• Hjarte­sjalen
    Äldre 22 Jan 04:50
    413378 visningar
    1291 svar
    1291
    413378

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12


    Jag startar en ny trad nu efterom del 11 gar ut om bara nagra dagar.
    Har fortsatter vi & skriva om extraslag & andra konstigheter som hander inne i brostet & som kanns svart att forsta sig pa.
    Hoppas bade gammla & nya hanger pa & e med!
    Har e gammla traden del 11.

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48323521.html
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
  • Äldre 27 Jan 20:52
    #41

    hjärtfröken: Teorin din läkare har låter lik den teori en kanon bra allmän läkare jag hade (tyvärr bara en kort period) om grunden till mina problem. Hon tyckte jag skulle testa en låg dos ssri för att få balans på serotonin nivån. Jag vågade aldrig speciellt då hon slutade i den vevan. Har du testat ssri elelr har din läkare föreslagit? Om du testat vad har resultatet varit? Har de föresten testat dina kortisol värden elelr utgår de bara från att de är höga?

  • Hjärtt­jejen
    Äldre 27 Jan 22:25
    #42

    allasväl;

    nej de har aldrig testat mina kortisolvärden, bara utgått ifrån att de är höga genom samtal och hur min kropp reagerat i olika situationer....finns en del sätt att uppmärksamma det på. 
    har haft min läkare i så många år nu så han känner mig väl, vilket känns tryggt. sen blir man ju sin egen läkare (på gott och ont) och jag är själv helt övertygad om att fallet är så.

    nej på frågan om jag ätit ngr serotoninläkemedel....både jag och min läkare vill angripa mina problemen från rätt håll....dvs. om jag bara kan få ner kortisolhalten så får serotoninet mer utrymme. för mig handlar det nu om att försöka minska min stress(både yttre och inre)så kommer (förhoppningsvis) kortisolet automatiskt sjunka och serotoninet öka. har normalt inga problem med lågt serotonin.
    däremot så försöker jag genom min kost att äta livsmedel som innehåller mycket tryptofan. tryptofanet är en aminosyra som hjälper till att bilda serotoninet.
    så nu är här krig för min del....{#lang_emotions_wink} serotoninet ska övervinna kortisolet....{#lang_emotions_laughing} det blir mycket bananer, valnötter och kalkon.
    sen äter jag ett aminotillskott som innehåller en del tryptofan. faktiskt så har jag mått något bättre, både hjärta och sömn, sen jag började testa....(ca 2 veckor). men som sagt det är inte helt enkelt ...man får prova sig fram med sina egna metoder{#lang_emotions_dreamer} så länge det inte är farligt så är det nog ok! hellre naturlig väg än medicin, om det fungerar.

    dock äter jag seloken zok för att lugna hjärtat lite....men hoppas inom kort att få sluta med den....gillar inte medicin{#lang_emotions_throwup} dessutom trist att träna med betablockerare i kroppen, får aldrig upp pulsen som jag vill.

    hoppas du fick svar på dina frågor, må så gott{#lang_emotions_heart}

  • snartv­år
    Äldre 28 Jan 15:17
    #43

    Hallå!
    Jo man mår nog bäst utan massa mediciner{#lang_emotions_sunny} dessutom är det väl inte bra att träna hårt med seloken? efterssom den håller ner pulsen. Själv har jag ju slutat med min seloken och mår så mycket bättre. Försöker att få igång min kondis efter 1½ års soffpotatis och ack vad jobbigt det är{#lang_emotions_yell}. Pulsen slår i turbofart och jag flåsar som en 90åring men ack den som ger sig. Försöker cykla dagligen men än har jag långt kvar. Årkar bara 15 min sedan lägger jag av. Pust!!

  • Äldre 28 Jan 18:32
    #44

    hjärtfröken: Lycko dig som lyckats ha samma läkare länge - håll hårt i den - verkar sund! Vad är det för aminotillskott du äter? - låter bra Har du fortfarande väldigt många extrslag - elelr?

    snartvår: Härligt att du kommit igång och slipper seloken Är du fortfarande relativt fri från "hjärt-obehag"?

  • snartv­år
    Äldre 28 Jan 19:03
    #45

    Allasväl
    Ja jag mår mycket bättre efter ablationen faktiskt{#lang_emotions_sunny} Visst kan jag känna av det i bland . Något enstaka hack. Men förut så hackade och hackade och så rusningar{#lang_emotions_cry} Det är ju hemskt när man kommer i dessa skov. Jag är så glad att de abladerade bort alla dessa extraslag {#lang_emotions_laughing}
    Kram Kram.

  • Hjärtt­jejen
    Äldre 28 Jan 19:58
    #46

    allasväl; läkarna säger att jag kan träna som jag vill med seloken(kan bara vara lite obehagligt då hjärtat blockeras till viss del)....men jag väljer ofta träning som cykling, joggning, stavgång, långfärdsskidor och styrketräning, jag kör aldrig på max....hälsomässigt (helhetsmässigt) ger det inte bättre effekt än att ligga på 60-70%, det tempot är är dessutom mer behagligt,lite slö kan jag allt vara{#lang_emotions_wink} 
    jo jag har fortfarande en del felslag, men det känns absolut mer stabilt sen jag började med aminosyro-tillskottet och all tryptofanmat{#lang_emotions_laughing} har ätit det nu i 2½v och sen en vecka tillbaka har hjärtat lugnat ner sig. har oxå sista veckorna sett till att vara ute mycket i dagsljuset, vilket säkerligen bidragit till bättre sömn som i sin tur ger ett lugnare hjärta{#lang_emotions_heart}. jag försöker angripa problemen från alla håll....tror att allt har ett samband....

    aminosyre-tillskottet heter triple protein(sportprotein)och anledningen till att jag valde just det var för att det innehåller ganska mycket tryptofan. aminosyror är viktiga överhuvudtaget för god muskel och nervfunktion.

    hur yttrar sig dina problem, har du både rusningar och extraslag(felslag). hur började allt för dig? hur länge har du haft problemen? hur ofta och hur mycket etc?
    vad duktig du är som har börjat träna{#lang_emotions_laughing} fortsätt varje dag så kommer du garanterat inom kort orka mera....heja heja{#lang_emotions_surprised}

    snartvår; underbart för dig att dina problem till stor del gett med sig{#lang_emotions_laughing} hur började dina problem? brukar en ablation hålla i sig resten av livet, eller får man gör om ingreppet efter en tid?

    ta hand om er{#lang_emotions_flower}

  • snartv­år
    Äldre 28 Jan 21:24
    #47

    Hallå!
    Mina problem kom bara pang på i speptember för 1½ år sedan. Har aldrig tidigare haft några bekymmer{#lang_emotions_undecided}. Fick massa extraslag samt endel rusningar. Vissa dagar bra andra helt hopplösa. Känns som att när det kom en hopplösdag satt det oftast i en period. Rusningarna  börjar ofta  när som helst utan förvarning men oxå efter dessa hack(extraslag). Blev mer extraslag när pulsen gick upp typ när jag var igång och grejade eller var ute och gick. Jättesvårt att säga hur ofta men kände det nog mer eller mindre  men som sagt med sämre perioder.
    Har man tur räcker det med en abladering {#lang_emotions_smile} men endel får göra om det.
    Jag ska verkligen försöka hålla ut nu och träna på när jag äntligen är på gång.{#lang_emotions_tongue_out} 
    Ha det bra hjärtevänner{#lang_emotions_heart}

  • Äldre 29 Jan 10:40
    #48
    Hjärttjejen skrev 2010-01-28 19:58:05 följande:
    allasväl; läkarna säger att jag kan träna som jag vill med seloken(kan bara vara lite obehagligt då hjärtat blockeras till viss del)....men jag väljer ofta träning som cykling, joggning, stavgång, långfärdsskidor och styrketräning, jag kör aldrig på max....hälsomässigt (helhetsmässigt) ger det inte bättre effekt än att ligga på 60-70%, det tempot är är dessutom mer behagligt,lite slö kan jag allt vara  jo jag har fortfarande en del felslag, men det känns absolut mer stabilt sen jag började med aminosyro-tillskottet och all tryptofanmat har ätit det nu i 2½v och sen en vecka tillbaka har hjärtat lugnat ner sig. har oxå sista veckorna sett till att vara ute mycket i dagsljuset, vilket säkerligen bidragit till bättre sömn som i sin tur ger ett lugnare hjärta. jag försöker angripa problemen från alla håll....tror att allt har ett samband.... aminosyre-tillskottet heter triple protein(sportprotein)och anledningen till att jag valde just det var för att det innehåller ganska mycket tryptofan. aminosyror är viktiga överhuvudtaget för god muskel och nervfunktion. hur yttrar sig dina problem, har du både rusningar och extraslag(felslag). hur började allt för dig? hur länge har du haft problemen? hur ofta och hur mycket etc? vad duktig du är som har börjat träna fortsätt varje dag så kommer du garanterat inom kort orka mera....heja heja snartvår; underbart för dig att dina problem till stor del gett med sig hur började dina problem? brukar en ablation hålla i sig resten av livet, eller får man gör om ingreppet efter en tid? ta hand om er
    Vart får man tag i dom där aminosyrotabletterna? Kan man köpa de på apoteket? Va heter/kostar dom isf?
  • Hjärtt­jejen
    Äldre 29 Jan 16:36
    #49

    hej finskaflikkan...aminosyrtillskottet jag äter heter triple protein (sportprotein) och är köpt på hälsokosten. burken kostade typ 180:-. finns säkert flera olika alternativ....men det jag var ute efter var ett tillskott med mycket tryptofan.

    ha det gott{#lang_emotions_laughing}

  • LillaP­inglan
    Äldre 30 Jan 08:56
    #50

    Hej alla ! Vi var på Ul på östra igår. Vi kom in som glada föräldrar och ut gråtande. Mitt barn i magen har ett hjärtfel! Av all skit man kan få, så har bebben en övre vänster förmak som är onormalt liten. Ska tillbaks om 2 veckor igen och se om de hittar nåt mer eller om man kan leva normalt med det ändå. Hoppas verkligen det. Har världens huvudvärk nu pga att mina ögen och skalle är helt söndergråten. ;( På måndag ska jag även göra fostervattensprov och se om de hittar annat. Håll alla tummar för oss nästa vecka. Kan vi behöva.. Mitt hjärta gör ONT.

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12