

    Skillnad Mountain och Urban: Mountain Terrain har fasta framhjul som är den största skillnaden mellan vagnarna!

    Har själv en svart duovagn -09. Min 3,5 åring ryms i vagnen  med vinterkläderna på.

    Mvh Mari
  • pluttm­aja
    Äldre 17 Jan 21:32
    #6
    pepparkaka året om skrev 2010-01-16 19:49:30 följande:
    Hej! Jag undrar om någon av er vet vad det kan kosta att byta innerslag på ett däck på uj? Tacksam om någon har svar! :)
    jag betalde 50kr hos cykelhandlaren... finns säkert billigare..
  • pluttm­aja
    Äldre 17 Jan 21:36
    #7

    HEj på er!!

    Nu vill jag ha massa "peppning"  ska köpa en syskonvagn. Trodde jag hade bestämt mig för en teutonia. MEN det blir en UJ syskon i stället. Efter en lång diskussion med sambon, tror han somnade lite ,

    Men Hur länge kan man ha den??
    Är den hemskt mkt smalare än singeln?? Vi har en singel o jag älskar den.. O den kan hon ju ha i evigheter till

    Funderar på att beställa den nya... Bara för att få delad sufflett. MEn ingår verkligen inte regnskyddet i vagnen???

    Berätta nu massa fint om syskonvagnen så jag inte ångrar mig IGEN....

  • marru8­2
    Äldre 17 Jan 22:47
    #8

    Hej!
    Tror att det är bumperbar och mugghållare som ingår i priset när man köper en ny duovagn. Inget regnskydd ingår som jag förståt.
    Vagnen är väldigt smidig och lätt. Bra varukorg (ryms mycket). Tråkigt är att barnen sitter ganska oskyddade när dom är framåtvända.

  • Äldre 18 Jan 10:14
    #9

    Hej allihop!
    Jag funderar på att köpa en Swift och läste lite i den förra tråden.
    De jag väljer mellan är en Swift eller en Babyjogger City Elite Sport - nån som har några kommentarer om varför jag ska välja den ena eller den andra?
    Det jag är ute efter är en smidig och lättkörd vagn, men så klart ändå praktisk, som blir liten när man fäller ihop den. Undrar lite om sufletten på Swiften "räcker"...den på Babyjoggern ser mycket bättre ut.

    Sen såg jag i förra tråden någon som rekommenderade att handla från Pramworld. DE har just nu jättebra erbjudande på Swift och jag undrar därför litegrann.

    Behöver man betala tull när det skickas inom EU? Elelr är det bara fraktkostnaden som tillkommer?

    Hur funkar det om man får problem med vagnen? Finns en internationell garanti så man kan lätt få den åtgärdad i Sverige?

  • Äldre 18 Jan 14:18
    #10
    Aquavit skrev 2010-01-18 10:14:28 följande:
    Hej allihop! Jag funderar på att köpa en Swift och läste lite i den förra tråden. De jag väljer mellan är en Swift eller en Babyjogger City Elite Sport - nån som har några kommentarer om varför jag ska välja den ena eller den andra? Det jag är ute efter är en smidig och lättkörd vagn, men så klart ändå praktisk, som blir liten när man fäller ihop den. Undrar lite om sufletten på Swiften "räcker"...den på Babyjoggern ser mycket bättre ut. Sen såg jag i förra tråden någon som rekommenderade att handla från Pramworld. DE har just nu jättebra erbjudande på Swift och jag undrar därför litegrann. Behöver man betala tull när det skickas inom EU? Elelr är det bara fraktkostnaden som tillkommer? Hur funkar det om man får problem med vagnen? Finns en internationell garanti så man kan lätt få den åtgärdad i Sverige?
    Ingen tullavgift inom EU, bara fraktkostnaden.
    Oj, jag köpte min vagn från pramworld, men vet inte alls hur det fungerar med garantin.
Svar på tråden Samlingsplats för Urban Jungle ägare v 4.0